Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 11:23
  #1
Medlem
Jag har en bärbar dator där jag har kopplat in två externa skärmar (DELL U2917W), en via HDMI och en via mDP (HP USB to DisplayPort Adapter).

Det har fungerat perfekt i något år, men helt plötsligt så dör skärmen och den blir svart. Jag testar att starta om datorn, men ingenting händer. Jag byter ingång/kablarna på skärmarna, men ingenting händer.
Datorn hittar skärmen och den är igång, men totalt svart. Hur ska jag göra? Finns det någon som har några tips eller?
Citera
2018-02-19, 23:48
  #2
Moderator
memymos avatar
PC: köpråd - bildskärmar --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2018-02-20, 05:21
  #3
Medlem
Testa 1 skärm i taget.

Ta bort andra kabel/adapter FRÅN datorn. Det har hänt att datorn skickat bilden till andra kabeln/adaptern trots att andra änden inte ens var kopplad till nån skärm/TV.

Eftersom ena verka vara kopplad med en USB adapter så testar du också att koppla ur ALLA USB prylar/kablar, extern tangentbord/mus. Sånt och porten de kopplats till är kända för att kunna orsak ingen bild, död dator, start fel, frysningar mm.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback