2018-02-24, 11:55
Medlem
happilappis avatar
Varför inleder en kvinna relation med en somalie?
Citera
2018-02-24, 12:11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Att en grov sexbrottsling inte utvisas är stötande. Han är uppenbart en rå sälle som bara kommer kosta samhället ytterligare resurser.

Det är precis sådant här folk som politikerna och journalsiterna vill ha in. Ju fler desto bättre.
Citera
2018-02-24, 13:58
Medlem
Låter som gammal afrikansk sed med att banka klubba i huvet på sin käresta och dra in henne i grottan.

Är väl inget konstigt med det? Eller är det någon som tror på ordet "integration" längre? Att tro på integration är lika naivt som att tro på tomten.

https://investorshangout.com/images/...2507_Sand.jpeg
Citera
2018-02-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Men Somalia är ett av de länder som endast tar emot om det sker på frivillig väg. Ska man kunna utvisa denne 37 åring krävs det mer stake i regeringen att förhandla fram avtal med Somalia.
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
I vilket fall som helst kommer (tvångs)utvisning till Somalia icke att ske. De tar nämligen bara emot de som reser in frivilligt såvitt jag förstår.
Ah, så var det ja. Det har varit så många bluffande afghaner i omlopp på senare tid att jag instinktivt reagerar "bluff" på allt som har anknytning till asyl och Migrationsverket.

Den där noteringen på dagboksbladet gällande Migrationsverket handlar bara om att man underrättar Migverket om att somaliern har häktats.

Är det någon som känner till om sådant fortfarande sker efter att man fått PUT? Eller kopplas Migverket då bort från sådana här situationer?

Aktbilaga 32, underrättelse till Migverket: https://minfil.org/82x4Edd8b6/Stockh..._Aktbil_32.pdf

PS: Tack båda
Citera
2018-02-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Lite intressant tycker jag att någon blir dömd i svensk domstol för något som verkar skett på ett finskt fartyg på finskt vatten...eller har jag missat nånting?
Finns en notering på dagboksbladet som berör detta; "Finsk lagstiftning jmf 2 kap 2 § Brottsbalken"

Så rättegång sker i Sverige med hänsyn tagen (vad nu det innebär exakt) till finsk lagstiftning? Finns det kanske någon överenskommelse mellan Sv-Fi om att förlägga rättegången i sådana här situationer till det land där de inblandade bor?
Citera
2018-02-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
En stackar 26-årig tjej, boendes bland en massa gubbar, varav åtminstone en av dem spöar skiten ur henne. Rädda henne för fan!
Det där är nog ingen tjej. Finns i Lexbase och satt enligt den här bloggen häktad misstänkt för rån 2009;
http://natverkmotpk.blogspot.se/2009...-kumpaner.html
Sverigeunikt namn (åtminstone i Ratsit) och personnumret stämmer.

Lägenheten är skriven på GM. De övriga står där som c/o. En av dem är dessutom registrerad som gift, men inga övriga uppgifter finns. Som någon annan nämnde i tråden; mycket troligt att detta handlar om bidragsfusk.

Om personen som står på lägenhetskontraktet ska sitta inne i 2,5 år - kan man vräka alla c/o-skrivna då?
Citera
2018-02-24, 17:06
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Varför inleder en kvinna relation med en somalie?
Dålig smak, psykisk sjukdom, lågt självförtroende, brist på självrespekt, bristande verklighetsuppfattning, bristande omdöme, låg moral, dålig människokännare osv hör till de vanligaste orsakerna.

Angående utvisning så kommer nog ingen advokat våga yrka på utvisning efter hur Aschberg har behandlat Elisabeth Massi Fritz för att ha pushat för utvisning mot muslimska våldtäktsmän under en längre tid, så det här zoomaliska djuret lär nog få stanna, det vore ju trots allt taskigt om han blev utvisad till världens bästa land, Somalia.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-02-24 kl. 17:08.
Citera
2018-02-24, 21:24
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Dålig smak, psykisk sjukdom, lågt självförtroende, brist på självrespekt, bristande verklighetsuppfattning, bristande omdöme, låg moral, dålig människokännare osv hör till de vanligaste orsakerna.

Angående utvisning så kommer nog ingen advokat våga yrka på utvisning efter hur Aschberg har behandlat Elisabeth Massi Fritz för att ha pushat för utvisning mot muslimska våldtäktsmän under en längre tid, så det här zoomaliska djuret lär nog få stanna, det vore ju trots allt taskigt om han blev utvisad till världens bästa land, Somalia.

Jo eller så är hon helt enkelt somalier själv. Fan är det med flashback nuförtiden?
Orkar folk inte läsa mer än rubriken längre? Eller är hatet mot svenska kvinnor som
dejtar invandrare så stort att man bara måste få hata lite, även om tjejen nu råkar
vara invandrare själv?
Citera
2018-02-25, 08:54
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Lite intressant tycker jag att någon blir dömd i svensk domstol för något som verkar skett på ett finskt fartyg på finskt vatten...eller har jag missat nånting?

Låter ju rätt skumt! Rimligen borde finska polisen plockat in negern när båten lade till i Finland och sedan hade finnarna fått betala utrednings och rättegångskostnader.
Citera
2018-02-25, 09:10
Moderator
Tystnads avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Låter ju rätt skumt! Rimligen borde finska polisen plockat in negern när båten lade till i Finland och sedan hade finnarna fått betala utrednings och rättegångskostnader.

Jo men läste domen (som någon länkade här tidigare) Tydligen togs han i förvar av väktarna någon ggr tidigt på morgonen innan man anlänt till Åbo och sattes i deras fyllecell. Sedan gjorde "sekretess B" Bruden ingen anmälan förrän båten vände tillbaka till Stockholm, då fick hon hjälp av sin Svenska talande väninna att via mobil kontakta Stockholmspolisen.

Till 100% är det språkförbistringar inblandad här som gjorde detta, troligen trodde väktarna bara att det var fyllebråk (tror jag) vilket gjorde att dom aldrig kontaktade Finsk Polis.

Tragisk se att dom verka betrakta sina egna kvinnor som ägodelar. Strongt gjort av bruden att anmäla.
Citera
2018-02-25, 12:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Många frågor och bekräftelser.

Båten borde ha varit på finsktvatten när brottet begicks. Alltså borde finsk lag gälla, eller?

Vem är kvinnan som har ett förhållande med en somalier?

Narkotikabrott?
Kat eller röka?

Det här bekräftar det jag hört från de som åkt båt till Finland.
Det är inget nöje längre.
Ingen vit person som inte måste ta bilen till Finland åker med de där båtarna. Inga vita kvinnor går nära nattklubben.
Citera
2018-02-25, 13:41
Avstängd
nidbilds avatar
Läste precis om en annan somalier på ett hotell, måste vara kulturellt eller bara vitamin b12 brist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in