2018-02-19, 04:56
Medlem
alienfins avatar
Kronofogden är väl bästa lösningen. Då får du iaf över till hyra och mat.
Citera
2018-02-19, 06:54
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Skärp dig för fan mår man dåligt är det inte så jävla lätt och lägg av med det där jävla afrika snacket livet är jävligt tufft i sverige med svenskar är jävligt kalla mot varandra även släkt. Ge killen lite kärlek här nu istället

Nej.
När man är nere och mår dåligt behöver man framför allt tycka upp sig och göra något åt situationen.

Att oja sig över bekymren och vältra sig i all medömkan man får är det sista man behöver.
Citera
2018-02-19, 07:45
Medlem
8bitrages avatar
Att göra sånna där ogenomtänkta saker som att inte lämna in pappet arbetsgivaren vill ha och köra vidare på ett transportbolag fast man blivit av med körkortet måste ju underlätta det här med att må psykiskt dåligt. Dvs att det är sådana handlingar och paranoian som följer som gör att man mår psykiskt dåligt tillslut.

Du säger att du inte släpps tillbaka till jobbet pga psykisk utvärdering. Har du fått tillbaka körkortet så att du öht får tillbaka jobbet?
Citera
2018-02-19, 08:41
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mydefinition
Jag är sjukskriven och har sjukpenning.

Det är ingen ursäkt att sitta på arslet och ge skulden på allt o alla, fixa ett jobb.
Citera
2018-02-19, 08:57
Medlem
ReiseReises avatar
Jag tror din pappa försöker sätta press på dig. Du utgår endast ifrån att han bara är elak (vilket han till viss del är).
Hur gammal är du TS? Om du är över 25 så förstår jag lite din pappas motivation.

Varför jobbar du inte? Svårt att hitta jobb? Varför söker du inte ett jobb i någon avlägsen plats i landet där jobb garanterat finns, tex i en ICA butik uppe i Norrland? Du verkar ju vara öppen för förändringar.

Har du någon utbildning? Om inte, varför skaffar du inte en utbildning? Det behöver inte vara akademisk utan bara en yrkesutbildning som tar nästan bara 1 år och garanterar jobb. Svetsare och plåtslagare tjänar bra med pengar. Under tiden som du utbildar dig så tar du lån, och samtidigt tar du bidrag från CSN och socialen.
Undersköterska garanterar också jobb.

Att din tjej lämnar dig förstår jag lite, det låter som att du saknar oerhört mycket drivkraft i livet. Vad gjorde ni två egentligen om dagarna? Kände du aldrig någon motivation till att skaffa eget?

Varför drar du på dig så mycket skulder när du inte har en säkrad bostad eller ens ett jobb? Riv bort allt som drar pengar genast, sälj bilen om du har en, sälj mobilen, sluta ta onödiga lån, sluta köp onödiga saker, köp endast nudlar och gröt framöver. Cykla istället för att ta bussen. Sluta drick alkohol.

Nu är det dags att visa vem du är. Det är inte i våra bra stunder utan i våra dåliga som en man visar vem han är och vad han kan göra.
Citera
2018-02-19, 12:25
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Nu ligger jag i hennes säng, hon har lånat mitt SL kort för att ta sig till jobbet och jag känner att jag är utnyttjad av alla runtomkring mig.

Du blir inte utnyttjad av andra. Du tillåter andra att utnyttja dig för att du är för svag för att säga nej. Det måste du ändra på. Jag känner inte dig så nu spekulerar jag lite, men du låter som en väldigt undergiven och svag person. Väldigt få kvinnor attraheras av sådana attribut så du kommer nog ha svårt för att få en ny partner om du inte ändrar dig. Som andra förelsagit innan så borde du söka antingen en utbildning eller ett jobb, vilket jobb som helst. Att stå på egna ben stärker ens självförtroende som inget annat.
Senast redigerad av Euripides 2018-02-19 kl. 12:27.
Citera
2018-02-19, 12:28
Medlem
Hota att ring soc och berätta att du betalt 3000kr i hyra till din far i x antal år( han lever på soc enligt din historik). Så kan din elake far bli bostadslös om han inte går med på en halvering av hyran.
Citera
2018-02-19, 16:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Du borde dra ut på en jävligt lång vandring och se var du hamnar lite som "Into the wild" är nog en upplevelse!

Skämtar du?

Citera
2018-02-19, 17:15
Medlem
Intrycket jag får när läser ditt inlägg är att du tycker att det är alla andras fel att du har det som du har det.
Det kan ju naturligtvis vara så att du har haft otur med allt här i livet, medan andra enbart haft tur. Men att tycka synd om sig själv löser inga problem. Tvärtom. En sak har jag insett under mitt nu 57-åriga liv, nämligen att andra människor har löst få av mina problem långsiktigt. De har hjälp till, visst, men jag har fått driva på själv. Inget sker av sig självt. Ju tidigare man inser det desto bättre.

Jag vet att det inte är enkelt, men du måste börja driva på själv, så att du kommer ut ur den onda cirkeln, annars kommer du att falla djupare och djupare ned.
Sätt dig ned och gör en lista på saker som du verkligen måste lösa, och gör det sedan i tur och ordning. När du tagit tag i något så belöna dig själv med något du tycker är riktigt kul. Finns det inget du tycker är kul måste du skaffa dig det. Sätt upp det på listan. Det är liksom det som driver oss framåt när det är tungt, och tungt har alla det då och då.

Långa promenader i skogen kostar inget, och det har jag själv mycket glädje av. Tvinga dig ut. Skaffa en liten hund (liten hund äter lite). Då måste du gå ut, och andra hundägare är lätta att snacka med. Att behöva ta ansvar för någon annan levande, älskad varelse är något vi behöver. Jag tror att min hund som jag skaffade under en tung period, räddade livet på mig. Och jag som inte ens gillat hundar tidigare.
Så ta nu tag i det mest akut ekonomiska, många här har tidigare gett tips om det, och kör hårt. Lycka till.
Citera
2018-02-19, 18:42
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Hej

Mitt liv ser inte så ljust ut nu och jag överväger självmord dagligen, har redan varit inlagd på psyket tidigare men just nu är hoppet så gott som dött när det kommer till medlidande och mänsklighet.

Jag var i en relation med en tjej, vi är inte tillsammans längre men jag är hos henne varje dag. Lagar mat, handlar, masserar, kommer på samtalsämnen, försöker få upp hennes självförtroende och ger henne mitt allt.

För en månad sedan bodde vi hos min pappa, hyrde rum och allt flöt på. Men nu har hon gjort slut och vill inte något mer för hon har inga känslor för mig. Hyran hos pappa klarar jag inte att betala av själv längre och jag har till denna vecka på mig att bestämma mig om jag ska stanna hos honom eller dra. Han verkar inte bry sig om jag inte har någonstans att bo, det gör inte mitt ex heller för den delen.

Jag har haft skuldproblem och har äntligen börjat se ljuset i tunneln, när allt går rätt nu och börjar bli bra då gör hon det här mot mig och min pappa är inte bättre han själv. Båda vet till om min situation och att jag just nu lever på existensminimum. Men de skiter i det.

Jag har kontakt med psykiatrin, går på ständiga möten med skötare och läkare. Överväger att lägga in mig för jag orkar inte mer, nästa vecka ska hyran betalas in och jag har råd med hälften. Resten betalade min dåvarande tjej.

Nu ligger jag i hennes säng, hon har lånat mitt SL kort för att ta sig till jobbet och jag känner att jag är utnyttjad av alla runtomkring mig.

Jag har råd med 3-4000 kr att betala för hyra och då har jag knappt råd med mat. Betalar jag inte räkningarna i tid då blir det kronofogden för hela slanten och jag har slitit i flera år för att ta mig ur detta.

Snälla hjälp mig, jag orkar inte det här mer. Hos mamma finns det inte plats att bo hos, hos farmor kan jag inte bo för pappa skulle inte tillåta det, han har tidigare sagt att jag kommer sluta som hora på t-centralen. Mitt ex snackar med olika snubbar varje dag och bryr sig inte om vart hon ska bo heller. Hennes föräldrar har separerat och i nuläget är det renovering och flytt som pågår här i huset i någon vecka till. Sen ska mamman ut och in ska exets syster med sin sambo och barn. Deras lägenhet tar morsan över och eventuellt där ska mitt ex bo. Men hon vägrar säga något och hennes mamma skiter i vart hon ska bo också. Hennes mamma har ett hyreskontrakt och har frågat mitt ex om hon vill bo där, men när det väl kommer till kritan så vill hon inte att mitt ex ska bo där.

Jag har ingenstans att ta vägen och pappa vägrar säkna hyran, förut betalade jag 3 tusen men sen bestämde han sig för att ta 6 tusen.... Jag är just nu sjukskriven och på gränsen till att ta mitt liv med tabletter och sprit.

Hoppas det inte var för svårt att läsa, hoppas det är i rätt tråd och tacksam för råd!

Flytta till ett annat land. Bostadssituationen är ändå hopplös i Sverige.
Citera
2018-02-19, 18:42
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Skämtar du?

Du tror inte det var jävligt häftigt fram tills det började gå dåligt då?
Citera
2018-02-19, 19:43
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Du tror inte det var jävligt häftigt fram tills det började gå dåligt då?

Har du samma resonemang när du diskuterar drogpolitik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in