2018-12-16, 23:30
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supertastic
Har letat lite i tråden utan att finna. Finns det något som bekräftar att det är IU som anmält kvinnan för narkotikabrott, utöver hennes FB-inlägg?

Nej... och allt låter jätteskumt. Det blir inte rättegång för att man är påverkad... det blir böter.
Citera
2018-12-16, 23:49
Medlem
En av de jobbigaste trådar jag läst här. Trots att det är svårt att hitta nån sammanställning av vad som egentligen hävdas ha hänt annat än "kvinna hävdar våldtäkt" och "gripen polis" så hojtar en massa tomtar till höger och vänster allt mellan "fram med namnet" och "häng grisen" och en massa lirare med hattar av ugnsfolie ropar konspiration och korruption. Till det hela fogas en ljudupptagning från 112 där nån säger typ "nej jag vill inte" och "aj, sluta, aj" - that's it, man hör aldrig nån säga typ "haha, jag skall våldta dig", ja, man hör ingen mansröst över huvud taget! Det kan följaktligen betyda allt från "nej, jag vill inte (följa med till polisstationen" och "aj, sluta, aj - släpp min arm" till pågående våldtäkt. Omöjligt att avgöra. Numera finns det även på det förmenta offrets fb en klagosång men inte heller där berättas det vad som skall ha hänt utöver ovanstående.

Så alltså, vad fan hävdas ha hänt då egentligen?! Vad menar förmente gm repektive det förmenta offret är händelseförloppet?
Senast redigerad av gohira 2018-12-16 kl. 23:52.
Citera
2018-12-17, 00:26
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
En av de jobbigaste trådar jag läst här. Trots att det är svårt att hitta nån sammanställning av vad som egentligen hävdas ha hänt annat än "kvinna hävdar våldtäkt" och "gripen polis" så hojtar en massa tomtar till höger och vänster allt mellan "fram med namnet" och "häng grisen" och en massa lirare med hattar av ugnsfolie ropar konspiration och korruption. Till det hela fogas en ljudupptagning från 112 där nån säger typ "nej jag vill inte" och "aj, sluta, aj" - that's it, man hör aldrig nån säga typ "haha, jag skall våldta dig", ja, man hör ingen mansröst över huvud taget! Det kan följaktligen betyda allt från "nej, jag vill inte (följa med till polisstationen" och "aj, sluta, aj - släpp min arm" till pågående våldtäkt. Omöjligt att avgöra. Numera finns det även på det förmenta offrets fb en klagosång men inte heller där berättas det vad som skall ha hänt utöver ovanstående.

Så alltså, vad fan hävdas ha hänt då egentligen?! Vad menar förmente gm repektive det förmenta offret är händelseförloppet?

Mycket konstigheter är det. Hon är misstänkt för narkotikabrott nu och ska på rättegång. Kan det vara så att han gjorde ett ingripande den kvällen? 🤔
Citera
2018-12-17, 00:31
Medlem
lillapaddingtons avatar
Jag vet vem GM är, bör jag outa eller vänta?
Citera
2018-12-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington

Det gör du som du vill men själv skulle jag nog säga att det är lite dålig smak med tanke på att, som jag nämnt tidigare, vi ju inte har en susning om det förmenta händelseförloppet. Han kan ju faktiskt vara helt oskyldig...
Citera
2018-12-17, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Mycket konstigheter är det. Hon är misstänkt för narkotikabrott nu och ska på rättegång. Kan det vara så att han gjorde ett ingripande den kvällen? 🤔

Ja, t ex. Men det är det ju omöjligt att ens spekulera i ännu.
Citera
2018-12-17, 04:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Det gör du som du vill men själv skulle jag nog säga att det är lite dålig smak med tanke på att, som jag nämnt tidigare, vi ju inte har en susning om det förmenta händelseförloppet. Han kan ju faktiskt vara helt oskyldig...
Det här STINKER och det är en polis med poliser och åklagare i släkten och polisen i Västerås får utreda sin egen kollega.

Det är locket på och vittnesförhör försvinner, utredare tar inte upp vad som sägs i förhör, åklagare lägger ner utan att ha alla fakta och fakta försvinner Dom skyddar varandra
RÖR FÖR HELVETE OM I DEN HÄR GRYTAN
Nu är kvinnan åtalad för narkotikabrott, men det var en rapedrog hon hade i kroppen när hon våldtogs.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/valdtaktsutredningen-mot-polis-las-ner-nu-overklagas-beslutet

Är det samma svin som har varit i farten igen?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/polis-hamtad-till-forhor-anklagad-for-valdtakt
Citera
2018-12-17, 04:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Självklart outa men maska namnet med några * så det inte går att googla.

Vem vet... Det kan finnas flera kvinnor som har blivit våldtagna av samma idiot som inte har vågat anmäla just för att han är polis.
Med det beteende som beskrivs så är det nog inte varken första eller sista gången han våldtog.
Tänk på kapten klänning som fick skada kvinnor i så många år innan han åkte fast.
Inte en till ska få göra det som han gjorde i skydd av att han är polis!
Outas han så kanske dom andra kvinnorna vågar anmäla också och fanskapet får sitt straff.

INTE en Kapten klänning till ska få gå fri!
Göran Lindberg var en drivande kraft för att uppmärksamma problem kring könsdiskriminering, sexuella trakasserier och våld mot kvinnor, särskilt bland poliser.
Han blev dömd till 6 års fängelse för grov våldtäkt, våldtäkt, köp av sexuella tjänster, försök och medhjälp till sexköp samt koppleri och misshandel. Däremot friades han vad gäller våldtäkt av barn, då brottet inte ansågs styrkt.
Han greps när han var på väg till en sexträff med en 14 årig flicka.
https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Lindberg_(polis)
Citera
2018-12-17, 04:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nej det ska ha varit en rapedrog hon hade i kroppen och sånt tar man inte frivilligt.
Men till och med den bevisning försvann i utredningen när fallet blev nedlagt men nu åtalas hon för narkotikabrott i stället. Helt jävla sjukt detta
Den här fupen vill jag läsa!
Citera
2018-12-17, 05:43
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej det ska ha varit en rapedrog hon hade i kroppen och sånt tar man inte frivilligt.
Men till och med den bevisning försvann i utredningen när fallet blev nedlagt men nu åtalas hon för narkotikabrott i stället. Helt jävla sjukt detta
Den här fupen vill jag läsa!

Date-rape drogen Rohypnol finns det dock folk som tar frivilligt. Men det är väl mest slitet folk som tar det.
Citera
2018-12-17, 06:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det här STINKER och det är en polis med poliser och åklagare i släkten och polisen i Västerås får utreda sin egen kollega.

Det är locket på och vittnesförhör försvinner, utredare tar inte upp vad som sägs i förhör, åklagare lägger ner utan att ha alla fakta och fakta försvinner Dom skyddar varandra
RÖR FÖR HELVETE OM I DEN HÄR GRYTAN
Nu är kvinnan åtalad för narkotikabrott, men det var en rapedrog hon hade i kroppen när hon våldtogs.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/valdtaktsutredningen-mot-polis-las-ner-nu-overklagas-beslutet

Är det samma svin som har varit i farten igen?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/polis-hamtad-till-forhor-anklagad-for-valdtakt

Exakt, det är sjukt mycket skumt med det här fallet. Ofta blir poliser felaktigt anklagade av kränkta människor, men här verkar ju en mängd fel begåtts! Blir intressant att se vad som händer nu...

Om det är sant så är det så extremt rättsvidrigt så det finns inte ord.

En fråga, polisen verkar ha extremt stor släkt i Västerås. Är han invandrare?
Citera
2018-12-17, 06:58
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

I så fall är det ju ännu värre. Om han våldtog henne under ett ingripande!

Men nej, de ska ha träffats på ett uteställe och gått hem till henne. Han har då blivit våldsam och våldtagit henne samtidigt som hon ringde 112.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in