• 20 045 online
  • 1 175 443 medlemmar
  • 60 635 905 inlägg
2018-02-27, 01:31
Medlem
Någon som vet mer?

”Larmet inkom klockan 22.40.
Polisen ryckte då ut med flera enheter till en adress i Sandviken.
– Jag uttalar mig inte just nu. Jag vill inte göra det, säger Susanne Sjögren, RLC-befäl vid polisen i region Mitt, först.
Du kan inte säga någonting om vad det handlar om?
– Nej. Vi har en pågående insats men uttalar oss inte i nuläget, säger hon.
Sedan uppger polisen att det handlar om ett grovt brott.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tt-grovt-brott
Citera
2018-02-27, 02:29
Medlem
fernebos avatar
Finns ju ingen info alls då man var snabba med förundersökningssekretess. "Grovt brott" har man ju fått lära sig kan betyda det mesta på polisspråk.

Att polisen har spärrat av och att de står utanför och vaktar lär väl dock indikera ett grovt våldsbrott. Helt meningslöst att gissa dock..

Citat:
Enligt uppgifter till Gefle Dagblad omger avspärrningar ett bostadshus i stadsdelen Nya Bruket och polisen har gått in i lägenheter där. Även ambulans ska ha varit synlig i området.

– Vi har en pågående insats och utreder ett grovt brott, mer kan jag inte säga i nuläget, säger vid 01:15-tiden Susanne Sjögren, befäl vid polisens regionledningscentral.

Ingen ska ännu ha gripits.

Uppdatering klockan 02:

Polisen meddelar på sin hemsida att förundersökningssekretess råder och att man tills vidare därför inte kommer att lämna ut mer information i fallet.

http://www.gd.se/gavleborg/sandviken...us-avsparrat-1
Senast redigerad av fernebo 2018-02-27 kl. 02:53.
Citera
2018-02-27, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvadraten
Någon som vet mer?

”Larmet inkom klockan 22.40.
Polisen ryckte då ut med flera enheter till en adress i Sandviken.
– Jag uttalar mig inte just nu. Jag vill inte göra det, säger Susanne Sjögren, RLC-befäl vid polisen i region Mitt, först.
Du kan inte säga någonting om vad det handlar om?
– Nej. Vi har en pågående insats men uttalar oss inte i nuläget, säger hon.
Sedan uppger polisen att det handlar om ett grovt brott.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tt-grovt-brott

Varför kan polisen inte berätta vilket brott man misstänker? Hur kan det skada en utredning?

Vet någon var i Sandviken detta sker?
Citera
2018-02-27, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför kan polisen inte berätta vilket brott man misstänker? Hur kan det skada en utredning?

Vet någon var i Sandviken detta sker?

Nya Bruket står det i artikeln.
Citera
2018-02-27, 03:08
Medlem
Aftonbladet

Det är Skolgatan 6e som är avspärrad på bilden i Aftonbladet (innergården 6 e till höger)
Har själv bott på loftgången på 6 h (bild 2 med tut tut bilen).
Vet ej något mer, bor 10 st. i den aktuella ingången Skolgatan 6 e.
Senast redigerad av zaika33 2018-02-27 kl. 03:48. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-02-27, 03:15
Medlem
GamleJans avatar
Enligt en boende i området så snackade grannarna sinsemellan om en skottlossning på tidigare angivna adressen.
Sen om det skett ett mord eller dylikt låter jag vara osagt men det verkar ju onekligen som att någon blivit skjuten.
Citera
2018-02-27, 03:57
Medlem
fernebos avatar
Hemlighetsmakeriet och avspärrningarna i kombination med uppgift om skottlossning tyder ju på att nån eller några har skjutits ihjäl.

Fattar inte varför inte media kan jobba mer med egna källor som de gjorde förr. Det är lite grann som om pressfriheten har försvunnit. Givetvis är det känt på flera redaktioner vad som hänt.
Citera
2018-02-27, 04:01
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaika33
Det är Skolgatan 6e som är avspärrad på bilden i Aftonbladet (innergården 6 e till höger)
Har själv bott på loftgången på 6 h (bild 2 med tut tut bilen).
Vet ej något mer, bor 10 st. i den aktuella ingången Skolgatan 6 e.

Hälften från mellanöstern..
Citera
2018-02-27, 04:46
Medlem
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hemlighetsmakeriet och avspärrningarna i kombination med uppgift om skottlossning tyder ju på att nån eller några har skjutits ihjäl.

Fattar inte varför inte media kan jobba mer med egna källor som de gjorde förr. Det är lite grann som om pressfriheten har försvunnit. Givetvis är det känt på flera redaktioner vad som hänt.
Trodde först att det var författaren av Sandvikenrapporten som hade torskat på det grova brottet.

Media har idag inga journalister som har kontakt med "källor" på stan. Rena skrivbordsjournalister.

Hade någon skjutits hade väl inte ambulanserna stått och väntat?
Senast redigerad av Chantre 2018-02-27 kl. 04:49.
Citera
2018-02-27, 04:57
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Trodde först att det var författaren av Sandvikenrapporten som hade torskat på det grova brottet.

Media har idag inga journalister som har kontakt med "källor" på stan. Rena skrivbordsjournalister.

Hade någon skjutits hade väl inte ambulanserna stått och väntat?

Kan ju tänkas att nån mördats och dödförklarats på plats. Isf kanske dom väntar till polisen gjort sin rättstekniska undersökning först?
Förmodligen är det ett mord. Kanske hedersrelaterat då polisen är så fåordig?
Citera
2018-02-27, 05:05
Medlem
Är det inte en sådan där gömma med granater de hittat som det var förra gången när de pratade om grovt brott?

Har de evakuerat något?
Citera
2018-02-27, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Är det inte en sådan där gömma med granater de hittat som det var förra gången när de pratade om grovt brott?

Har de evakuerat något?

Enligt Gefle Dagblad så skall händelsen inte medföra någon fara för de boende i området så tror inte det har med granater att göra.
Citera