Citat:
Ursprungligen postat av
Keus
Eftersom samhället blir mer diversifierat finns det onekligen risk att den siffran ökar. Förslagen du nämner ovan må ge viss effekt men tveksamt om det är realistiskt att få igenom i praktiken.
Utöver förslagen som jag skrev i mitt tidigare inlägg tror jag på att männen behöver ta över makten över mansnormerna igen. Det är verkligen illa med det ständiga tjatet om att män ska bli mjukare. Det är rent trams och direkt kontraproduktivt.
Vad män behöver är en norm som hyllar positivt tänkande, självdisciplin, hårt arbete och en hälsosam livsstil. Det finns tack och lov tendenser att vi går mer åt det hållet. Tänker bland annat på influencers som Joe Rogan, Jordan Peterson samt andra med liknande budskap.
Hoppas verkligen att de kan nå ut till fler människor i framtiden så att mansnormerna kan utvecklas i den riktningen. Jag är övertygad om att man skulle kunna "rädda" en stor del av de ofrivilliga singlarna om de anammade normerna nämnda ovan och väljer en livsstil i enlighet med dessa.
Vad som skulle behöva hända vore att makten sluta uppträda som fiender till män , det har aldrig gått så dåligt för män de senaste 100 åren som det gör nu. Ideologierna som styr politiken har helt enkelt blivit för fientliga mot män och män känner av detta en del mer och andra mindre.
Man kan inte begära att unga män ska förstå så mycket , de blir matade med den information som myndigheterna vill att de ska ha.
Det skulle alltså behövas:
- En ideologisk förändring , där män inte pekas ut som den onda.
- Det skulle göras beräkningar som mer gynnar män politiskt.
Vad man också ser är att var och varannan kvinna har blivit fiender till män , bara på detta forum är det en hel del. Det är lika illa ute i vekliga livet och det är en bidragande orsak till att män allt mer bara ger upp ,hur ska man kunna existera om man är omgiven av så mycket fiender.
- Ens mor kan vara fiende mot män ,inte alls ovanligt.
- Lärarare i skolan kan vara fiender mot män i allmänhet.
- Politiker kan och är ofta fiender mot män ,speciellt på vänsterkanten.
Det saknas någon som gillar en , det finns helt enkelt ingen där som gillar en ung man och det är därför som det går så jäkla dåligt ,speciellt i USA