• 1
  • 2
2018-02-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Ja så kan man väl summera det
Okej, jag tror det är där skon klämmer. Har haft många olika ströjobb genom åren som var hur tråkiga som helst.
Varje minut kändes som en timme MEN det som gjorde det hela mycket lättare och gjorde så att man tog sig förbi vecka efter vecka var arbetskollegorna.

Eftersom du jobbar på ett lager så bör det finnas alla möjliga typer av människor vem vet du kanske klicka med någon. Var inte blyg, öppna munnen.
Citera
2018-02-17, 19:12
Medlem
sojapojkes avatar
Citat:
Pratat med psykolog förut och hon trodde att ångesten berodde mer på det sociala än själva jobbet. Blir stressad av att göra fel och tror att andra ska tycka man är dum i huvudet när man fått en sak förklarat för sig flera gånger och ändå inte förstår. Blir en otrolig press för psyket och minsta lilla kan förstöra en hel dag.

Jag vet vad du snackar om. Tyvärr så har alla jobb någon form av sociala situationer, och alla jobb har en förväntan på dig, det går inte att undvika.

Nu vet jag inte hur svår din situation är, eller hur mycket ångest du har. Nu utgår jag ifrån att den är outhärdlig.

Du har två alternativ:
  • Du borde boka tid igen och verkligen kräva hjälp från psykiatrin för at du inte kan hantera arbetslivet såsom det sociala påverkar dig. Att det verkligen är outhärdligt. Prova ångestdämpande läkemedel/SSRI, fast det är jävla träsk så det ska du också vara försiktig med. Kanske är KBT aktuellt? Kanske borde du fråga om arbetsrehablilitering om du verkligen inte kan jobba på ett vanligt jobb. Dock tror jag inte att det är så illa att du behöver arbetsrehablitering.
  • Skaffa ett jobb som har väldigt begränsat med sociala sitationer. Det kan vara svårt men det gåre. Städare, väktare, busschaufför (dock måste man hantera kunder, både arga och glada) och tågförare. Ja, listan är ju tyvärr inte så lång.

Lycka till!
Citera
2018-02-17, 19:16
Medlem
Citat:
Har ett väldigt tråkigt liv också. På söndagar ser jag bara en tråkig arbetsvecka framför mig. Har ingenting att se fram emot och har knappt något intresse. Jag tror att det också är en stor bidragande faktor till ångesten.

Du behöver något annat att tänka på. Djur eller människor eller en hobby. Massa tankar på jobbet på fritiden är inget bra tecken. Då får du inte den återhämtning som behövs. De flesta jobb är väl inte så roliga att man skuttar upp på måndagen direkt. När du fått bättre balans mellan jobb och fritid så kan du börja fundera på om det är rätt jobb du har.
Citera
2018-02-17, 21:28
Medlem
Couplets avatar
Jag har jobbat med lager/logistik i många år och mig passar det perfekt - en frisk blandning av hjärndöda och intellektuella arbetsuppgifter. Har du klart för dig vad det är med jobbet som gör att du känner så här?

Min bakgrund: Har jobbat i 30 år i skilda branscher och alltid känt det du beskriver, tills jag hittade lagerjobben (har bytt nu pga att kroppen inte pallar tunga lyft och jobbar administrativt och är rädd att börja känna samma självmordspanik som förr...)

Min slutsats: Om dina grundförutsättningar kvarstår, så måste du hitta ett jobb som passar dem så perfekt som det går.

Är du deprimerad, eller trivs du med livet i stort och det bara är själva jobbet som orsakar denna aversion? Försörja oss måste vi på ett eller annat vis, däremot finns det ju inge större hinder för hur vi gör det, så länge vi håller oss inom lagens råmärken... Personligen har jag en rik och intressant fritid, vilket gör att jobb måste vara värt det (både ekonomiskt och stimulansmässigt) för att jag inte ska bli uttråkad och typ självmordsbenägen inom kort. Antar att det kan kännas svårare om ens privatliv inte heller erbjuder stimlans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in