Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 08:08
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Okej, tack för svar. Betyder det att ni moderatorer utreder om den ska öppnas igen? Får man något besked när beslut tagits?

Vi utreder regelbrottet, om den frias i omröstningen så öppnas tråden igen, fälls den så förblir den raderad, det blir inget besked om beslutet.
Citera
2018-02-18, 08:17
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Har varit med flera gånger att mods tagit bort hela trådar pga "trams" även om trådarna har flertalet inlägg av olika användare och ibland ett par sidor långt...

Nej, det har du inte. Ingen tråd har någonsin raderats pga av trams.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Om jag minns rätt, så brukar det vara brott mot typ någon 1.xx-regel. Då raderas trådar totalt, inte bara papperskorgas.

Japp, det bör inses lätt att vissa regelbrott inte kan tillåtas ligga i papperskorgen.

Citat:
Jag läste tråden, tyckte den var rätt intressant, men jag är absolut ingen moderator. Det finns säkerligen ett bra skäl varför den försvann. Kanske redan existerade en liknande tråd om ämnet?

Suck, nej trådar raderas inte om det redan finns en likadan, då finns det tre alternativ;

1) Låsning
2) Sammanfogning med befintlig tråd
3) Papperskorgning

Citat:
Kan kanske ha något med "vag trådstart" att göra? Minns inte din trådstart, men man bör ha med några frågeställningar, gärna något citat, typ pressrelease och länk till citatet. Hade du det?

Nej, trådar raderas inte pga "vag trådstart"

Citat:
Alltså: Även om tråden verkar vara intressant, så kan den raderas på grund av "dålig trådstart".

Nej, det kan den inte

Citat:
Jag tror vi får hålla oss till tåls tills lämplig moderator svarat varför det blev som det blev. Ingen idé att hålla på med spekulation.

Citat:
Hittade tråden i Googles cache: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:LnSRVuFFIpEJ:https://www.flashback.org/t2917652+&cd=9&hl=sv&ct=clnk&gl=se

-Som du ser saknar trådstart frågeställningar, ett "big no-no". Antagligen raderad därför.

Suck, nej. Trådar raderas inte om de saknar frågeställning.
Citera
2018-02-18, 08:21
Medlem
najass avatar
Rubrik ändrad från; "Cirkle K Öppnar Sveriges Största Hamburgerkedja/ Börjar Samarbeta Med Petters KÄK"?

/mod
Citera
2018-02-18, 08:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, det har du inte. Ingen tråd har någonsin raderats pga av trams.

Japp, det bör inses lätt att vissa regelbrott inte kan tillåtas ligga i papperskorgen.

Suck, nej trådar raderas inte om det redan finns en likadan, då finns det tre alternativ;

1) Låsning
2) Sammanfogning med befintlig tråd
3) Papperskorgning

Nej, trådar raderas inte pga "vag trådstart"

Nej, det kan den inte

Suck, nej. Trådar raderas inte om de saknar frågeställning.

Okej, men de brukar ofta papperskorgas i alla fall om de har dålig trådstart? -Exempelvis saknar frågeställning, tycker jag ser exempel på detta "hela tiden". Tycker själv inte om att läsa trådar med svaga trådstarter.
Citera
2018-02-18, 08:26
Medlem
najass avatar
Citat:
Okej, men de brukar ofta papperskorgas i alla fall om de har dålig trådstart? -Exempelvis saknar frågeställning, tycker jag ser exempel på detta "hela tiden". Tycker själv inte om att läsa trådar med svaga trådstarter.

Papperskorgas ja, det sker för brott mot någon 0.xx-regel. Det är ju dock radering som diskuteras i denna tråden.
Citera
2018-02-18, 08:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Papperskorgas ja, det sker för brott mot någon 0.xx-regel. Det är ju dock radering som diskuteras i denna tråden.

Du har helt rätt, det var jag som sammanblandade begreppen.
När jag för övrigt läser den google-cacheade-trådstarten, ser den faktiskt ut lite som reklam.
Skit samma, det verkar vara utrett nu.
Citera
2018-02-18, 08:56
Medlem
Neatlesss avatar
Trådstarten är lite som ett pressutskick, ja - men det är ironiskt då 95% i tråden är negativt inställda till idén och de som smakat den säger att den smakar skit. Ingen vidare reklam om det nu var tanken

Kanske går att ändra TS eller helt byta ut den. Synd att kasta bort en sån lång diskussion.
Citera
2018-02-18, 09:19
Bannlyst
Citat:

Var hela tråden ett enda stort regelbrott?
Citera
2018-02-18, 09:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .profile
Var hela tråden ett enda stort regelbrott?
Hur menar du? Nej, det är trådstarten som prövas.
Citera
2018-02-18, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Vi utreder regelbrottet, om den frias i omröstningen så öppnas tråden igen, fälls den så förblir den raderad, det blir inget besked om beslutet.

OK, OK lugna ner dig, det är bara lite kul att veta hur våra folkvalda resonerar, de som man ska se upp till. Varför är beslutet så svårt och/eller det eventuella brottet så grovt att man har ansett att tråden behöver raderas under tiden?
Citera
2018-02-18, 09:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .profile
OK, OK lugna ner dig, det är bara lite kul att veta hur våra folkvalda resonerar, de som man ska se upp till. Varför är beslutet så svårt och/eller det eventuella brottet så grovt att man har ansett att tråden behöver raderas under tiden?

Självklart kan en tråd som utreds för 1.01 inte ligga kvar under tiden, det är ju lätt att inse.
Citera
2018-02-18, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Självklart kan en tråd som utreds för 1.01 inte ligga kvar under tiden, det är ju lätt att inse.

Många av 1.xx-reglerna är sånt som kan hota forumets existens, men reklam hör inte dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in