Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-27, 14:53
  #1
Medlem
SVT har publicerat en artikel och videoreportage om Rinkeby i Stockholm.

Citat:
Övervakningskamerorna skulle öka tryggheten på Rinkeby torg och få bort narkotikahandeln. Men lugnet blev kortvarigt då handeln istället flyttade in i butikerna – nu göms narkotika bland varorna på butikshyllorna.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...in-i-butikerna

Videoreportaget börjar med att reportern får höra att hon inte får filma i Rinkeby, att hon är en hora och de ska lämna platsen.
Butiksägare vittnar om knarket som flödar inne i butikerna och de vågar knappt ställa upp på intervju pga alla hot.
I videon dyker även en äldre dam upp som försvarar Rinkeby och hävdar att staten och SVT driver klass- och hatpropaganda mot förorten.
Flera vuxna män med huva över huvudet säger att de blir hotade och misshandlade av polisen och media ljuger.
Medan männen sitter på kafé går kvinnorna nattvandring. Männen vill inte ställa upp på intervju då de misstror media.

Diskussionsförslag:
Stämmer mediebilden som framställs i reportaget?
Har media varit för tuff i sin granskning eller finns det andra motiv att folk i förorten misstror media?
Citera
2018-02-27, 15:16
  #2
Medlem
YP4XQs avatar
Haha... Vilket jävla elände och monster som har skapats i Sverige. Total förvirring, kärringen skriker åt SVT reportern att det är dom som bedriver propaganda, i Rinkeby där blattarna är problemet. Och SVT vill rädda dom och säger det är det bästa som hänt Sverige i andra änden, men hos blattarna blir de spottade på och kallade Horor. Och Polisen sitter och säger att det är "stökigt". SVT kommer in i en lokal och blattarna flyr direkt samtidigt som kvinno-blatten står och säger "vi umgås och vi kramas här". Och sen säger SVT reportern det är "så enkelt att vara med er, jag skrattar hela tiden när jag är med er"
Mammablatten säger: Det är stor rädsla... Blir avbruten av SVT-reportern som kontrar "Ni har stort stöd kan man säga"

Ja herre jävla gud, stackars Sverige det går fan röta ända in i kärnvirket och då är det illa.
__________________
Senast redigerad av YP4XQ 2018-02-27 kl. 15:22.
Citera
2018-02-27, 15:24
  #3
Medlem
Det mest förvånande är väl den svenska kärringen som är helt frånvarande, Har ingen koll på någonting, inga skjutningar, inga droger det är bara medias och politikers fel, lite som flashback fast helt tvärtom!

Den stora frågan hur kan det skilja så mycket på verkligheten? Alla inklusive polisen till butiksägare ser problemen men inte denna kärring hur är det möjligt?
Citera
2018-02-27, 15:36
  #4
Medlem
Är inte det gammalt reportage? Alltså om bara hela Sverige fick se hur illa det är i norra Stockholms förorter och på 100 andra håll i landet så hade partier som Socialdemokraterna och Borgarna m.m inte ens överlevt ett enda riksdags val!
__________________
Senast redigerad av Cauvie 2018-02-27 kl. 15:48.
Citera
2018-02-27, 15:40
  #5
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Det mest förvånande är väl den svenska kärringen som är helt frånvarande, Har ingen koll på någonting, inga skjutningar, inga droger det är bara medias och politikers fel, lite som flashback fast helt tvärtom!

Den stora frågan hur kan det skilja så mycket på verkligheten? Alla inklusive polisen till butiksägare ser problemen men inte denna kärring hur är det möjligt?
En gammal 68-fyllekärring som fortfarande tror att allt ont i världen är "högerns" fel.

På sätt & vis är det ju skönt att se att journalisterna, som ju är medskyldiga till att blattarna är i Sverige, är lika hatade även från det hållet. Ingen älskar Public Service.
Citera
2018-02-27, 15:40
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Jag måste ta upp elefanten i rummet känner jag.
Det är SVT som lägger ut detta klippet. SVT!! Hur kommer det sig. Dom har i alla år arbetat hårt med att förneka alla dessa saker man ser i klippet. Nu helt plötsligt lägger dom ut ett 10 minuter långt klipp som visar sak efter sak som dom innan förnekar.

Varför? Va! Jag är helt chockad. Det är inget dåligt skämt från SVT och klippet är fejk? Jag känner mig jävligt osäker på detta just nu och vill gärna ha någon bekräftelse på att det är äkta.

En intressant fråga är: hur mycket mer krävs för att man skall kalla det en No-Go-Zone?

Edit: Har ni extrem kyla i Stockholm eller nåt nu som gör att sånt här slinker igenom frostskadade huvuden? Innan värmen kommer så är det bäst att dom som brukar spara ner klipp snabbt som attan sparar ner just detta klipp. För det här kommer nog försvinna snart tror jag?
__________________
Senast redigerad av kalkryggar 2018-02-27 kl. 15:43.
Citera
2018-02-27, 15:43
  #7
Medlem
Kärringen vid 02:20 Allt hon krysta ut sig var häpnadsväckande korkat.
"Du måste titta på vad dom satsar på ungdomarna"
Du menar deras nya fina konstgräsplas, polisstation och alla nybyggda butiker vid rinkebystråket?
Är det någon som vet SVT's redigering av artikeln? Under artikeln står det:
Publicerad:27 februari 2018 06.00

Uppdaterad:27 februari 2018 14.15
__________________
Senast redigerad av OsiBasi 2018-02-27 kl. 15:47.
Citera
2018-02-27, 16:01
  #8
Medlem
Pantheraduss avatar
Tim Pool hade rätt!
Citera
2018-02-27, 16:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En gammal 68-fyllekärring som fortfarande tror att allt ont i världen är "högerns" fel.

På sätt & vis är det ju skönt att se att journalisterna, som ju är medskyldiga till att blattarna är i Sverige, är lika hatade även från det hållet. Ingen älskar Public Service.

Jo men kärringen läser väl AB då och då, att hon inte blivit rånad än är inte jätte konstigt, då umpaumpa inte rånar boende i området, däremot känner jag två personer där de sparkat ihjäl deras hund. Fast även om det skulle hänt denna kärring skulle det vara politikernas fel! Vad får en att bli så jävla korkad?
Citera
2018-02-27, 16:16
  #10
Moderator
Chantres avatar
Vad är syftet med reportaget?
Citera
2018-02-27, 16:25
  #11
Medlem
Jag tycker att PK-folk ska utöva sin övertygelse bland de som de vurmar för, dvs reportrar ska rapportera om rinkeby och jurister ska uppehålla sig där oftare.

Alla PK borde prova på att utöva verksamhet i rinkeby, lol.

Inte sitta med världsfrånvänd propaganda i nationell tv utan att själv varit på plats kvällar och nätter.
Citera
2018-02-27, 16:28
  #12
Medlem
Foruejsonlys avatar
Klart det är förvånande att SVT lägger ut ett dylikt reportage, det ingår inte i deras intresse såattsäga!
Jag tror att sakernas tillstånd i sverige inte längre går att förneka! Inte ens av PK-MSM!! Så på ett sätt är det positivt att SVT förmedlar tillståndet till den grå massan som fortfarande tror att invandrarna är här för att rädda välfärden! Fösent iofs enligt min mening, de kan de elda upp hela förorten! couldnt care less.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback