Citat:
Ursprungligen postat av
epokeagle
Idag tänker vi lika.
...illa.
Citat:
Ursprungligen postat av
epokeagle
TS. Du är ironiskt lagd och jag vänder mig med skärpa mot de som kallar ironi för "passivt-aggressivt"-beteende. Eftersom jag själv kan identifiera mig i detta så undrar jag om du verkligen hittat din match in heaven?
Det var inte ironi. Däremot svag sarkasm.
Citat:
Ursprungligen postat av
epokeagle
Ni verkar ha blivit ihop tidigt i livet, du har mognat och han är fast i sitt barnsliga beteende, kan abslout inte hantera sin ilska.
Tror jag inte alls. Tippar på att de ganska nyligen firat 30 års festen.
Citat:
Ursprungligen postat av
epokeagle
Själv väljer jag bort människor som inte kan hantera ironi och vänder det till ilska/påhopp. Ett skämt är ett skämt och har man inte bättre självförtroende så tack och hej.
Ironi och sarkasm är inte samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
epokeagle
Han går långt över gränsen i sin agressivitet genom att kasta ringar och säga att det är slut. Det är fan inte ok. Älskar du honom över allt annat och han förstår det kan ni söka terapi, han för sin anger management, du behöver lite verktyg för att kunna välja strider.
Du hade blivit en bra tjejkompis till TS. Det ingår i kompiskontraktet att blint hålla med. Du har ingen aning om vad som hänt innan denna historia. De har förmodligen haft ett stromigt förhållande under lång tid där samma problematik har manifesterats på liknande sätt om och om igen. Reaktionen tyder på att TS kille fick nog denna gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
epokeagle
Det finns många kloka råd i tråden och värt att repetera är att skaffa inga barn för helsike innan ni hittat fram till en lösning.
Nej, det finns många skitråd. Att hjälpa TS befästa SIN SUBJEKTIVA upplevelse hjälper ingen. Möjligen styrker det TS i sina funderingar på att göra slut. För att ge BRA råd krävs att man kan se båda perspektiven.
Citat:
Ursprungligen postat av
epokeagle
Väljer du att lämna så gör du inget fel, och frågan är om du någonsin får en sån här pojk till pratdoktorn?
Det är möjligt att hon begår ett av sina största misstag då jag misstänker att TS är ca 30 år. Då har hon inte direkt tiden som jobbar i hennes favör om hon vill bilda familj. Jag skulle i ett sånt läge inte förlita mig på heltidsspammande flashback-mongon.
Citat:
Ursprungligen postat av
epokeagle
Till den som undrar vilket stjärntecken HAN är så är svaret: Jag
tror att TS (ja TS) är skytt.

Ungefär den här nivån är råden på.