2018-02-18, 16:39
Från perioden 2000-2010 minns jag bara en del saker. Jag var då 20-30 år. Men jag vet lite;

-99-03 arbetade jag på en fabrik, trivdes bra trots att den psykiska hälsan blev sämre.
-01 minns 9/11.
-03 dog morfar.
-05 var jag på semester i Thailand.
-06 hade jag praktik 9 månader i en färgaffär.
-09 gick jag en väktarutbildning.
-10 dog farfar.

Jag fick hem min journal, o har inte ens läst hela, eftersom det är ganska jobbig läsning. Det står i princip att under hela 00-talet så pratar jag o är fascinerad om/av bomber, gifter, våld, vapen, massdöd, mord. Rorschachtestet visade på "farliga" resultat, andra tester gjordes, men jag kan inte tolka resultaten. Blev diagnosticerad med bl.a. schizoaffektivt syndrom, asperger syndrom, ADD, o ett tag en viss schizofrenidiagnos, samt har depression följt med hela tiden.

Nån gång i början av 00-talet hade jag ett kort förhållande med en tjej, fick läsa journalen för att minnas det. Nån gång i slutet av 00-talet sålde jag min bil. Pappa bodde i Norge också under 00-talet. Tror att jag började min dagliga verksamhet -08. Om jag lägger lite pussel, så minns jag att jag hade bilen ett tag till min DV och när jag gick väktarutbildningen.

Under 00-talet fick jag ca 35 ECT-behandlingar, i 3 perioder, o jag tyckte inte de påverkade minnet. Lite förvirrad när man vaknar ur narkosen kanske. Men kan det vara så att de är dom som förstört mitt minne? Samt har jag under hela 00-talet ätit bensodiazepiner dagligen (inte under ECT'n, det går inte ihop), det kanske kan vara en orsak, vet att benzo kan orsaka problem med minnet. Sen har jag även ätit olika former av neuroleptika, främst Haldol. Jag har fått länkar till hur den snabbt krymper hjärnan, men det får man ta med en nypa salt. Jag visade artikeln för min psykiater o han sa att det där stämmer inte.

Jag har inte skrivit någon dagbok, o digitalkamerorna var inte de bästa, har en del bilder från en Nokia 7650 (hittade den, men batteriet är dött, skulle vilja se om där är mer bilder i den), som jag hade, sen en Nokia 6280 tror jag (också med dött batteri). Men ingen vidare kvalitet på bilderna. Hittar bl.a. några från en klassträff som jag glömt. Annars är journalen, den enda "registreringen" av mitt liv...

10-talet minns jag mer av detaljer o sånt, o har inte fått någon ECT under 10-talet, men äter fortfarande bensodiazepiner och neuroleptika.

Tror ni det är en är en kombination av ECT, benzo o neuroleptika? Jag är rädd att jag ska ha glömt 10-talet nästa decennium... Förhoppningsvis behöver jag aldrig ECT igen.

Men det digitala har utvecklats, man har sin Facebook där man kan titta tillbaka, bilderna är bättre, nyhetssidor lagras konstant, m.m. Allt man gör lagras ändå av NSA, men försöker strunta i det. 90-talet minns jag ju bra. Lite av 80-talet också, typ när jag började skolan.

Min farmor dog i alzheimer, kan vara ärftligt, men nu är jag 37 år så det tror jag inte.

EDIT: Glömde...
Hade ju ett tag ett drogmissbruk i början av 00-talet också. Benzo o opioider. Det kan spela roll också.

EDIT: Glömde...
Flashback är ju väldigt viktigt för mig, då mitt äldsta konto är reggat 2002, o har närmare 15 000 inlägg. Av de får man ju ut en hel del.
Senast redigerad av Mulla Krekar 2018-02-18 kl. 16:54.
Citera
2018-02-18, 16:53
Medlem
Dragonflashs avatar
ECT är nog anledningen till minnesförlusten har upplevt ungefär samma minnesförlust efter första vändan på psyket för snart tio år sedan. Efter det har jag inte haft samma kontakt med psykiatrin.
Det roliga är att man börjar minnas efter det att man fått diagnos.
Det tråkiga är att ECT tar bort namn och siffror.
Citera
2018-02-18, 18:06
Bannlyst
jag minns inte förra månaden...
Citera
2018-02-18, 18:41
Medlem
Vad ska du med dina minnen till ?
Citera
2018-02-18, 18:48
Citat:
Ursprungligen postat av aner0990
Vad ska du med dina minnen till ?
Jo, det kan man fråga sig...

Enligt journalen var jag ju nog ganska negativ mot det mesta under perioden. T.ex. står det "har ett extrem hat mot Fackföreningen IF Metall, som han anklagar för att ha blivit av med jobbet", tillsammans med vapen, bomber o grejer... Kan inte ha känts bra...
Citera
2018-02-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jo, det kan man fråga sig...

Enligt journalen var jag ju nog ganska negativ mot det mesta under perioden. T.ex. står det "har ett extrem hat mot Fackföreningen IF Metall, som han anklagar för att ha blivit av med jobbet", tillsammans med vapen, bomber o grejer... Kan inte ha känts bra...

Kanske det förflutna är det förflutna av en anledning? Jag tror inte att det kommer att hjälpa dig att älta gammal skit. Skapa nya minnen istället, positiva sådana.
Citera
2018-02-20, 21:12
Bannlyst
Hela årtionden är ju mest minnesluckor. Man minns vad man gjorde vissa dagar vissa år och man minns vissa filmer man såg på bio. Så egentligen minns man väl inte ett skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in