2018-02-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja men jag har fortfarande svårt att tro att det är taxichauffören. Mest för att de var flera i taxin och att hon inte gick ur själv. Det känns konstigt att han då skulle våldta/döda henne antingen utanför eller i bilen och sen åka in i ett villaområde för att dumpa kroppen. Då hade jag hellre trott att han dumpat henne direkt där och då och inte försökt gömma kroppen

Men kan man säkerställa att det var fler i bilen med henne? Hennes väninna skrev på facebook att ”vi vet att hon vart avsläppt vid sitt hem vid 01.00” vilket ger mig känslan av att dom inte var där. Känns som att det antingen var hennes ”dejt” eller taxichaffisen som vittnade om var hon släpptes.
Citera
2018-02-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxen88
Håller med dig! Till 100%. Men just i detta fall är det inte längre relevant därav min kommentar.

Vad menar du? Har polisen gripit en GM redan eller?
Citera
2018-02-19, 13:02
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Men nu sitter han väl inne och jag tror inte hans polare står utanför hennes port varje kväll och väntar och det hände väl för flera år sen så varför nu?

Det här är något med svartsjuka, antingen en gammal dejt eller en ny

Nä jag vet inte men det bör spånas i. Motivet finns där... Sitter han inne så är det sin sak förstås.

Svartsjuka och döda någon, det är ett långt gap.
Citera
2018-02-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Polisen vet mycket väl om vad som har hänt och vem den misstänkta kan vara, polisen vet mer än vad ni tror, Gm är nära till henne och inte någon jävla taxi chaffis, eller någon som råkat vara där eller nått liknande!

Visst gör dom det. Anledningen till att polis inte går ut med info är ju för att det inte ska gynna gm.
Citera
2018-02-19, 13:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Men kan man säkerställa att det var fler i bilen med henne? Hennes väninna skrev på facebook att ”vi vet att hon vart avsläppt vid sitt hem vid 01.00” vilket ger mig känslan av att dom inte var där. Känns som att det antingen var hennes ”dejt” eller taxichaffisen som vittnade om var hon släpptes.

Jag vet inte, det är väl en trådsanning eller vad missing people gick ut med. Men jag måste ju utgå ifrån den då det är informationen vi har. Sen kan ju den ev mördaren spridit desinformation om det är en bekant som har vänner i samma bekantskapskrets. Det är inte direkt ovanligt att det försöker sprida information åt ett annat håll. Det är ju inte ens säkert att taxichauffören är en man utan det är något vi tagit för givet
Citera
2018-02-19, 13:15
Medlem
Champagneoclocks avatar
Är det någon som vet något om hennes fd pojkvän som är bosatt i Strängnäs?
Vad är det för typ?
Citera
2018-02-19, 13:16
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hon har anmält en kille för våldtäkt. Även om han sitter inne så känns det inte långsökt om det på något sätt är kopplat till det. Det säger också en del om vilka kretsar hon rörde sig i.

Att söka i de närmsta kretsar först känns som något GW hade rekommenderat.
Jag har hört att den killen precis blivit släppt. Om det stämmer så kan det mycket väl vara han.
Citera
2018-02-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Ja, det är osannolikt att råka ut för två galningar, men har hänt förr.
I mars 2004 anmälde nittonåriga Cajsa Jonsson att hon blivit våldtagen. Den utredningen lades ner av norrköpingspolisen. Ett år senare blev hon våldtagen och mördad av ett tidningsbud på väg hem från en utekväll.
https://www.expressen.se/nyheter/anm...ingen-las-ner/

Var väl också något fall där en kvinna blev våldtagen, varefter en till passade på att göra samma sak? Nu är det ju lite off topic men någon som vet vilket fall jag menar?

I övrigt är ju vissa människor mer benägna än andra att sätta sig i risksituationer. Nu säger jag inte att så är fallet här men det är ju inte direkt ovanligt att vissa kvinnor(och även män) drar sig till skitstövlar.
Citera
2018-02-19, 13:23
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaceMan
Taxin stannade inte direkt utanför hennes bostad av anledningen att den delades med andra passagerare. Så jag drar slutsatsen att den stannade nånstans mellan hennes bostad och den kille som gick av samtidigt. Där skiljdes dom åt och taxisnubben hade god tid på sig att vänta tills hon va helt ensam då den andra killen gick åt andra hållet.
Sen att polisen inte ens verkar intresserade av att prata med den som klev av samtidigt är jättemärkligt.
Kan bara peka på att dom redan har sin misstänkta GM klar och bara väntar på att taxin dom beställt till hotell gripen ska anlända.
Vart får du informationen ifrån att polisen ej hört hennes bekant i taxin/har visat intresse i honom?
Citera
2018-02-19, 13:25
Medlem
Uppdaterad information från Ekuriren.
De tror sig veta HUR hon dött, men de vill inte berätta allt ännu.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/k...sstanker-mord/
Citera
2018-02-19, 13:25
Medlem
Fick barn vid ca 16-17 årsålder, blev drogad och våldtagen av nån som hon frivilligt hade följt med? Och nu mördad av någon? Väldigt tragiskt livsöde så klart, men verkar ju som hon hade rätt obefintlig människokännedom. Det skulle kunna tala för att det är någon hon kände och inte taxichauffören.

Varför klev hon av där och inte där hon bodde?

Skulle taxichaffisen visa sig vara skyldig så är det inte direkt första gången, det är väl en rätt rejält överrepresenterad grupp när det gäller diverse kvinnofridsbrott.
Senast redigerad av Geigerzehler 2018-02-19 kl. 13:31.
Citera
2018-02-19, 13:29
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag har hört att den killen precis blivit släppt. Om det stämmer så kan det mycket väl vara han.

Blir frigiven mellan maj-nov 2018 om jag räknat rätt.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2018-02-19 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in