Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-22, 23:18
  #1
Medlem
Zoin är en kryptovaluta som möjliggör privata transaktioner. De har också ett stort fokus på att alla ska kunna vara med och bidra samt bestämma över framtida utveckling. Deras team verkar dugligt, valutan har "cpu-mining", och mycket intressant utveckling är på gång/snart färdig. Ni får skapa er egen åsikt såklart och här är några länkar för dem som är intresserade:

Hemsida: https://zoinofficial.com/ <--- rekommenderas
Twitter: https://twitter.com/zoinofficial
Discord chat: https://discord.gg/mE3KemF
Bitcointalk: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2085112.0
CMC: https://coinmarketcap.com/currencies/zoin/
Citera
2018-02-22, 23:20
  #2
Medlem
Men titta, ännu en ponzi scheme.
Citera
2018-02-22, 23:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadinside239
Men titta, ännu en ponzi scheme.

Kan du förklara varför det är Ponzi? Är Bitcoin också det?

Zoin bygger på samma teknik som bitcoin/dash/zcoin, men som har egen intressant utveckling på g. De flesta som är insatta vet att "privata" kryptovalutor är populära och denna kan vara nästa att hamna i rampljuset.
__________________
Senast redigerad av aBraBBa 2018-02-22 kl. 23:29.
Citera
2018-02-22, 23:26
  #4
Medlem
Drinkycrows avatar
Ja lägg hela sparkassan på Zoin så kommer du bli skitrik.
Citera
2018-02-22, 23:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aBraBBa
Kan du förklara varför det är Ponzi? Är Bitcoin också det?

Inget värde i sig självt, valutan lever så länge folk pumpar pengar i det. Alla kryptovalutor är definitionen av en ponzi scheme men folk är korkade nog att köpa skiten.

Förstår inte ens att kryptovalutor är tillåtet att diskutera på Flashback för det är inget annat än dolt bedrägeri och där alla hypar en produkt som är ens egen som leder till ytterligare investerare.

Men om du vill gambla med dina pengar så kör hårt, men du kan lika gärna ta alla dina tillgångar och satsa allt på rött, du kommer att ha mycket större chans att vinna i längden.
Citera
2018-02-22, 23:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Ja lägg hela sparkassan på Zoin så kommer du bli skitrik.

Idag så är en 1 Zoin = 0,9 USD.

Vi kan vänta några veckor/månader och se hur priset utvecklats.
Citera
2018-02-22, 23:43
  #7
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aBraBBa
Idag så är en 1 Zoin = 0,9 USD.

Vi kan vänta några veckor/månader och se hur priset utvecklats.

Men det säger ju ingenting... Varför skulle Zoin lyckas när det finns så många olika? Men satsa loss.
Citera
2018-02-22, 23:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadinside239
Inget värde i sig självt, valutan lever så länge folk pumpar pengar i det. Alla kryptovalutor är definitionen av en ponzi scheme men folk är korkade nog att köpa skiten.

Förstår inte ens att kryptovalutor är tillåtet att diskutera på Flashback för det är inget annat än dolt bedrägeri och där alla hypar en produkt som är ens egen som leder till ytterligare investerare.

Men om du vill gambla med dina pengar så kör hårt, men du kan lika gärna ta alla dina tillgångar och satsa allt på rött, du kommer att ha mycket större chans att vinna i längden.

Du får såklart ha den uppfattningen och jag ska inte försöka övertala dig något annat heller. Själv tror jag att kryptovaluta är framtiden. Och jag gamblar inte med mina pengar, jag har investerat en liten slant som ökat i värde, detta har jag återinvesterat flera gånger osv. Kryptovaluta är en enorm möjlighet men man ska börja med en liten slant såklart.
Citera
2018-02-22, 23:50
  #9
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadinside239
Inget värde i sig självt, valutan lever så länge folk pumpar pengar i det. Alla kryptovalutor är definitionen av en ponzi scheme men folk är korkade nog att köpa skiten.

Förstår inte ens att kryptovalutor är tillåtet att diskutera på Flashback för det är inget annat än dolt bedrägeri och där alla hypar en produkt som är ens egen som leder till ytterligare investerare.

Men om du vill gambla med dina pengar så kör hårt, men du kan lika gärna ta alla dina tillgångar och satsa allt på rött, du kommer att ha mycket större chans att vinna i längden.

Du förstår nog inte hur mycket som handlas med bitcoins eller monero på darknet, men inte lätt att vara oinformerad.

Till tråden: så den gör samma sak som monero ?
Citera
2018-02-22, 23:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Du förstår nog inte hur mycket som handlas med bitcoins eller monero på darknet, men inte lätt att vara oinformerad.

Till tråden: så den gör samma sak som monero ?

Jag vet själv hur mycket som handlas på darknet, jag har själv handlat på darknet många gånger, sedan 2012.

Men en hel valuta kan inte stödjas av enbart darknet. Du låter ekonomiskt handikappad om du ens föreslår det.
Citera
2018-02-23, 00:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Men det säger ju ingenting... Varför skulle Zoin lyckas när det finns så många olika? Men satsa loss.

Du verkar tveksam på att den ska öka i värde. Därför skrev jag upp priset så att vi i framtiden kan jämföra om priset gått upp eller ner.

Varför Zoin ska lyckas? Ja du får helt enkelt göra din egen "granskning" av Zoin, alltså av teamet, tekniken osv. Det är något som man själv måste läsa på om, vilket du kan göra i länkarna jag bifogat, man ska inte bara gå på hype eller vad andra säger... Och om du inte allmänt tror på kryptovaluta så är det nog svårt att övertala dig över huvud taget. Själv anser jag att Zoin är undervärderad idag jämfört med många andra kryptovalutor, om den kommer överleva på lång lång sikt är däremot svårare att säga.
Citera
2018-02-23, 00:11
  #12
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Du förstår nog inte hur mycket som handlas med bitcoins eller monero på darknet, men inte lätt att vara oinformerad.

Till tråden: så den gör samma sak som monero ?

Jag brukade se bitcoing som ett bra verktyg för handel på darknet men nu när värdet är så jävla högt och hanteringen kostar så mycket kan det väl knappt vara praktiskt längre?

Kan tänka mig monero är mer praktiskt användbart ärligt. Men inte jätteinsatt. Men känns som att all handel med bitcoins och omvandling av bitcoins till fiat-valutor kostar för mycket för att det ska vara värt att göra några små transaktioner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback