2018-08-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Kvinnor är också små på jorden, särskilt när de blir misshandlade eller ihjälslagna av frustrerade män. Bättre att tackla problemet på ett rimligt sätt, så skonas ju också kvinnorna. Eller det kanske du är emot?
I viss mån, kanske. Så slipper åtskilliga kvinnor bli misshandlade eller mördade av missnöjda män.
Tja, kanske det.

Hur hade du tänkt dig att det skulle gå till?
Citera
2018-08-25, 12:10
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abagnale
Att vara sann mot dig själv och fundera kring varför du egentligen känner och tycker såhär är inget du har funderat på?
Jag varken "känner" eller "tycker" någonting - åtminstone inte på ett forum; här ägnar vi oss åt diskussion, faktabaserat och spekulativt tänkande.
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jamen precis, vi tar bort kvinnornas rättigheter så att kvinnor blir livegna för att okullade idoter ska få komma till. Utmärkt plan!
Vad betyder "okullad"? Var inte så extrem. Men om en obalans uppstår mellan manliga och kvinnliga rättigheter så kan en utjämning nog bli resultatet, som en konsekvens. Helt följdriktigt.
Citat:
Jag har ett bättre förslag: Samla ihop alla hatiska incels och skeppa dem till en koloni/ö med höga elstängsel och hungriga megahajar i vattnet omkring så kan de ta vara på tiden med att ta varandra i röven Klarar man inte att bli bortvald utan att misshandla eller ha ihjäl kvinnor ska man inte vistas i samhället och så är det med den saken.
Helt orealistiskt och ogenomförbart.
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Hur hade du tänkt dig att det skulle gå till?
Ingen aning, jag är varken politiker eller forskare. Vad jag menar är bara att det förr eller senare blir nödvändigt att tänka i dessa banor för att undvika kaoz.
Senast redigerad av Condottieri 2018-08-25 kl. 12:14.
Citera
2018-08-25, 12:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag varken "känner" eller "tycker" någonting - åtminstone inte på ett forum; här ägnar vi oss åt diskussion, faktabaserat och spekulativt tänkande.
Vad betyder "okullad"? Var inte så extrem. Men om en obalans uppstår mellan manliga och kvinnliga rättigheter så kan en utjämning nog bli resultatet, som en konsekvens. Helt följdriktigt.
Ingen aning, jag är varken politiker eller forskare. Vad jag menar är bara att det förr eller senare blir nödvändigt att tänka i dessa banor för att undvika kaoz.
Varför ska kvinnors rättigheter minska för att män ska få komma till? Menar du att män har färre rättigheter än kvinnor?
Citera
2018-08-25, 12:15
Medlem
Citat:
Vad betyder "okullad"? Om en obalans uppstår mellan manliga och kvinnliga rättigheter så kan en utjämning nog bli resultatet, som en konsekvens.

Det kommer ju aldrig att hända förstår du väl. Kvinnor utgör halva befolkningen och alla män vill inte ha en sån utveckling. Tvivlar på att det ens skulle vara ekonomiskt möjligt i vårt samhälle.
Citera
2018-08-25, 12:18
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Varför ska kvinnors rättigheter minska för att män ska få komma till? Menar du att män har färre rättigheter än kvinnor?
Därför att det bara är så verkligheten ser ut, män har ett större våldskapital än kvinnor. Incels utgörs väl huvudsakligen av män, har jag iallafall utgått från i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Det kommer ju aldrig att hända förstår du väl. Kvinnor utgör halva befolkningen och alla män vill inte ha en sån utveckling. Tvivlar på att det ens skulle vara ekonomiskt möjligt i vårt samhälle.
Vi pratar väl inte om "alla män" här, utan om just dessa incels.
Senast redigerad av Condottieri 2018-08-25 kl. 12:20.
Citera
2018-08-25, 12:20
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Därför att det bara är så verkligheten ser ut, män har ett större våldskapital än kvinnor. Incels utgörs väl huvudsakligen av män, har jag iallafall utgått från i tråden.
Vi pratar väl inte om "alla män", utan just om dessa incels.
Fast majoriteten av män är inte incels, och majoriteten av normala män skulle knappast se några fördelar med ett sådant samhälle. Det är inte särskilt troligt att dessa puckon ska lyckas störta regeringen och införa sitt back to the fifties-samhälle.
Citera
2018-08-25, 12:24
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Fast majoriteten av män är inte incels, och majoriteten av normala män skulle knappast se några fördelar med ett sådant samhälle.
Men de kan öka i antal och de kan bli aggressivare. Bränderna i förorten kan eventuellt ha med detta att göra. Betänk också att många "normala män" kan vara oerhört less på att vara cuckolds. Incels kan fungera som aktörer i en större konflikt med fler inblandade grupper.
Citat:
Det är inte särskilt troligt att dessa puckon ska lyckas störta regeringen och införa sitt back to the fifties-samhälle.
Men i så fall existerar det ju inget problem så varför ens diskutera?
Även om de inte genomför en revolution kan de som sagt fortfarande ställa till med stor skada, t.ex. genom att mörda oskyldiga kvinnor.
Senast redigerad av Condottieri 2018-08-25 kl. 12:28.
Citera
2018-08-25, 12:27
Bannlyst
Citat:
Fast majoriteten av män är inte incels, och majoriteten av normala män skulle knappast se några fördelar med ett sådant samhälle. Det är inte särskilt troligt att dessa puckon ska lyckas störta regeringen och införa sitt back to the fifties-samhälle.

Så vad är anledningen till antalet "hatiska män" ökar så lavinartat? Varför försämras åsikterna om kvinnor för varje år som går? Varför ökar mgtow, incels med tusentals medlemmar varje år?

Vad är orsaken?
Citera
2018-08-25, 12:32
Medlem
IlluminatedAliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Är de troll? Förespråkar de verklighet eller är dem bara störda? Diskutera!

Det här är väl inget att diskutera alls?!

De är helt enkelt socialt efterblivna stackare som vägrar se verkligheten: Man måste kämpa för att få något. Och man måste våga, inte minst.

Att sitta på sin röv och rulla tummar och tro att man skall få ligga är ju bara patetiskt.

LEARN THE RULES AND GET LAID! Man får inte flickvän om man inte engagerar sig, kämpar och förtjänar det.

De som kallar sig Incel borde skämmas. Väx upp!

Jag har några förslag på andra kategorier vi kan införa i samhället, så kanske de mest tragiska fallen av de som kallar sig Incel förstår hur kassa de är...?

Vad sägs om människor som inte spelar på lotto men samtidigt klagar över att de inte vinner något?

Eller människor som inte vet hur man hanterar ett dörrhandtag och står och bölar över att de inte kommer in i huset?!

Nejfyfan. Nån form av troll är de. Och vågar de inte kämpa för att sprida sina gener, ptja... då skall inte deras gener spridas heller. Survival of the fittest.

(Sagt av han som i sena tonåren nog såg sig som en incel, men som tog sig i kragen och snackade med en äldre arbetskollega som gav lite goda råd kring hur man snackar med tjejer och vips var man ihop med en riktig pingla i flera år. Nu när man är runt de 50, varit gift i flera år med en annan pingla är det ibland jobbigt att veta att man fortfarande har förmågan att attrahera damer, fast man är varesig snygg eller nämnvärt rik på prylar och pengar. It's the personality and attitude that counts.)
Citera
2018-08-25, 12:33
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Så vad är anledningen till antalet "hatiska män" ökar så lavinartat? Varför försämras åsikterna om kvinnor för varje år som går? Varför ökar mgtow, incels med tusentals medlemmar varje år?

Vad är orsaken?
Att de lever sina liv på nätet bland annat. De sitter och glor på insta och tror att alla människor lever rena rockstjärneliv. De får en snedvriden bild av kvinnor genom porren de också sträckkollar. De har ingen social kompetens och de beskyller världen och kvinnor för det. Det ena som kan ändra på detta är de själva. Så enkelt eller svårt är det.
Citera
2018-08-25, 12:35
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlluminatedAlien
De är helt enkelt socialt efterblivna stackare som vägrar se verkligheten: Man måste kämpa för att få något. Och man måste våga, inte minst.
Absolut, men våld kan ju vara ett sådant sätt.
Citat:
Att sitta på sin röv och rulla tummar och tro att man skall få ligga är ju bara patetiskt.
Självklart.
Citat:
De som kallar sig Incel borde skämmas. Väx upp!
Har du någonsin hört någon kalla sig själv så?
Citat:
Att de lever sina liv på nätet bland annat. De sitter och glor på insta och tror att alla människor lever rena rockstjärneliv. De får en snedvriden bild av kvinnor genom porren de också sträckkollar. De har ingen social kompetens och de beskyller världen och kvinnor för det.
Det hör väl till stereotypen, om inte annat.
Citat:
Det ena som kan ändra på detta är de själva. Så enkelt eller svårt är det.
Nix, inte säkert. Kan säkert också krävas sociala reformer. Eller skulle du sagt till en feminist på 1890-talet: "Det ena som kan ändra på detta är du själv. Så enkelt eller svårt är det."?
Senast redigerad av Condottieri 2018-08-25 kl. 12:51.
Citera
2018-08-25, 12:38
Medlem
Citat:

Din bitterhet undgår ingen och
jag önskar dig inget ont Condottieri, tvärtom. Jag hoppas att du väljer att vara sann mot dig själv - då kan även du få det vi andra har.

För en sak är säker, om du fortsätter på det här spåret så kommer du aldrig stå som vinnare alldeles oavsett samhällets utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in