• 1
  • 2
2018-02-27, 17:04
Medlem
Pratade med Swedbank precis. Ville upprätta möjlighet till internationella överföringar. De ville veta till vilket land (Tyskland) och sedan hur mycket pengar jag skulle skicka och vad de pengarna skulle gå till. Jag var oförberedd på dessa frågor och kärringen på banken kunde inte precisera om jag bara skulle bli berättigad till en enda överföring till ett specifikt land på ett specifikt belopp för en specifik vara eller vad hon fiskade efter. Vad är svaret hon vill ha på dessa urbota frågor? Jag vill omvandla mina pengar till bitcoins och handla med smidigt på nätet. Vad är problemet med det?
Citera
2018-02-27, 17:16
Bannlyst
Lagen om penningtvätt. Banken är lite glad som du att behöva gå igenom ett sådant där samtal.

Banken vet att du är beroende av en bank och tar gärna dina pengar, staten ser att detta är en väldigt enkel kassako med rätt lagar och regler, banken får göra massa extratjafs för att det ska kunna hållas under radarn.
Citera
2018-02-27, 17:18
Det går att skicka mef swedbank.
Citera
2018-02-27, 17:20
Medlem
Tack för era svar men inget av det besvarade vad jag ska svara på tantens frågor nästa gång jag ringer för att hon ska koppla upp den jävla tjänsten.
Citera
2018-02-27, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Tack för era svar men inget av det besvarade vad jag ska svara på tantens frågor nästa gång jag ringer för att hon ska koppla upp den jävla tjänsten.
Vi utgick kanske från att du besvarat frågorna då ni redan haft samtalet? Eller sitter kärringen i luren och du bad henne vänta lite medan du frågar dina kompisar på Flashback?
Citera
2018-02-27, 17:24
Medlem
Varför behöver du köpa Bitcoins utomlands?
Citera
2018-02-27, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Varför behöver du köpa Bitcoins utomlands?
Det är ingen idé, det står precis överallt att localbitcoins är snabbt, säkert och blabla men dessa människor lyckas ändå på något sätt missa det, och lyckas dom missa det så biter det uppenbarligen inte på dom att verkligen skrika LBC i ansiktet på dom.
Citera
2018-02-27, 17:39
Du säger att du ska föra över pengarna till kraken så att du kan köpa krypto valutor.

Det är helt legalt, lagen om penning tvätt kanske kommer på fråga när pengar kommer in till ditt konto, inte när dom går ut.

Men ärligt talat så bryr sig inte banken ett skit för dom tjänar pengar på det, det enda anledningen atr dom bryr sig är för att dom är rädda för böter.

Swedbank är helt ok med krypto valutor, nordea och ica banken är dock emot det, men det är upp till varje bank att bestämma själva, vilket är ett fint tecken på varför krypto valutor behövs när banker bestämmer åt dig vad du får och inte får köpa för dina pengar, sjukt ja, sverige är sjukt på det viset.

Men ica banken och nordea skjuter sig själva i foten, dom försöker förhindra något som ej går att stoppa.

Annars finns det exchanges som tar paypal, även om man ska hålla sig bort ifrån paypal.
Citera
2018-02-27, 17:51
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Pratade med Swedbank precis. Ville upprätta möjlighet till internationella överföringar. De ville veta till vilket land (Tyskland) och sedan hur mycket pengar jag skulle skicka och vad de pengarna skulle gå till. Jag var oförberedd på dessa frågor och kärringen på banken kunde inte precisera om jag bara skulle bli berättigad till en enda överföring till ett specifikt land på ett specifikt belopp för en specifik vara eller vad hon fiskade efter. Vad är svaret hon vill ha på dessa urbota frågor? Jag vill omvandla mina pengar till bitcoins och handla med smidigt på nätet. Vad är problemet med det?

Säg att du ska handla Bitcoins för en framtida investering. Inget olagligt med att handla bitcoins!

Annars skulle jag byta bank.
Citera
2018-02-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell

Swedbank är helt ok med krypto valutor, nordea och ica banken är dock emot det, men det är upp till varje bank att bestämma själva, vilket är ett fint tecken på varför krypto valutor behövs när banker bestämmer åt dig vad du får och inte får köpa för dina pengar, sjukt ja, sverige är sjukt på det viset.

Swedbank är helvetet själv när det kommer till att hantera kryptorelaterade pengar av lite större summor. Visst har alla banker krav på sig gällande rutiner för att förhindra pengatvätt, men Swedbank drar det till ytterlighet. Inkompetens kombinerat med extremt försiktighet från deras sida gör dem väldigt besvärliga för kunderna.
Byt bank.
Senast redigerad av ft1717 2018-02-27 kl. 18:54.
Citera
2018-02-27, 19:23
Citat:
Ursprungligen postat av ft1717
Swedbank är helvetet själv när det kommer till att hantera kryptorelaterade pengar av lite större summor. Visst har alla banker krav på sig gällande rutiner för att förhindra pengatvätt, men Swedbank drar det till ytterlighet. Inkompetens kombinerat med extremt försiktighet från deras sida gör dem väldigt besvärliga för kunderna.
Byt bank.

Finns folk på forumet som påstår att dom skickat vinster ifrån krypto till swedbank på miljonen utan några problem.

Jag själv har inte plockat ut vinster men skickar till diverse exchanges utan problem, så har svårt att förstå hur ni råkar få problem med swedbank, vart smärtfritt för mig och hört detsamma ifrån flera här på flashback.

Ja krånglar dom så ringar man till en annan bank och frågat om dom är ok med att skicka pengar till exchanges och sedan byter man.
Citera
2018-02-27, 19:50
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Säg att du ska handla Bitcoins för en framtida investering. Inget olagligt med att handla bitcoins!

Annars skulle jag byta bank.

Exakt! +1 på det inlägget.
Swebank är idioter. Skulle kunna skriva flera sidor om deras idiotier. Tom. Nordea är bättre. Byt bank rakt av.

MVH/Gnomegirl
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in