Citat:
Du vet att vårt psyke relaterat till oro och stress är så starkt att kroppen har förmåga att sätta igång fysiska symtom utan att något är fel. Du har inte fel på ditt hjärta ! Du skulle undersökningarna visat det!!! Jag får också hjärtklappning då och då. Det är Inget ovanligt. Är man rädd för att få hjärtklappning då får man det ofta. Beta blockare är en medicin som sänker puls och blodtryck. Be om att få den utskriven är ett tips 

Jag dricker eller tar medicin mot högt blodtryck, medicinen som jag tar heter Enalapril stada och Logimax forte både på 10 mg. Äter dem dagligen.
Jag får hjärtklappningar eller starka hjärtslag att dem känns till och med i magen.
Jag har gjort 3 st ultraljuds undersökningar på hjärtat varpå mitt vänstra hjärtkammare har konstaterats vara förstorad till följd av den höga blodtrycket som jag haft under 3 års period snart. Men det är inget som läkarna ser efter, sedan så är det inom rimlig gräns förstorad och enligt dem kan återgå med tiden tillbaks till sin normala storlek. Utöver detta så har jag fått episoder av hjärtklappningar, där jag endast kan stiga upp från stolen för att kicka igång dem. Det har även förekommit att jag fått de vid helt oförklarliga stunder tex sitter och tittar på tv eller ligger.
Gjorde arbets ekg två gånger, första gången var det med kontrast den 27 sep 2017. Kontrasten har fuckat upp mitt liv. I samband med att jag fått det, så skulle jag även samma dag göra en röntgen av kärlen och ta foto av hjärtat, men förstörde de sista 15 sekunderna av undersökningen till följd av hjärtklappning ( det är här jag första gången fick hjärtklappningar, har aldrig haft det förr), därav så skyller jag allt på undersökningen och speciellt adenosin kemikalien. Den dagen fick jag 15-16 hjärtklappningar inom 24 tim period samt fick jag en konstig känsla som om ett band spändes horisontellt runt mitt bröst och värst av allt som en krypande mask eller orm som slingrar sig i bröstet och runt mitt hjärta.
Enligt mitt senaste arbets ekg ( utan kontrast ) så klarade jag 60% av förväntat, vet ej vad det betyder. Men jag cyklade en cykel i ca 12 min.
Jag är 174 cm och väger 109 kg, tidigare 118kg.
Blodtrycket låg senast på 130/90 tidigare 130/70.
Jag är rädd i dagsläget att anstränga mig, tex träna eller ha samlag eller göra något krävande, detta tills jag får svar på vit om jag har friskt hjärta.
Jag gjorde nyligen en 48 timmars långtids ekg eller ekg bandsspelare och väntar på svar, samt så röntga jag mina njurkärl och de var enligt läkarna helt bra, inget onormalt.
Jag även gjort hormonell utredning för att utesluta feokromocytom och annat hormonell obalans och de var normalt. Gjorde även röntgen av huvudet, som tog 5 min att utföra,vet ej vad de ville kolla, typ trycket etc,men jag frågade dem om jag har tumörer eller liknande och de svarade att allt var bra, inget sånt, du e frisk gå hem. WTF kan man på 5 min ta reda på sånt, alltså är det tillräckligt tidsmässigt för att undersöka ens?
Jag även synrubbningar, och så fort jag läser en bok får jag hårda hjärtslag och jag får runt alltid med en täpp näsa och andfåddhet trots att jag inte är förkyld eller har näsan full med snor.
Jag har även sedan förra året, alltså snart i 1 år smal bajs, alltså riktigt smal som en penna, har även haft förstoppningar då och då. Har även yrsel dagligen och känner mig allmänt sjuk. Känner även vibrationer eller en liten jordbävningskänsla i kroppen, typ som det är överbelastning på något.
Jag väntar på tid eller möte med psykogen, men seriöst jag tror inte jag har en psykisk ohälsa snarare någon dold sjukdom eller något som är allvarligt fel på min kropp.
Jag har en fråga: Kan man på något sätt röntga magen eller ta reda på vad som ligger fel, utan att röntga sig? är klosterfobisk. Dessutom så har jag lagt märke till att det kanske finns något fel med mitt anus, det känns som om något sitter där och stör, kan förklara den smala skiten jag haft under denna tiden.
Som sagt är jag öppen för tips och råd.
Tack.