• 1
  • 2
2018-02-22, 12:01
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Men inte nu igen. På en kyrkogård? Vad är det nu då? Vad gjorde hon där?

https://www.expressen.se/kvallsposte...nks-valdtagen/

Ska ha skett på morgonen. Kvinnan blev indragen från Getingevägen. Nåt studentområde?
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2018-02-22 kl. 12:07.
Citera
2018-02-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Ska ha skett på morgonen. Kvinnan blev indragen från Getingevägen. Nåt studentområde?

Mycket verkar hända i just lund på sistone.
Våldtäkt? Ingen surprise här inte.
#AnotherOne
Citera
2018-02-22, 12:58
Medlem
spoilers avatar
Citat:

Finns väl inget specifikt studentområde i närheten, ligger mittemot SUS - sjukhusområdet.

Som vanligt;

"Finns det något signalement som ni kan gå ut med?

– Vi går inte ut med något signalement just nu på grund av utredningsläget."

http://www.lokaltidningen.se/nyheter...rd-550662.html
Citera
2018-02-22, 13:28
Medlem
AylaPendragons avatar
Citat:

Hon var förmodligen på väg till jobbet och gick på trottoaren längs kyrkogården. Tror det finns 2 ingångar med olåsta järngrindar till kyrkogården längs Getingevägen.
Svinet har väl följt efter henne och passat på när det var läge.
Ingångarna, iallafall en av dem är mitt framför Lunds universitetssjukhus och det ligger en stor busshållplats där också.
Ganska mörkt vid den tiden dock men hoppas nån har sett eller hört något.
Närmaste studentområde ligger en 10 minuters promenad därifrån på Norra Fäladen, inte det bästa området i Lund precis, inte på grund av studenterna men det bor en hel del annat drägg där.
Citera
2018-02-22, 13:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Normalt sett en mycket trafikerad gata. Men jag tror att dom fortfarande håller på att gräva upp gatorna nedanför sjukhuset vid Entrégatan så det är nog mindre trafik än vanligt.
Citera
2018-02-22, 13:58
Medlem
AylaPendragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Normalt sett en mycket trafikerad gata. Men jag tror att dom fortfarande håller på att gräva upp gatorna nedanför sjukhuset vid Entrégatan så det är nog mindre trafik än vanligt.

Ja just det, det är ju avstängt såg ju det tom igår, de flesta stadsbussarna är omdirigerade till typ Bangatan eller nåt sånt.
I så fall är det ju helt öde att gå på den trottoaren när det är mörkt ute.
Citera
2018-02-22, 15:37
Medlem
Vadaadaas avatar
Många tar genvägen genom Norra Kyrkogården från Kung Oskars väg till Baravägen när de är på väg hem från centrum till studentområden vid Norra Fäladen och Delphi, då det finns en gångbro över Norra ringen i slutet av Margaretavägen.
Jag har själv tagit denna väg ett otal gånger under varierande berusningstillstånd.

Vad jag kommer ihåg finns det bara en ingång till Norra Kyrkogården från Getingevägen och den ligger mittemot huvudinfarten till Universitetssjukhuset.
Citera
2018-02-22, 16:12
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Många tar genvägen genom Norra Kyrkogården från Kung Oskars väg till Baravägen när de är på väg hem från centrum till studentområden vid Norra Fäladen och Delphi, då det finns en gångbro över Norra ringen i slutet av Margaretavägen.
Jag har själv tagit denna väg ett otal gånger under varierande berusningstillstånd.

Vad jag kommer ihåg finns det bara en ingång till Norra Kyrkogården från Getingevägen och den ligger mittemot huvudinfarten till Universitetssjukhuset.

Nej, det finns minst två grindar - kanske tre. Det är en ganska lång sträcka från korsningen vid Baravägen.
Citera
2018-02-22, 16:20
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Nej, det finns minst två grindar - kanske tre.
Hmmm, nu när du säger det. Det kan finnas en strax innan Sofia Grillen i närheten av Baravägen och Getingevägen.
Jag tror dock aldrig jag har använt denna grind trots jag bott mer än halva mitt liv i Lund

Citat:
Det är en ganska lång sträcka från korsningen vid Baravägen.
Jag förstår inte vad du menar
Citera
2018-02-22, 16:34
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du menar

Jag menade att det är en ganska lång sträcka från korsningen med Baravägen fram till trafikljusen - där kyrkogården tar slut. Så det är naturligt att det finns mer än en ingång på den sträckan, tror det finns en dubbelgrind och en eller två mindre.
Citera
2018-02-22, 17:10
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Jag menade att det är en ganska lång sträcka från korsningen med Baravägen fram till trafikljusen - där kyrkogården tar slut. Så det är naturligt att det finns mer än en ingång på den sträckan, tror det finns en dubbelgrind och en eller två mindre.

Nja, nu talar jag utifrån egen personlig erfarenhet då jag bott större delen av mitt liv i Lund samt att jag under många år dagligen gick genom Norra Kyrkogården.

Jag vill minnas att det finns dubbelgrindar korsningen Getingevägen/Baravägen nära Sofiagrillen.
Mitt på Getingevägen finns en liten grind mitt emot SUS.
På Kung Oscars väg (nära Getingevägen) finns den 'stora' ingången som leder till kapellet.

Dessa är de enda ingångarna till Norra Kyrkogården som ligger i anslutning till Getingevägen.
Det finns endast en som jag skulle vilja kalla ligga på Getingevägen, den mitt emot SUS

De andra två ligger antingen i en korsning (Baravägen/Getingevägen) eller så anslutning till Getingevägen (stora ingången vid Kung Oscars väg).

Utöver det finns en ingång par hundra meter ner på Baravägen vid t-korsningen mot Margaretavägen.

Grindarna stängs under natten. De enda grindarna som det utan större problem går att ta sig over under natten är den på Getingevägen (mitt emot SUS) och den på Baravägen/Margaretavägen.

Stora ingången på Kung Oscars väg är den som ligger mest insynsskyddat.

*NB Det finns fler ingångar till Norra Kyrkogården men dessa ligger långt från Getingevägen
Citera
2018-02-22, 17:29
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Nja, nu talar jag utifrån egen personlig erfarenhet då jag bott större delen av mitt liv i Lund samt att jag under många år dagligen gick genom Norra Kyrkogården.

Jag vill minnas att det finns dubbelgrindar korsningen Getingevägen/Baravägen nära Sofiagrillen.
Mitt på Getingevägen finns en liten grind mitt emot SUS.
På Kung Oscars väg (nära Getingevägen) finns den 'stora' ingången som leder till kapellet.

Dessa är de enda ingångarna till Norra Kyrkogården som ligger i anslutning till Getingevägen.
Det finns endast en som jag skulle vilja kalla ligga på Getingevägen, den mitt emot SUS

De andra två ligger antingen i en korsning (Baravägen/Getingevägen) eller så anslutning till Getingevägen (stora ingången vid Kung Oscars väg).

Utöver det finns en ingång par hundra meter ner på Baravägen vid t-korsningen mot Margaretavägen.

Grindarna stängs under natten. De enda grindarna som det utan större problem går att ta sig over under natten är den på Getingevägen (mitt emot SUS) och den på Baravägen/Margaretavägen.

Stora ingången på Kung Oscars väg är den som ligger mest insynsskyddat.

*NB Det finns fler ingångar till Norra Kyrkogården men dessa ligger långt från Getingevägen

Ok, vill bara visa att jag också bott i Lund.

Här är en karta över platsen, tre små pilar anger ingångar till kyrkogården från Getingevägen. Dubbelgrinden ligger nära korsningen, men trots allt på Getingevägen.

http://www.idstories.se/frankheller/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in