Citat:
Ursprungligen postat av
spoiler
Jag menade att det är en ganska lång sträcka från korsningen med Baravägen fram till trafikljusen - där kyrkogården tar slut. Så det är naturligt att det finns mer än en ingång på den sträckan, tror det finns en dubbelgrind och en eller två mindre.
Nja, nu talar jag utifrån egen personlig erfarenhet då jag bott större delen av mitt liv i Lund samt att jag under många år dagligen gick genom Norra Kyrkogården.
Jag vill minnas att det finns dubbelgrindar korsningen Getingevägen/Baravägen nära Sofiagrillen.
Mitt på Getingevägen finns en liten grind mitt emot SUS.
På Kung Oscars väg (nära Getingevägen) finns den 'stora' ingången som leder till kapellet.
Dessa är de enda ingångarna till Norra Kyrkogården som ligger i anslutning till Getingevägen.
Det finns endast en som jag skulle vilja kalla ligga på Getingevägen, den mitt emot SUS
De andra två ligger antingen i en korsning (Baravägen/Getingevägen) eller så anslutning till Getingevägen (stora ingången vid Kung Oscars väg).
Utöver det finns en ingång par hundra meter ner på Baravägen vid t-korsningen mot Margaretavägen.
Grindarna stängs under natten. De enda grindarna som det utan större problem går att ta sig over under natten är den på Getingevägen (mitt emot SUS) och den på Baravägen/Margaretavägen.
Stora ingången på Kung Oscars väg är den som ligger mest insynsskyddat.
*NB Det finns fler ingångar till Norra Kyrkogården men dessa ligger långt från Getingevägen