2018-02-25, 16:49
Medlem
Hej. Jag hittade en gammal minicall. En sådan med 0740 nummer.
Jag har några frågor:
1 - Går det att skicka sms till minicalls? (jag lyckas inte ta emot dom)
2 - Har någon hört någon om huruvidare systemet kommer att stängas ner? Det är ju ingen kostnad, så jag undrar hur länge dessa kommer att gå att använda.
3 - Vad kostar det att ringa till mitt 0740... nummer?
Citera
2018-02-25, 17:16
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Första frågan, har den något aktivt abonnemang?

http://www.genericmobile.se/foeretag...info/prislista
Citera
2018-02-25, 18:22
Medlem
godboys avatar
Ja, som sagt, är den fortfarande aktiv? Hade själv en sån i början på 90 talet. Har väl för mig att den bara tog emot telefonnummer och inte textmeddelande. Känns väl som minicall inte är något man direkt skulle använda sig av idag för de har väl knappast bättre täckning än det bästa mobilabonnemanget.
Citera
2018-02-25, 23:59
Medlem
Minicallen är fortfarande aktiv. Det går att ringa numret och skriva in det nummer man vill skica. Men jag vill ha mer info, från någon som är insatt på riktigt.
Citera
2018-02-26, 06:40
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelofb
Minicallen är fortfarande aktiv. Det går att ringa numret och skriva in det nummer man vill skica. Men jag vill ha mer info, från någon som är insatt på riktigt.
Det jag kommer ihåg från den jag hade var att dessa bara kunde ta emot siffror. Dvs de kunde inte ta emot text- meddelande.

Men lite kul att den fortfarande är aktiv. Vill minnas att när man köpte den så skulle den vara aktiv för all framtid men man betalade inget för något abonnemang. Det ingick i köpet.
Citera
2019-01-21, 13:07
Medlem
Det är det som är det fina. Den bara finns där latent. Skulle pengarna ta slut så har man iaf den. Trist bara att det inte finns telefonkiosker som man kan ringa ifrån idag :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in