• 1
  • 2
2018-02-24, 19:55
Medlem
PiusXIIIs avatar
Det finns inte så mycket information. Nässjö slog Boltic med 9-1 och sedan bröt ett slagsmål ut mellan 20-25 personer.

Är det någon som vet mer? Detta måste väl ändå ha varit svenska slagskämpar?

https://www.expressen.se/gt/storbrak...25-inblandade/
Citera
2018-02-24, 20:00
Medlem
Oljeapans avatar
Det är ju inte första gången Bolticfansen hamnar i slagsmål.
Citera
2018-02-24, 20:27
Medlem
Erik Östs avatar
– Jag har heller inga uppgifter om att några tillhyggen har använts. Men vittnen har uppgett att det vevades och slogs ganska rejält ett tag.

Låter som ett sportsligt svenskt gammalt hederligt rallarslagsmål bara där man bara sa "jag ger mig" så var det slut.
Ah sånna tider! Går inte att uppleva så ofta numera i sverige...bara mord och död.(importerat förståss)
Senast redigerad av Erik Öst 2018-02-24 kl. 20:33.
Citera
2018-02-24, 21:29
Medlem
Europes avatar
Som redan har nämnts, så låter det som att det likaväl kan vara ett svenskt bråk. Inga knivhugg, inget gäng som har hoppat på en ensam person, inget om att publiken har stormat planen och jagat domare/spelare, folk verkar ha klarat av att sansa sig o.s.v.
Citera
2018-02-24, 23:18
Medlem
Röda Bollen och Boltic Blues heter supportergrupperna och ja det är svenskar som är med där
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det finns inte så mycket information. Nässjö slog Boltic med 9-1 och sedan bröt ett slagsmål ut mellan 20-25 personer.

Är det någon som vet mer? Detta måste väl ändå ha varit svenska slagskämpar?

https://www.expressen.se/gt/storbrak...25-inblandade/
Citera
2018-02-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
– Jag har heller inga uppgifter om att några tillhyggen har använts. Men vittnen har uppgett att det vevades och slogs ganska rejält ett tag.

Låter som ett sportsligt svenskt gammalt hederligt rallarslagsmål bara där man bara sa "jag ger mig" så var det slut.
Ah sånna tider! Går inte att uppleva så ofta numera i sverige...bara mord och död.(importerat förståss)

Så går det till när bonnapöjkar gör upp......
Citera
2018-02-25, 08:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Som redan har nämnts, så låter det som att det likaväl kan vara ett svenskt bråk. Inga knivhugg, inget gäng som har hoppat på en ensam person, inget om att publiken har stormat planen och jagat domare/spelare, folk verkar ha klarat av att sansa sig o.s.v.

Skulle bli mycket förvånad om det var babbar inblandade. Bandyläktare är väl i den närmaste helt befriade från främmande inslag av annan hudfärg? Någon bandyfantast som kan berätta hur det ser ut?
Citera
2018-02-25, 11:34
Medlem
Nej det va inga invandrare inblandade!
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Skulle bli mycket förvånad om det var babbar inblandade. Bandyläktare är väl i den närmaste helt befriade från främmande inslag av annan hudfärg? Någon bandyfantast som kan berätta hur det ser ut?
Citera
2018-02-25, 11:43
Medlem
Svennar som skömmer ut sporten .
Citera
2018-02-25, 11:46
Medlem
Det dricks väldigt mycket innan och efter match mycket alkohol samband med matcherna
Citat:
Ursprungligen postat av krutkrut
Svennar som skömmer ut sporten .
Senast redigerad av x2016 2018-02-25 kl. 11:55.
Citera
2018-02-25, 11:57
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...or-bandyn-till Alkoholen förstärker situationen

QUOTE=Europe|63333938]Som redan har nämnts, så låter det som att det likaväl kan vara ett svenskt bråk. Inga knivhugg, inget gäng som har hoppat på en ensam person, inget om att publiken har stormat planen och jagat domare/spelare, folk verkar ha klarat av att sansa sig o.s.v.[/quote]
Citera
2018-02-25, 12:42
Medlem
På Röda Bollens instagram så skryts det om stormningen
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in