Citat:
Ursprungligen postat av
cantstopwontstop
600kr betalnings anmärkningen uppkom efter slarv från en parkering jag hade hyrt och missat en sista betalning vid utflyttad , fastän adress ändring osv var gjord fick jag aldrig ta emot ett enda brev förrns det redan var hos kronofogden.
Nej ,jag festar inte upp mina pengar, höga hyror,långt till jobbet och normala levnads kostnader.
har kört en billig bil för att spara ihop till en ordentlig bil,då jag kör en del långa resor under sommar /vinter halvåret . Men den är nu tvär död och jag vill absolut inte använda mig av mina sparpengar då ett hus/radhus står på kartan senast nästa år. Så vill ta ett privatlån och inte binda lånet till fordonet på så sätt .
vad menar du med detta? Varför vill du inte ta lån till en bil med bilen som säkerhet, varför vill du ha en högre ränta på detta lån? Lånar du tillbilen med bilen som säkerhet kommer du garanterat få lägre ränta. Skulle inte tro att du skulle ha svårigheter att få ett lån med de angivna förutsättningarna om du besöker ett bankkontor personligen. Däremot tror jag att det kan bli svårare att få ett bostadslån om du har ett blancolån på 150 000 kronor. Måste du åka bil till jobbet?