2018-04-11, 09:06
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Är det mesta som händer i Robinson fejk eller? Började nyss kolla på säsong 5 på The Island, det är ju verkligen en helt annan sak. Där måste dom verkligen kämpa för sin överlevnad, leta mat och vatten mm. Man ser att dom lider och är insektsbitna överallt. I Robinson så ligger alla bara och latar sig och ser fräscha och fina ut. Sover dom på hotell och är framme bara när det filmas? Man börjar ju undra...

Är ju rätt uppenbart att produktionen ger dem mat. Mer mat än vi sett. På tre veckor blir man rejält klen om man delat 8 pers på en liten påse ris och en och annan kokosnöt.

Men som sagt så misstänker jag att detta handlar om att de faktiskt inte får någon riktig chans att skaffa sig mat själva. De ska ju på tävling och andra aktiviteter i produktionens regi varje dag. De är säkert tvingade att hålla sig inom en viss radie från lägret och vara tillgängliga för produktionsteamet hela tiden.

Sen finns det en brist som alla sådana överlevarprogram jag sett har gemensamt. Och det är att ska man välja en obebodd plats för ett dylikt drama så blir det en som SUGER ur överlevnadssynpunkt. Hade där funnits mat hade stället inte varit obebott helt enkelt. Det går inte att överleva a la Robinson på dessa öar för hade det gått hade det redan levt folk där.

Så jag hade tyckt att det varit mest intressant om de planterat ut mat i förväg, som deltagarna dock fick kämpa för att hitta. Allra helst planterat ätliga växter och ev djur som skulle bli en del av faunan att samla och jaga, men jag antar att det kan vara rätt skadligt för ekosystemet där. I andra hand att man placerar ut gömmor med mat som deltagarna måste hitta om de vill äta. Och som förekommit förut, att de får några tamdjur som de får välja om de vill ha mjölk/ägg ifrån eller slå ihjäl och äta upp.
2018-04-11, 09:11
Medlem
Kaddens avatar
Kan inte riktigt släppa det här med immuniteterna. Johan i Nord verkar ju tro att både han och Lillemor får den om han delar med sej. Men isf borde ju Victoria ha kvar en immunitet. Eller rättare sagt så borde den förbrukats i ö-rådet i söndags.
Men där sas ju ingenting om den. Och man kan ju inte förbruka den när man ser att man fått flest röster heller. Så om jag tolkar det rätt så har Johan immunitet, och om han väljer att dela den med Lillemor så är det bara hon som får den.

Det framgår ju inte helt solklart i programmet får jag ju säga.
2018-04-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Är det mesta som händer i Robinson fejk eller? Började nyss kolla på säsong 5 på The Island, det är ju verkligen en helt annan sak. Där måste dom verkligen kämpa för sin överlevnad, leta mat och vatten mm. Man ser att dom lider och är insektsbitna överallt. I Robinson så ligger alla bara och latar sig och ser fräscha och fina ut. Sover dom på hotell och är framme bara när det filmas? Man börjar ju undra...

Det mesta är fejk skulle jag säga. Har också varit inne på att dom sover på hotell eller i alla fall i tält eller kanske skjul. Inte en chans det gänget ligger i en palmbladshylla när det är dåligt väder. Mat får dom av produktionen. Dom låtsar ibland dom hittar en kokosnöt eller något själva. Dom blev av med samtliga fiskenät dom hade vid någon dålig byteshandel. Hörde inte någon som blev upprörd över att deras enda chans att få fisk försvann. Man kan ju gissa varför.
2018-04-11, 10:52
Medlem
michail.bakunins avatar
Gamla Robinson byggde deltagare riktiga läger och ordnade mat. Idag sitter de och pratar, smider planer och skvallrar. Jag skulle säga att Robinson är lika fake som pimp my car (MTV) var
2018-04-11, 12:01
Medlem
Wandras avatar
Robinson har blivit bra mkt tråkigare om man jämför med Old School-säsongerna.

INGEN skulle klara sig på ön som en äkta Robinson förutom Navy Sealsnubben. Märkligt förresten att de nya inte visste vad palmhjärta var.

Stageat så in i helvete.
2018-04-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Robinson har blivit bra mkt tråkigare om man jämför med Old School-säsongerna.

INGEN skulle klara sig på ön som en äkta Robinson förutom Navy Sealsnubben. Märkligt förresten att de nya inte visste vad palmhjärta var.

Stageat så in i helvete.

Månsson och kanske någon till skulle överleva om det vore skarpt läge. Navy Seal-gubben är fake.
2018-04-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vem är Månsson?
Och vem blev ihop med vem på ön?
Har du ingen som helst allmänbildning?
Gud är så nära Månsson man kan komma fast då är man ändå bra långt ifrån.
Månsson är Månsson helt enkelt.
Synd att han var med så kort tid bara innan han blev utröstad.
2018-04-11, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Har du ingen som helst allmänbildning?
Gud är så nära Månsson man kan komma fast då är man ändå bra långt ifrån.
Månsson är Månsson helt enkelt.
Synd att han var med så kort tid bara innan han blev utröstad.

Inte visste jag att Robinsson tillhörde allmänbildningen, men där ser man.
Är Jim, Månsson?
Och vem är ihop med vem nu? DK och Desirée?
2018-04-11, 12:48
Medlem
Citat:
Inte visste jag att Robinsson tillhörde allmänbildningen, men där ser man.
Är Jim, Månsson?
Och vem är ihop med vem nu? DK och Desirée?
Månsson var med i lag Nord och förlorade någon tävling i början.
Som straff skulle han kedja ihop sig med någon som Månsson fick välja.
Han valde Lillemor och hon uppskattade inte alls att sitta ihop med Månsson under ett dygn(eller hur lång tid det nu var?) sedan var han inte tillräckligt social för att rädda situationen plus att han inte utmärkte sig i positiv riktning i efterföljande tävlingar.
Så ingen av människa född kan vara så inkompetent klantig utan det måste bara dölja sig något storartat under den yta Månsson visade upp under sina minuter i rampljuset.
Därför bildades Månssonkulten.
Hell Månsson, må han härska i evighet.
2018-04-11, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Månsson var med i lag Nord och förlorade någon tävling i början.
Som straff skulle han kedja ihop sig med någon som Månsson fick välja.
Han valde Lillemor och hon uppskattade inte alls att sitta ihop med Månsson under ett dygn(eller hur lång tid det nu var?) sedan var han inte tillräckligt social för att rädda situationen plus att han inte utmärkte sig i positiv riktning i efterföljande tävlingar.
Så ingen av människa född kan vara så inkompetent klantig utan det måste bara dölja sig något storartat under den yta Månsson visade upp under sina minuter i rampljuset.
Därför bildades Månssonkulten.
Hell Månsson, må han härska i evighet.

Ok, tack. Missade de första avsnitten, och några till...
Bild på guden?
2018-04-11, 13:26
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Bild på guden?

Bild på Månsson: https://imgur.com/a/UrRop

All makt åt Månsson, vår befriare.
2018-04-11, 13:26
Medlem
Citat:
Bild på guden?
http://d6jf7ok6u1qis.cloudfront.net/imengine/image.php?uuid=af747229-8592-55b7-a9f0-16daf0e2ae7e&type=preview&source=false&width=886&h eight=866&function=thumbnail&q=100&z=100&fullsize= 1
Senast redigerad av blablablubbla 2018-04-11 kl. 13:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in