Citat:
Ursprungligen postat av
Poptarts101
Vet inte vad jag ska skriva men vet vad jag vill få sagt och jag vet att det finns vettigt folk på flashback oavsett vad folk säger..
Jag mår så förbannat dåligt. Jag är beroende av att fly ifrån verkligheten. Har spelat bort mina pengar och har inte längre hand om min egen ekonomi. Skapar glädje genom träning och spel där jag liksom lyckas på något sätt att få en mening och se mål...
Men sen ramlar jag ner i träsket igen där jag spelar bort alla pengar jag "råkar" ha på kontot efter en utebliven räkning till exempel...
Har panik över min situation, jag stänger av ångesten när den kommer. Jag vet inte hur jag ska släppa ut den, jag VILL ÖPPNA mig och släppa ut allt jag har inom mig men det går Inte..... enda gången jag kan lyckas är när jag känner mig ledsen och är totalt ensam. Är någon i närheten stänger jag av.....
Hur bryter man det här mönstret???
Vad är det för fel på mig????
Det låter verkligen skitjobbigt! Lider verkligen med dig! Det låter som ett typiskt spelmissbruk. Men det finns hjälp. Jag föreslår att du skaffar proffesionell hjälp. Omgående! Det finns de som jobbar med detta och har hjälpt massor av personer med precis samma problem som dig. Du är knappast den första, eller sista heller. De är proffs, ta deras hjälp.
En snabb googling gav t.ex. denna länk:
https://www.spelfriheten.se/oppenvardsbehandling/
Slå dem, eller någon annan liknande, en signal, du har ju inget att förlora, och vad är alternativet, bara må allt sämre?
Lycka till, det kan du behöva!