• 1
  • 2
2018-02-27, 18:50
Bannlyst
Det jag behöver just nu är att bli glad. Inte älta med problem osv, utan bara något att göra som gör mig glad. Vad kan man göra?

Det enda jag kommer på är att hetsäta eller trolla på internet. Vad mer finns det att göra?

Det handlar om att komma på bättre tankar då allt jag har i huvudet är våld, trauman och motgångar. Jag vill se solsken och kärlek och rosa moln för en gångs skull så att jag orkar rulla vidare.
Senast redigerad av vassochsmart 2018-02-27 kl. 19:20.
Citera
2018-02-27, 18:53
Medlem
supermassives avatar
Klappa en hund, städa, gå en promenad, baka, sjunga, spela något instrument?
Citera
2018-02-27, 19:00
Moderator
evilhoneys avatar
Svårt att svara på vad som gör DIG glad men om du vill ha tips så brukar följande saker kunna göra mig glad:
Ut och åka planlöst, äta, lyssna på bra musik, fuldansa, bada, prata med en vän, läsa en bok, se på tutorials på youtube, gå ut och gå.
Citera
2018-02-27, 19:01
Medlem
Åka utförsåkning skidor . I fjällen. Vs hemma backen med miniskidor
Senast redigerad av troligengud 2018-02-27 kl. 19:07.
Citera
2018-02-27, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Klappa en hund, städa, gå en promenad, baka, sjunga, spela något instrument?

Haha, du är en mycket simpel människa. Gulligt.
Citera
2018-02-27, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vassochsmart
Det jag behöver just nu är att bli glad. Inte älta med problem osv, utan bara något att göra som gör mig glad. Vad kan man göra?

Det enda jag kommer på är att hetsäta eller trolla på internet. Vad mer finns det att göra?

Testa att eliminera alla negativa tankar så fort dom kommer upp i ditt huvud.
Du kommer att må bättre om du lär dig att kontrollera det.
Citera
2018-02-27, 19:26
Medlem
SimosKrigares avatar
Börja utöva någon sorts träning börja gymma till exempel, utmärkt för att rensa huvudet på tankar!
Citera
2018-02-27, 19:28
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassochsmart
Haha, du är en mycket simpel människa. Gulligt.
Du skulle ju kunna prova hur det känns att inte bete dig som en röv mot din omgivning. Hur du beter dig mot andra speglar hur du mår men det går även åt andra hållet; om du beter dig bra mot andra kommer du må bättre.
Du kan givetvis fortsätta gömma ditt mående bakom trollerier och liknande men du lyckas nog inte lura någon annan än dig själv i slutänden.
Citera
2018-02-27, 19:33
Medlem
Krusensnorres avatar
Gymma arslet av dig, så blir du både lyckligare och får nått fint att titta på.
Citera
2018-02-27, 19:36
Medlem
Måla tavlor låter kul. Med oljefärger.

Kladda
Har man pengar kan man göra om datorn till en robot lära den släcka lamper å sånt.
Senast redigerad av troligengud 2018-02-27 kl. 19:39.
Citera
2018-02-27, 19:40
Medlem
Citat:
Det jag behöver just nu är att bli miljonär. /../ Vad kan man göra?
Om du hade frågat så, så skulle svaret bli vida olika beroende på om man gav ett kortsiktigt eller långsiktigt svar.

Det kortsiktiga hade till och med kunnat kosta dig mer i slutändan, du hade t.ex. kunnat ta ett miljonlån.

Så vill du ha ett kortsiktigt svar eller långsiktigt? Kortsiktigt: Droger (vilket givetvis kommer att få dig betydligt sämre i längden). Långsiktigt: Träna, ta hand om dig, vårda sociala relationer, upptäck världen, bli en uppgraderad version av vassochsmart
Citera
2018-02-27, 19:44
Medlem
Bryt dina rutiner. Gör armhävningar. Många. Dagligen. Bada i vak. Ofta. Lek med dina besparingar på börsen. Måla tavlor. Snatta. Gå omvägar. Titta upp i himlen i någon minut varje dag. Res ofta och långt.

Ovanstående har funkat fint för mig, inga antidepressiva på flera år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in