Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-25, 19:16
  #1
Medlem
Faeltherrens avatar
Hej sitter som användare på en dator som tillhör VGREGION.

Kan inte ens installera Chrome utan att vara Administratör kommer upp en UAC ruta med användarnamn/lösenord, CMD är inaktiverad men lyckats få upp POWERSHELL.

Nån som är duktig på sånt här?

Vill gärna ha rättigheter att iaf installera chrome och annat, TAKEOWN osv fungerar inte, står att jag inte har behörighet.

kanske är komplicerad skit?

Har ingen dator ens utan en skärm med nätverkskabel som typ går vidare till VGREGIONs skit, ingen aning.

allting som sabbar för dessa är kul med, kan lyckas ta med en USB nästa gång har ju portar i "routern" eller vad det heter, finns det någon mjukvara som man kan ha kul med?

mvh
Citera
2018-02-25, 19:42
  #2
Medlem
hasenfrasens avatar
Som sagt tidigare - att mecka med företagsdatorer är grund för uppsägning. Vill du absolut bli uppsagd, använd t.ex. http://www.chntpw.com/download/
Citera
2018-02-25, 20:28
  #3
Medlem
Faeltherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Som sagt tidigare - att mecka med företagsdatorer är grund för uppsägning. Vill du absolut bli uppsagd, använd t.ex. http://www.chntpw.com/download/


ska testa detta.

lägger in på USB när jag är hemma
Citera
2018-02-26, 13:13
  #4
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Som sagt tidigare - att mecka med företagsdatorer är grund för uppsägning. Vill du absolut bli uppsagd, använd t.ex. http://www.chntpw.com/download/


Inte bara uppsägning, kan bli polisanmälan för datorintrång också
Citera
2018-02-26, 15:10
  #5
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Inte bara uppsägning, kan bli polisanmälan för datorintrång också


Särskilt eftersom det var exakt sådana här hemmalösningar som möjliggjorde att Region Västs datorer blev utsatta för ransomware i fjol.
TS riskerar att åka dit REJÄLT om han försöker sig på detta.
Citera
2018-02-26, 16:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faeltherren
Hej sitter som användare på en dator som tillhör VGREGION.

Kan inte ens installera Chrome utan att vara Administratör kommer upp en UAC ruta med användarnamn/lösenord, CMD är inaktiverad men lyckats få upp POWERSHELL.

Nån som är duktig på sånt här?

Vill gärna ha rättigheter att iaf installera chrome och annat, TAKEOWN osv fungerar inte, står att jag inte har behörighet.

kanske är komplicerad skit?

Har ingen dator ens utan en skärm med nätverkskabel som typ går vidare till VGREGIONs skit, ingen aning.

allting som sabbar för dessa är kul med, kan lyckas ta med en USB nästa gång har ju portar i "routern" eller vad det heter, finns det någon mjukvara som man kan ha kul med?

mvh

Det låter som du sitter med en tunn klient i en fjärrskrivbordslösning. Du kan troligtvis inte använda någon av de vanliga teknikerna.
Citera
2018-02-26, 23:45
  #7
Medlem
Faeltherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Det låter som du sitter med en tunn klient i en fjärrskrivbordslösning. Du kan troligtvis inte använda någon av de vanliga teknikerna.


nej precis så är det nog.

finns det ovanliga tekniker då?

Vad kan man göra utan att bli upptäkt, antagligen ingenting?
Citera
2018-02-27, 12:12
  #8
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faeltherren
nej precis så är det nog.

finns det ovanliga tekniker då?

Vad kan man göra utan att bli upptäkt, antagligen ingenting?
Sitter du med en tunn klient så körs ju ingenting på datorn utan allt körs på servern så du lär inte kunna ändra någonting utan att hacka servern och gör du detta riskerar du både uppsägning, polisanmälan och åtal så jag skulle inte ens tänka tanken att ge mig på något sådant om jag vore du. Chansen att du skulle lyckas att hacka servern är ju dessutom minimal.
Citera
2018-02-27, 17:46
  #9
Medlem
Faeltherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Sitter du med en tunn klient så körs ju ingenting på datorn utan allt körs på servern så du lär inte kunna ändra någonting utan att hacka servern och gör du detta riskerar du både uppsägning, polisanmälan och åtal så jag skulle inte ens tänka tanken att ge mig på något sådant om jag vore du. Chansen att du skulle lyckas att hacka servern är ju dessutom minimal.


okej då antar jag tråden kan låsas.
Riskerar dock ingenting av ovanstående risker, kan ju göra det från ett annat inlogg t.ex.
Citera
2018-02-27, 18:00
  #10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faeltherren
okej då antar jag tråden kan låsas.
Riskerar dock ingenting av ovanstående risker, kan ju göra det från ett annat inlogg t.ex.
Varför skulle tråden låsas? Detta sker mig veterligen bara om den bryter mot Flashbacks regler.
Citera
2018-02-28, 10:17
  #11
Medlem
Faeltherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Varför skulle tråden låsas? Detta sker mig veterligen bara om den bryter mot Flashbacks regler.


aha trodde trådar låstes när de var färdiga så att säga.
är ju helt ny här så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback