2018-02-25, 01:38
Medlem
Efter ett evigt krigande i flera år mot den svenska sjukvården att det är fysiska fel på mig utan endast psykiska så gav jag mig, hur som helst, jag lider inte av så mycket ångest, snarare att allt är en gråzon, varken upp eller ner.

Jag beskrev mina problem ännu en gång för läkaren om min enorma trötthet och låga energi, ja jag tränar både styrketräning och fotboll tre gånger i veckan, äter bra och dricker väldigt sällan.

Läkaren ordinerade fluoxetin och attarax till mig, vill helst inte ha med skiten att göra men det har gått så pass lång tid utan förändring nu så jag ger det en chans, ja jag har bytt jobb, flickvän, till och med bytt land och det är ingenting som fungerar.

Men när jag läser andra trådar så verkar ju fluoxetin göra människor apatiska och ännu mer energilösa? Vad är era erfarenheter? Kan man få energi?
Citera
2018-02-25, 09:11
Medlem
vadsadusadus avatar
Fluoxetin har hjälpt mig. Det är ju så med psykiska problem och mediciner att alla funkar inte på alla människor. Det är många som behöver prova flera olika mediciner innan de hittar någon som funkar bra, så jag råder dig att prova.
Citera
2018-02-25, 14:21
Jo, visst kan det vara bra, hittade denna;
https://www.sydsvenskan.se/2018-02-2...va--trots-allt

Står att just Fluoxetin tillhör de med sämst effekt, men det är så individuellt med sådana här mediciner. Som vadsadusadu sa, man kan behöva prova flera. Jag hade Fluoxetin ett tag, men bytte tillbaka till Venlafaxin som jag fortfarande har.

F.ö. är just Fluoxetin precis samma substans som Prozac. "Lyckopillret" (hatar den benämningen)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in