Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 16:51
  #1
Medlem
Northbabes avatar
Tänkte bara fråga här om det är någon som röker eller dricker te med damiana?
Jag brukar mixa damiana med mitt gräs och det blir ganska så behagligt och tycker nog att det gör mig lite mer sexuell också (vet dock inte vad det beror på).

Vill prova att bara röka damiana och se om det ger någon skön effekt.

Tack för svar!
Citera
2018-02-18, 23:51
  #2
Medlem
Det är milt, ska kännas något pyttelitet subtilt lugn när du röker/dricker te på det.

Har prövat damiana flera år sen när det var inne med mixar, både rent och med noider. Det är inget att få ett rus(iaf via rökning) på direkt men väldigt bra som utblandning till cb ist för tobak(röker inte cb längre men det funka bra till det back in the day).
Har även på senare prövat damiana i en kombination med kava i kapsel, mycket subtilt lugn.

Det ska vara ett afrodisiakum har jag läst så det är nog därför det påverkar din sexlust.

Att göra te på det eller använda det istället för tobak med andra rökbara saker (cb, noider tex) är nog bäst. Att röka enbart det känns onödigt.
Citera
2018-02-19, 18:15
  #3
Medlem
Det är nog te du ska dricka om du ska känna någon effekt alls. Tror man ska koka det i ca 15 min om jag inte minns fel. Om man röker det och känner nått så är det bara inbillning
Citera
2018-03-11, 15:00
  #4
Medlem
Det är ett naturligt aphrodisiacum men lär nog inte ha sexuell effekt vid mer än te drickande.. Funkar as bra för halsen om man är slemmig!
Citera
2018-12-13, 21:45
  #5
Medlem
toppistripps avatar
Jag köpte hem en påse från holland för några månader sen o experimenterade lite, och detta kom jag fram till. Röka endast damiana är inte lönt, det smakar skit o inget händer. Du ska blanda té på det, ta det med en tjej eller sätt dig o runka för man blir bara kåt på det. thats it.
Citera
2018-12-14, 14:17
  #6
Avstängd
Då jag var i Sydafrika så lärde jag mig hur kidsen där borta blir stenade på Damiana.

De tog cirka 20 gram torkad Damiana, mortlade detta till pulver/damm och
hällde över 80-95 % alkohol och rörde om ganska häftigt, hällde sedan ut geggamojjan
som bildats på en tallrik och lät avdunsta i solen.
Därefter skrapade dom upp resinet med kniv och rökte med dåligt bushweed (mest löv)
i ett slags lerpipa.

Jag testade inte då jag såg hur mycket dom hostade av mixen.
Men det ska tydligen bidra till ett mer euforiskt och sederande rus, i kombo med cannabis
Citera
2020-03-17, 22:08
  #7
Medlem
overtrainings avatar
Damiana (Turnera diffusa)Lagligt?

Hejsan!

Jag undrar om damiana (Turnera diffusa) är lagligt.
Har sökt och sökt men inte funnit något svar.
Tack på förhand. <3
Citera
2020-03-17, 22:33
  #8
Medlem
makduis avatar
Ja det är lagligt och funkar bra mot harklig hals. Varför undrar du?
Citera
2020-03-17, 23:08
  #9
Medlem
overtrainings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Ja det är lagligt och funkar bra mot harklig hals. Varför undrar du?
Okej, tack så mycket för svar!
Jo det är så att jag snubblade förbi det här klippet.

Och nu ligger jag här i sängen väldigt nyfiken på om det skulle eventuellt funka som substitut till mina Imovane för sömnen. Tvivlar, men det skadar ju inte att testa. Sen har jag någon pundar gen som vill testa det mesta minst en gång. Funkar det mot "harklig hals" så köper jag direkt! Min hals har varit rosslig i flera år nu.
Citera
2020-03-17, 23:12
  #10
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overtraining
Okej, tack så mycket för svar!
Jo det är så att jag snubblade förbi det här klippet.

Och nu ligger jag här i sängen väldigt nyfiken på om det skulle eventuellt funka som substitut till mina Imovane för sömnen. Tvivlar, men det skadar ju inte att testa. Sen har jag någon pundar gen som vill testa det mesta minst en gång. Funkar det mot "harklig hals" så köper jag direkt! Min hals har varit rosslig i flera år nu.
Funkar jättebra för det man kan röka det eller göra te på det eller varför inte både och samtidigt som pundargenen säger en

Funkar ej för sömn!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback