Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 05:52
Medlem
Neatlesss avatar
Vad hände med den tråden? Den låg i aktuella ämnen i flera dagar och hade många läsare - nu är den borta och jag kan inte finna den alls. Inte ens när jag går in på notisen att jag blivit citerad i tråden kommer jag dit - det står ogiltigt ämne.

Varför försvann den?
Citera
2018-02-18, 05:59
Medlem
Fistkramps avatar
Kanske någon övervakare som tyckt att den brutit mot något regel? Brukar ju som oftast vara så när intressanta trådar försvinner utan spår....
Citera
2018-02-18, 06:32
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Kanske någon övervakare som tyckt att den brutit mot något regel? Brukar ju som oftast vara så när intressanta trådar försvinner utan spår....

Vilken regel kan en hel tråd bryta mot som berättigar en total radering? Ligger den i fel forum går det att flytta, bryter användare reglerna så kan man varna och stänga av dem.
Citera
2018-02-18, 06:45
Medlem
Fistkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Vilken regel kan en hel tråd bryta mot som berättigar en total radering? Ligger den i fel forum går det att flytta, bryter användare reglerna så kan man varna och stänga av dem.

Har varit med flera gånger att mods tagit bort hela trådar pga "trams" även om trådarna har flertalet inlägg av olika användare och ibland ett par sidor långt...
Citera
2018-02-18, 06:49
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Har varit med flera gånger att mods tagit bort hela trådar pga "trams" även om trådarna har flertalet inlägg av olika användare och ibland ett par sidor långt...

Tråkigt. Borde kunna gå att stänga av användarna som tramsas i de fallen än att kasta hela tråden. Den här hade ju nyhetsvärde, många såg fram emot omdömen på burgaren nu när den börjat rullat ut i butikerna.

Trodde FB hade som policy att hellre "fria än fälla" faktiskt - yttrandefrihet på riktigt och allt det där. Får väl se om det kommer någon förklaring.
Citera
2018-02-18, 06:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Om jag minns rätt, så brukar det vara brott mot typ någon 1.xx-regel. Då raderas trådar totalt, inte bara papperskorgas. Jag läste tråden, tyckte den var rätt intressant, men jag är absolut ingen moderator. Det finns säkerligen ett bra skäl varför den försvann. Kanske redan existerade en liknande tråd om ämnet?
Citera
2018-02-18, 07:00
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Om jag minns rätt, så brukar det vara brott mot typ någon 1.xx-regel. Då raderas trådar totalt, inte bara papperskorgas. Jag läste tråden, tyckte den var rätt intressant, men jag är absolut ingen moderator. Det finns säkerligen ett bra skäl varför den försvann. Kanske redan existerade en liknande tråd om ämnet?

Jag kollade runt lite lätt efter en liknande tråd men fann ingen. Hittade inte heller någon generell Cirkle K tråd som någon mod kanske hellre ville ha diskussion i.
Citera
2018-02-18, 07:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jag kollade runt lite lätt efter en liknande tråd men fann ingen. Hittade inte heller någon generell Cirkle K tråd som någon mod kanske hellre ville ha diskussion i.

Kan kanske ha något med "vag trådstart" att göra? Minns inte din trådstart, men man bör ha med några frågeställningar, gärna något citat, typ pressrelease och länk till citatet. Hade du det?

Alltså: Även om tråden verkar vara intressant, så kan den raderas på grund av "dålig trådstart". Jag tror vi får hålla oss till tåls tills lämplig moderator svarat varför det blev som det blev. Ingen idé att hålla på med spekulation.
Citera
2018-02-18, 07:18
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kan kanske ha något med "vag trådstart" att göra? Minns inte din trådstart, men man bör ha med några frågeställningar, gärna något citat, typ pressrelease och länk till citatet. Hade du det?

Alltså: Även om tråden verkar vara intressant, så kan den raderas på grund av "dålig trådstart". Jag tror vi får hålla oss till tåls tills lämplig moderator svarat varför det blev som det blev. Ingen idé att hålla på med spekulation.

Det var inte min tråd, för att förtydliga. Trådstarten är exakt som jag skrivit den här och den är ju till synes korrekt och helt okej.
Citera
2018-02-18, 07:45
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Vad hände med den tråden? Den låg i aktuella ämnen i flera dagar och hade många läsare - nu är den borta och jag kan inte finna den alls. Inte ens när jag går in på notisen att jag blivit citerad i tråden kommer jag dit - det står ogiltigt ämne.

Varför försvann den?

Den tråden är raderad under pågående omröstning av brott mot en av Flashbacks 1.xx regler. Inget annat.
Citera
2018-02-18, 07:48
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Den tråden är raderad under pågående omröstning av brott mot en av Flashbacks 1.xx regler. Inget annat.

Okej, tack för svar. Betyder det att ni moderatorer utreder om den ska öppnas igen? Får man något besked när beslut tagits?
Citera
2018-02-18, 07:53
Bannlyst
Citat:
Men vilket fjanteri om det är orsaken. Det var ju inte direkt brist på diskussion, ibland är nyheten så stor att diskussion uppstår utan frågeställningar i trådstart. Och att bara kasta en massiv och populär tråd för den lilla petitessen? Löjligt, om det nu är orsaken.

Om det gäller 1.01 Reklam och annonsering (regelns syfte är att förhindra att användarna använder forumet för annonsering av egna eller andras varor och tjänster), borde en lång tråd betyda att det fanns nyhetsvärde i det, och göra att man inte lika gärna raderar den. Och Cirkle C är redan "ganska" känt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in