Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 15:58
  #1
Medlem
Hej,

Kopplar in min Röde-mikrofon med hjälp av phantommatning, där strömförsörjarsladden nu har gett upp. Jag behöver alltså hitta en ny. Jag har varit på Kjell & Company, där jag fick testa fler adaptrar med olika "munstycken", men där jag inte hittade rätt. Personalen kunde inte hjälpa till heller....

På adaptern kan jag läsa följande:

Input 100-240V
50/60Hz 300 mA

Output: 12v 150 mA

Det enda jag själv förstår är att det måste vara 12 volt, men i övrigt vet jag inte hur jag ska kunna veta vad det är för typ av munstycken som behövs (ja, munstycken är säkerligen fel ord men jag vet inte ett skit om det här). Jag har googlat och fått fram några förslag, men jag vet inte om det är rätt munstycken. Någon här inne som kan ge en exakt visning på vad det är för typ av adapter jag behöver? Vilken typ av "munstycke" jag har vet jag inte hur jag ska undersöka, och jag vet heller inte storleken. Någon som kan hjälpa till?
Citera
2018-02-26, 16:35
  #2
Medlem
Ebay har massa val:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...150mA&_sacat=0
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback