2018-02-27, 22:29
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Klappa en hund, städa, gå en promenad, baka, sjunga, spela något instrument?
Mycket bra råd. Har du inte hund så erbjud dig att ta hand om en sådan ett tag.
Citera
2018-02-27, 22:30
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimbbus
Jag tycker att det var ett bra förslag, du ska göra något som gör att du visar kärlek till ett djur eller en människa och saker som ger dig själv lite egenkärlek som att göra fint för dig själv, då brukar jag känna mig glad efteråt.
Japp japp. Nimbbus är klok o erfaren
Citera
2018-02-27, 22:33
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Jag gissar att du önskar tips på kortsiktiga lösningar. Då är nog djur och bakning och att träffa kompisar bra men det är ju inga varaktiga eller tillräckliga strategier för att hitta psykisk balans och ett bättre humör om man redan mår dåligt. Här kommer mina bästa tips:

Gör följande varje dag i minst två veckor:

-sov varje natt (använd inte skärm vid sänggående eller på natten, använd milt lugnande medel om det behövs, tex Atarax eller liknande), helst ungefär samma tider, vardag som helg, sov inte på dagen.
-ät regelbundna måltider, undvik snabba kolhydrater, ät gärna probiotika och gröna grönsaker
-motionera minst 30 min varje dag. Är du inte van att träna är en snabb promenad utmärkt motion
-uteslut narkotika, alkohol och socker helt
-ta någon social kontakt varje dag, om så bara ett telefonsamtal med mamma, en minut i trappen med grannen eller ett sms till en kompis

- utvärdera EFTER två veckor, ändra inget i programmet under de två första veckorna. Får du ångest eller jobbiga tankar: ring en vän, åk till psykakuten eller spring en runda i skogen. Ligg inte i sängen under dagen. Bädda gärna med överkast för att göra skillnad på natt och dag.

Extra tips:

-om du har många negativa tankar, avsätt en halvtimme per dag vid samma tidpunkt då du får ägna dig åt dessa, och skriv då ner dem i en bok som du lägger undan under resterande 23,5 timmar
-ha en annan bok där du varje dag (gärna vid samma tidpunkt varje dag, så det blir en rutin) skriver ner 1-3 saker som du är tacksam för. Kan vara enkla saker!
-utöva gärna intressen eller fortsätt med jobb, studier och föreningsliv. Hjälp andra, le och håll upp dörren åt någon, tacka om du får hjälp själv, unna dig massage eller en god middag ute (enligt ovan kostråd) om du har rå tacksam för. Kan vara enkla saker!
-utöva gärna intressen eller fortsätt med jobb, studier och föreningsliv. Hjälp andra, le och håll upp dörren åt någon, tacka om du får hjälp själv, unna dig massage eller en god middag ute (enligt ovan kostråd) om du har råd, eller cykla ut i naturen med en termos kaffe och lyssna på fåglarna...

Rutiner, fysisk hälsa och dygnsstruktur är viktiga ramar för att upprätta och vidmakthålla psykisk balans. Lycka till!
d, eller cykla ut i naturen med en termos kaffe och lyssna på fåglarna...

Rutiner, fysisk hälsa och dygnsstruktur är viktiga ramar för att upprätta och vidmakthålla psykisk balans. Lycka till![/quote]

Det här är de bästa och seriösaste råd jag sett på länge. Jag kopierar och delar med vänner vilka mår dåligt. TAck, tack
Citera
2018-02-27, 22:59
Medlem
.Horus.s avatar
Gör något meningsfullt... = glädje.
Citera
2018-02-28, 09:20
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassochsmart
Vad fan snackar du om. Jag var inte ett rövhål i det du citerade, jag var uppmuntrande och komplimerande. Sluta se allt genom ett feministfilter, det kan inte vara hälsosamt. Ta en jävla benzo. Du kanske ska sluta vara ett feministiskt rövhål själv som sprider falsk dynga om andra människors avsikter.
Du bevisar bara min poäng. Ha det gott.
Citera
2018-02-28, 09:55
Bannlyst
Okej, så mycket tips om struktur och goda rutiner som är bra för hälsa och psyke.

Jag undrar då mina vänner... vad gör man om man lever ett liv där yttre struktur inte är en möjlighet? Jag reser extremt mycket i mitt jobb vilket gör att nästan ingenting får struktur. Det blir att sova och äta på flyget, boka om hotell, ibland inte kunna ringa hem, iallfall inte när som helst i och med dygnsskillander osv. Alltid nya människor, ibland griniga människor. Många problem kan uppstå på vägen så som att kreditkortet inte fungerar och att det inte går att växla fram kontanter.

Jag försöker ju göra det bästa av det så klart. Men jag har inte den lyxen med god yttre struktur och rutiner.

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Du bevisar bara min poäng. Ha det gott.

Jag: Hej, stjärnor och solsken åt alla
Du: Vad är det du säger. Sluta vara ett rövhål din jävla pedofil.
Jag: Vem fan kallar du pedofil ditt jävla rövhål.
Du: Du bevisar bara min poäng . Ha det gott.

Fan, kom igen nu evilhoney.. skärpning.
Citera
2018-02-28, 10:00
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Okej, så mycket tips om struktur och goda rutiner som är bra för hälsa och psyke.

Jag undrar då mina vänner... vad gör man om man lever ett liv där yttre struktur inte är en möjlighet? Jag reser extremt mycket i mitt jobb vilket gör att nästan ingenting får struktur. Det blir att sova och äta på flyget, boka om hotell, ibland inte kunna ringa hem, iallfall inte när som helst i och med dygnsskillander osv. Alltid nya människor, ibland griniga människor. Många problem kan uppstå på vägen så som att kreditkortet inte fungerar och att det inte går att växla fram kontanter.

Jag försöker ju göra det bästa av det så klart. Men jag har inte den lyxen med god yttre struktur och rutiner.

Jag: Hej, stjärnor och solsken åt alla
Du: Vad är det du säger. Sluta vara ett rövhål din jävla pedofil.
Jag: Vem fan kallar du pedofil ditt jävla rövhål.
Du: Du bevisar bara min poäng . Ha det gott.

Fan, kom igen nu evilhoney.. skärpning.
Alltså; jag skulle kunna lägga tid och energi på att försöka ge mina två cent men när du själv säger att ditt nöje är att trolla andra och vara ganska dryg mot de som försökt ge sina tips i tråden så känns det ganska meningslöst att hjälpa till. Mitt första svar var en kommentar på hur du svarade på det första svaret du fick i tråden.
Det enda jag vet om dig är vad du själv skrivit i tråden och det är endast det jag då kan reagera på.
Citera
2018-02-28, 10:11
Bannlyst
Citat:
Alltså; jag skulle kunna lägga tid och energi på att försöka ge mina två cent men när du själv säger att ditt nöje är att trolla andra och vara ganska dryg mot de som försökt ge sina tips i tråden så känns det ganska meningslöst att hjälpa till. Mitt första svar var en kommentar på hur du svarade på det första svaret du fick i tråden.
Det enda jag vet om dig är vad du själv skrivit i tråden och det är endast det jag då kan reagera på.

Jag skrev ett snällt och hjärtefyllt svar på det första inlägget. Det är du som projicierar dina feministiska tolkningsföredrädande värderingar på det jag skrev. Du är en sjuk människa. Den enda jag varit dryg mot i tråden är du och det med rätta eftersom att du kallade mig för ett rövhål. Har du någon gång reflekterat över dig själv och ditt eget agerande att saker och ting kanske är på grund av att du gjort fel? Eller är du en ofelbar självkär pseudodominant snöflinga?

Att trolla på internet skulle vara något antisocialt visar också även där hur en mycket snäv och projicerande världsbild du har. Du kan inte se hur det fyller en positiv och social funktion eftersom att det enda du har i huvudet är att anklaga andra för att vara rövhål. Att trolla på rätt sätt förgyller tillvaron och glädjer alla. Du är uppenbarligen bara bekant med den mörka sidan av trolleri, det säger mer om dig än mig.

Se dig själv i spegeln istället och det utan att magiskt tro att du är något slags föredöme. Du påminner om narcssisus.

Sluta upp med att sprida dina lögnaktiga subjektiva projiceringar.
Citera
2018-02-28, 10:20
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Jag skrev ett snällt och hjärtefyllt svar på det första inlägget. Det är du som projicierar dina feministiska tolkningsföredrädande värderingar på det jag skrev. Du är en sjuk människa. Den enda jag varit dryg mot i tråden är du och det med rätta eftersom att du kallade mig för ett rövhål. Har du någon gång reflekterat över dig själv och ditt eget agerande att saker och ting kanske är på grund av att du gjort fel? Eller är du en ofelbar självkär pseudodominant snöflinga?

Att trolla på internet skulle vara något antisocialt visar också även där hur en mycket snäv och projicerande världsbild du har. Du kan inte se hur det fyller en positiv och social funktion eftersom att det enda du har i huvudet är att anklaga andra för att vara rövhål. Att trolla på rätt sätt förgyller tillvaron och glädjer alla. Du är uppenbarligen bara bekant med den mörka sidan av trolleri, det säger mer om dig än mig.

Se dig själv i spegeln istället och det utan att magiskt tro att du är något slags föredöme. Du påminner om narcssisus.

Sluta upp med att sprida dina lögnaktiga subjektiva projiceringar.
*spegel*
Citera
2018-02-28, 11:21
Medlem
Börja fota kanske. Det ger en anledning att ta sig ut och upptäcka saker och promenera runt i naturen. Det har gett mig en he ldel gädje.

Tyvärr är nästan det enda som ger mig glädje idag nostalgi. Hade en jättebra barndom men kasst ungdoms och vuxenliv så allt kretsar kring att leva i det förgångna. Att tänka på barndomen är det som ger mig leende på läpparna. Blir så glad av att lyssna på poddar om spel och film från 90-talet. NES och SNES, det var grejor det.
Citera
2018-02-28, 12:40
Bannlyst
Citat:
*spegel*
För det första; jag är inte feminist och förstår inte hur det på något sätt har med ämnet att göra.
Du stinker feminist med dina aggressiva tolkningar och tolkningsföreträden.

Citat:
Jag kallade dig inte ett rövhål, jag tyckte att du betedde dig som en röv, vilket definitivt en skillnad.
Men är du seriös eller... väx upp. Seriöst nu, nu dummar du dig bara. "kallade dig inte rövhål, sa att du betedde dig som en röv". Okej då, du la fram det lite annorlunda då. Skärp dig för fan. Man kan tro att du är fem år. När någon går ner på semantiska subtila obetydliga skillnader så vet man att de medvetet fjantar sig. Det är så genomskinligt.

Om du tyckte att jag missuppfattade dig så hade du kunnat klargöra istället för att dra ditt tämligen otrevliga sätt att kommunicera vidare.

Citat:
Jag uppfattade definitivt sitt sätt att kalla personen simpel och skratta åt den som förminskande.
Som sagt, detta säger mer om dig än mig. Det finns två typer av människor som tolkar all skratt oavsett sammanhang som hån: babbar och feminister. En som inte tillhör någon av dessa två grupper och har någon som helst civiliserad tolkning på saker förstår att jag skrattar åt och skriver att det är simpelt och gulligt att "klappa en hund". Det är något ni feminister aldrig kommer att förstå. Ni är arga på allt och alla där ni inte har att göra och ska ställa till med saker så som att pressa in rasism och sexism och förnedring i varenda litet halmstrå.

Citat:
Nu är det återigen du som färgar mina ord, jag sa inte att det är fel att trolla
Det är exakt det du skrev. Tydligt och glasklart kopplade du mitt "att bete sig som en röv" till mitt trollande.

Citat:
Jag förstår att jag klampat på ömma tår
När du, till skillnad från mig, färgade mina ord och kallade mig för ett rövhål ja.. oj förlåt, jag menar när du sa att jag beter mig som en röv.

Skärp dig, du är ingen femåring. Erkänn bara att du gjorde fel och betedde dig som en röv för att du misstolkade det jag skrev och att misstolkningen beror på dina osunda aggressiva tolkningsföreträden.
Citera
2018-02-28, 12:43
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Du stinker feminist med dina aggressiva tolkningar och tolkningsföreträden.

Men är du seriös eller... väx upp. Seriöst nu, nu dummar du dig bara. "kallade dig inte rövhål, sa att du betedde dig som en röv". Okej då, du la fram det lite annorlunda då. Skärp dig för fan. Man kan tro att du är fem år. När någon går ner på semantiska subtila obetydliga skillnader så vet man att de medvetet fjantar sig. Det är så genomskinligt.

Om du tyckte att jag missuppfattade dig så hade du kunnat klargöra istället för att dra ditt tämligen otrevliga sätt att kommunicera vidare.

Som sagt, detta säger mer om dig än mig. Det finns två typer av människor som tolkar all skratt oavsett sammanhang som hån: babbar och feminister. En som inte tillhör någon av dessa två grupper och har någon som helst civiliserad tolkning på saker förstår att jag skrattar åt och skriver att det är simpelt och gulligt att "klappa en hund". Det är något ni feminister aldrig kommer att förstå. Ni är arga på allt och alla där ni inte har att göra och ska ställa till med saker så som att pressa in rasism och sexism och förnedring i varenda litet halmstrå.

Det är exakt det du skrev. Tydligt och glasklart kopplade du mitt "att bete sig som en röv" till mitt trollande.

När du, till skillnad från mig, färgade mina ord och kallade mig för ett rövhål ja.. oj förlåt, jag menar när du sa att jag beter mig som en röv.

Skärp dig, du är ingen femåring. Erkänn bara att du gjorde fel och betedde dig som en röv för att du misstolkade det jag skrev och att misstolkningen beror på dina osunda aggressiva tolkningsföreträden.
Du gör ju kopplingar som bara en blind, packad elektriker skulle åstadkomma. Jag ger upp.
Hoppas du är lite gladare nu när du fått lite utlopp för att få trolla lite på internet. Jag är i alla fall nöjd över att ha kunnat hjälpt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in