2018-02-22, 10:32
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av Axo Finans?

Jag läste att de är mycket mer personliga än t. ex Lendo och jobbar med bättre banker. Lendo ger väl bara dig en massa erbjudanden så ska DU välja själv? Jag kan fan ingenting om lån, men som jag förstår det så är Axo Finans med mig på telefon hela vägen och det betyder väl också att de pratar med alla banker för mig, tror de endast skickar ett erbjudande "det bästa" till mig sen och förklarar varför det är det bästa för just mig.

Men jag har inte sökt än, vill att någon bekräftar mina tankar först
Citera
2018-02-22, 10:56
Medlem
Det är i princip samma banker som Lendo samarbetar med.

Det känns ytterst tveksamt hur de skulle kunna välja "det bästa" just för dig. Så väl känner de inte din situation. De väljer nog snarare det som ger Axo Finans den högsta provisionen för förmedlat lån.
Citera
2018-02-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är i princip samma banker som Lendo samarbetar med.

Det känns ytterst tveksamt hur de skulle kunna välja "det bästa" just för dig. Så väl känner de inte din situation. De väljer nog snarare det som ger Axo Finans den högsta provisionen för förmedlat lån.

Som jag förstår det är Axo att anse som den seriösa aktören, det ska vara därför Bank Norwegian endast jobbar med dom. Det är en bank som alla vill jobba med eftersom de betalar ut flest lån, men de jobbar endast med 1.
Citera
2024-05-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strulpelle84
Är det någon som har erfarenhet av Axo Finans?

Jag läste att de är mycket mer personliga än t. ex Lendo och jobbar med bättre banker. Lendo ger väl bara dig en massa erbjudanden så ska DU välja själv? Jag kan fan ingenting om lån, men som jag förstår det så är Axo Finans med mig på telefon hela vägen och det betyder väl också att de pratar med alla banker för mig, tror de endast skickar ett erbjudande "det bästa" till mig sen och förklarar varför det är det bästa för just mig.

Men jag har inte sökt än, vill att någon bekräftar mina tankar först

Akta dig för AXo finans, har man väl en gång varit i kontakt med de så fortsätter de att ringa och skicka sms om lån ( trots att man avböjt dessa trots att man inte är kund. Kan du så ta lån hos seriösa aktörer. SevenDay är bra ränta och bra kundservice. Alla andra såsom AXo finans, Marginalen, samt Norwegian är de som har bland de högsta räntorna och ockerpriser på sina lån. Samt maffia metoder om man inte betalar en eller två gånger i tid.
Citera
2024-05-28, 21:54
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatboy05
Akta dig för AXo finans, har man väl en gång varit i kontakt med de så fortsätter de att ringa och skicka sms om lån ( trots att man avböjt dessa trots att man inte är kund. Kan du så ta lån hos seriösa aktörer. SevenDay är bra ränta och bra kundservice. Alla andra såsom AXo finans, Marginalen, samt Norwegian är de som har bland de högsta räntorna och ockerpriser på sina lån. Samt maffia metoder om man inte betalar en eller två gånger i tid.
Du svarar på ett 6 år gammalt inlägg, skrivet av en person som inte varit inloggad på 5 år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in