• 1
  • 2
2018-02-25, 15:06
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maranger
@Adjektivet Jo men det beror väl på, i de fallen så reserveras beloppet direkt när man drar kortet, och sen hålls det reserverat i ett par dagar innan det dras helt och hållet. Men i mitt fall har de inte reserverat något belopp än, (förmodligen då det är en månad kvar till planerad incheckning, och de säkert gör det kanske bara någon vecka innan).
Det är en månad kvar men ingen avbokning är möjlig?
Citera
2018-02-25, 15:37
Medlem
Du har ingått ett avtal med hotellet som du inte har rätt att häva. Du är betalningsansvarig för ditt ingångna avtal. Hindrar du företaget från att dra pengar så kan du få hem en faktura med extra tilläggskostnader. Varför tycker du att företaget ska drabbas ekonomiskt för att du är klantig och bokar ett hotellrum som du inte vill ha?

Väx upp och ta ansvar för dina handlingar.
Citera
2018-02-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det är en månad kvar men ingen avbokning är möjlig?

Japp, inchecking är 25 mars och tydligen var det ok att avboka fram till 20 februari (missade alltså datumet med 3 dagar)
Normalt brukar hotellen bara debitera första natten vid no-show eller avbokning men här vill dom ha full betalning för hela vistelsen.

@Mynicname I det här fallet tvivlar jag på att de skulle drabbas ekonomiskt. Hotellet ligger i ett attraktivt läge i Tokyo och bokningen är mitt under körsbärsblomningen. Det är svårt att få bra hotell för rimliga priser, så är helt övertygad om att de inte skulle ha några problem alls med att få den bokad igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in