• 1
  • 2
2018-02-21, 21:54
Medlem
Dantexchs avatar
Hej, Jag är själv 18 men min kompis som jag då planerar att åka med är 16 år gammal. Jag undrar om vi fortfarande kan komma in på krogen. Jag har tagit reda på att det är en 18 års gräns. Men frågan är om de änns bryr sig att lägga?

Däremot är min kompis endast 1.70cm lång och ser inte särskilt mycket äldre ut än 16.
Citera
2018-02-21, 21:56
Medlem
Halloween2s avatar
Är det en kille kan han lika gärna stanna vid hotell polen.
Citera
2018-02-21, 22:15
Medlem
Dantexchs avatar
Det är en kille, vad menar du?
Citera
2018-02-21, 22:25
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Är det en kille kan han lika gärna stanna vid hotell polen.
Hotell polen? Det var ju barca dom skulle till, inte krakow
Citat:
Ursprungligen postat av Dantexch
Det är en kille, vad menar du?
Vad tror du?
Har du märkt ett mönster på vilka som blir leggade/insläppta på klubb och krog hittills i ditt liv?
Dom som får det att rycka i vaktens kuk.
Citera
2018-02-22, 17:34
Moderator
vfs avatar
Alkohol och dryck --> Barer och nattklubbar
/Moderator
Citera
2018-02-22, 20:40
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Man ska inte ta med sig 16-åringar på spritfester. Åk med en äldre polare.
Citera
2018-02-22, 20:50
Medlem
kraftfoders avatar
Det var noll koll i Spanien förr, minns mina tonår på 1980-talet. Det har skärpts till rejält de senaste åren, Spanien införde en 18-årsgräns när EU kräv det detta, har jag för mig.

Ska du åka på fylleresa, får ni väl öla på rummet, affärer verkar inte bry sig så mycket, där är det fortfarande som Sverige på mellanölstiden: "Ska köpa en kasse öl och en stock snus till pappa!"(Mellanölet var 4,5% då, såldes på ICA, funkade "nemas problemas" när man var 12 bast!) (Sverige hade då 16-års-gräns på mellanöl).

(Synd egentligen att det slarvades så mycket med ålderskoll då, annars hade vi nog haft kvar mellisarna på ICA)

Danmark har väl fortfarande kvar 16-gräns på öl? -Om ni ska ut och öla utomlands alltså..
Citera
2018-03-10, 20:26
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Kan en 16 åring få ut alkohol i Barcelona? Kanske. Gör ett försök och rapportera här hur det gick.
Citera
2018-03-11, 16:24
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Aldrig någonsin visat leg på fest-gatorna i Spanien, oftast nere vid solkusten, ej heller i några butiker. Jag får vanligtvis visa leg hemma, men börjar nå över den punkten. Hur som, i Spanien har man inkastare till klubbarna, folk som delar ut reklam där första shotten är gratis för att dom vill att ni ska in och supa, här hemma har vi utkastare som synar dig noga innan du får ens komma in, det är nog fortfarande ganska "lugnt", specielt om alla andra av er har ID och en inte har så är det nog ok.

Men med det sagt, kan ni ju bli nekade ändå.. :=)
Citera
2018-03-13, 21:46
Medlem
Lagligt? Gråzon, ett nej brukar det ju vara, men om de faktiskt kollar är ju en helt annan fråga.

Bara att säga att han glömt det på hotellet, sedan visa att du har ditt.

Iaf det alla som gör studentresor verkar gära nuförtiden
Citera
2018-03-17, 11:39
Medlem
Jag tror absolut att ni kan lyckas, åtminstone på barer och mindre event. På tiden när jag bodde där var de inte så nogräknade. Däremot går ni nog på pumpen om ni försöker komma in på de större eventen, men är man 16 är det ju inte så noga var man är.
Ni kan ju så klart också köpa sprit i affärerna och sen ha en slirig kväll på gatan
Citera
2018-03-17, 11:45
Medlem
I Polen fick jag ut en 40cl vodka när jag var 15, var där med familjen men jag gick ut själv och strollade runt Warsawa
Senast redigerad av prostitucija 2018-03-17 kl. 11:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in