Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 19:34
  #13
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Nu var det ju inte jag som sprang in och köpte burgarna utan sällskapet, men jag upplevde det inte som att jag fick vänta allt för länge. Kan inte tänka mig det ska ta så mycket längre tid än att få en french, men det beror ju lite på personalen också förstås. Man undrar ju ibland om det är fysiskt möjligt att montera en french som vissa ibland gör


Hur gör mackpersonalen en french menar du
Citera
2018-03-05, 13:22
  #14
Medlem
zamlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Hur gör mackpersonalen en french menar du

Finns personal som slänger i brödet och tar en eller två kunder medans brödet värms.
Finns personal som väntar medans brödet värms utan att ta en kund emellan, samma personal är den som bara kan hålla i ett bröd i taget.

OT: Burgaren ska värmas i ugn och brödet ska värmas i brödgrillen, detta gör det svårare att ta kunder medans man gör burgaren.
Är det mycket folk när endast en står vid kassan utan någon kollega som hjälper till (gör mat eller tar andra kassan) så kan det ta tid.
Är det lugnt och du är enda kunden i butiken tar det inte lång tid.
Smaken? Grymt mycket bättre än vad kedjan brukade servera, kvalité.
Citera
2018-03-26, 18:59
  #15
Medlem
Rätt rätt har testat:

https://www.youtube.com/watch?v=8NydTJ5HeV0
Citera
2018-04-12, 17:14
  #16
Medlem
ace_secs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=wsxzI0W5zac

Sorglig burgare!!!

99 spänn för den... rena rånet!
Citera
2018-04-12, 17:49
  #17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
https://www.youtube.com/watch?v=wsxzI0W5zac

Sorglig burgare!!!

99 spänn för den... rena rånet!

Det var en bedrövlig syn och såg direkt oaptitlig ut.

Påminner om reaktionen nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=NeGk1bgBa7s

Däremot OK/Q8 såg inte alls pjåkig ut och speciellt inte med tanke på priset.
Citera
2018-04-12, 23:13
  #18
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
https://www.youtube.com/watch?v=wsxzI0W5zac

Sorglig burgare!!!

99 spänn för den... rena rånet!

CircleK-burgaren såg mosad ut. Jag var tyvärr tvungen att stänga av ljudet direkt eftersom hon var så störig och slafsade så mycket när hon började äta, men utseenderonden vann OKQ8 direkt.

Tror för övrig aldrig att jag har käkat en mack-hamburgare, bara korvar. Det måste väl ändå vara sistavalet om man är hungrig, att åka till en vanlig mack och handla burgare?
Citera
2018-04-13, 12:48
  #19
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212

Däremot OK/Q8 såg inte alls pjåkig ut och speciellt inte med tanke på priset.

Utav en handelse sa hamnade jag i Flen under mitt besok i Sverige forra veckan och testade deras (OKQ8) burgare och den var inte helt dum maste jag saga. Vad man kan forvanta sig men lite battre, helt OK!
__________________
Senast redigerad av Sherbert 2018-04-13 kl. 12:53.
Citera
2018-04-13, 21:43
  #20
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
CircleK-burgaren såg mosad ut. Jag var tyvärr tvungen att stänga av ljudet direkt eftersom hon var så störig och slafsade så mycket när hon började äta, men utseenderonden vann OKQ8 direkt.

Tror för övrig aldrig att jag har käkat en mack-hamburgare, bara korvar. Det måste väl ändå vara sistavalet om man är hungrig, att åka till en vanlig mack och handla burgare?
OK/Q8-burgaren är faktiskt inte så pjåkig speciellt med tanke på priset. Spöar Ronny McPonny alla dagar!

Cirkle K/Petter-burgaren däremot var ingen hit. Slafsigt bröd, sparsamt med pålägg och rätt trist konsistens på pucken. Köttsmaken är helt ok men smakar tyvärr litet "Återuppvärmd" enligt mig. 90 spänn är dessutom ett ganska ordentligt överpris. Blir inga fler burgarbesök hos Cirkle K !
Citera
2018-04-13, 22:13
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
CircleK-burgaren såg mosad ut. Jag var tyvärr tvungen att stänga av ljudet direkt eftersom hon var så störig och slafsade så mycket när hon började äta, men utseenderonden vann OKQ8 direkt.

Tror för övrig aldrig att jag har käkat en mack-hamburgare, bara korvar. Det måste väl ändå vara sistavalet om man är hungrig, att åka till en vanlig mack och handla burgare?

Jag gjorde också samma sak och stängde av ljudet.
Hon var jobbig att lyssna på och speciellt hennes smaskande hela tiden.

Det var lite ot men om man återgår till maten så ser OKQ8 maten godare ut än vad CirkleKs gjorde.
Har bara provat burgaren från CirkleK och kommer aldrig mer att äta den igen.
Konstig smak och inte ens värd pengarna den kostade.
Citera
2018-04-14, 23:35
  #22
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
OK/Q8-burgaren är faktiskt inte så pjåkig speciellt med tanke på priset. Spöar Ronny McPonny alla dagar!

Cirkle K/Petter-burgaren däremot var ingen hit. Slafsigt bröd, sparsamt med pålägg och rätt trist konsistens på pucken. Köttsmaken är helt ok men smakar tyvärr litet "Återuppvärmd" enligt mig. 90 spänn är dessutom ett ganska ordentligt överpris. Blir inga fler burgarbesök hos Cirkle K !

Förstår om konsistensen blir lite speciell, är nog den som är svårast att få till på en mack. Inte riktigt läge för stekbord om man säger så. De lär ändå sälja en del känns det som, säkert många som tar sig en nödmåltid på macken. Inte minst på ställen där det inte finns så mycket annat att välja på. Stannade själv en gång i Edsbyn hungrig som fan och det enda jag lyckades lokalisera var Statoil. Inte jättekul, men bättre än ingenting... Donken är väl inte mycket bättre, men borde kunna spöa en mackburgare kan man tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag gjorde också samma sak och stängde av ljudet.
Hon var jobbig att lyssna på och speciellt hennes smaskande hela tiden.

Det var lite ot men om man återgår till maten så ser OKQ8 maten godare ut än vad CirkleKs gjorde.
Har bara provat burgaren från CirkleK och kommer aldrig mer att äta den igen.
Konstig smak och inte ens värd pengarna den kostade.

OKQ8 såg mycket bättre ut än CircleK, helt klart. Det ska man inte underskatta, utseendet på maten är viktigt.
Citera
2018-04-15, 00:51
  #23
Medlem
mjukmjukares avatar
JAG har inte träffat någon positiv från Cirkle K.
100 spänn blåsning....

´
Citera
2018-06-05, 17:43
  #24
Medlem
Har nu käkat en HKB från Circle K/Käk.

Kostnad: 99 kr inkl 0.5 l dricka
Tid för tillagning: Rätt lång, kanske 10 minuters väntan
Bröd: Brioche av samma typ man köper på ICA
Burgare: Samma känsla som om man värmer en högrevsburgare man har haft i kylen sen dagen innan
Bacon: OK
Dressing: OK
Ost: Illa. Bästa jämförelsen jag kan göra är då man micrad en nachotallrik med riven ost. Osten stelnar och är inte speciellt rolig. I detta fall var den dessutom överjävligt varm. Brände tungan!

Sammanfattningsvis så är den några snäpp bättre än en vanlig burgare från en bensinmack, men det står sig slätt mot de vanliga kedjorna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback