Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Fast om man leker med tanken att hon blev avsläppt vid sin bostad och känner ett visst hot från någon så bör ju sin egen bostad vara säkrare än vandra omkring själv vid områden där det är helt folktomt på nätterna. Någon har ju lagt upp en bild där man ser vart hennes bostad är och vart hon påträffades och det innebär att hon då ska gå själv en ganska lång sträcka där det inte ser ut att finnas några bostäder innan hon kommer till villaområdet. Det måste vara någon annan anledningen till den eventuella promenaden.

Håller helt med dig. Skrev också i andra inlägg att det är väldigt märkligt att söka trygghet i en dunkel skog i jämförelse med ett öppet villaområde.

Men om vi nu leker med tanken att det var taxisnubben. Tänk om han t e x började bli skum eller röra henne opassande i bilen, varpå hon kände sig tvungen att ta sig ur bilen så fort som möjligt. Jag har själv varit i en situation där en taxichaufför började bli märklig. Jag hoppade ur bilen direkt i rädsla att han skulle styra in oss mot typ en mörk gränd eller något, och fick sen trippa hem sista biten i mörkret.
Citera
2018-02-19, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Släpp det här med att det är en taxineger.. det här är en svennebanans verk 100% ..
Stämmer. Sluta spekulera i den teorin
Citera
2018-02-19, 12:45
Medlem
Skulle kunna sätta min högra pungkula på att det är nån i hennes närhet. Finns absolut ingenting att göra i den delen av stan den tiden på dygnet.

Och i området hon hittades på bor det inga "värstingar" utan mest barn familjer och 70 plussare.

Luktar svartsjuka eller väckskalle lång väg. Enligt statistik och GW så släpar man sällan en kropp mer är 15-20 meter från brottsplatsen. Om man inte kör iväg liket i bilen eller dumpar den i sjön.
Citera
2018-02-19, 12:47
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Håller helt med dig. Skrev också i andra inlägg att det är väldigt märkligt att söka trygghet i en dunkel skog i jämförelse med ett öppet villaområde.

Men om vi nu leker med tanken att det var taxisnubben. Tänk om han t e x började bli skum eller röra henne opassande i bilen, varpå hon kände sig tvungen att ta sig ur bilen så fort som möjligt. Jag har själv varit i en situation där en taxichaufför började bli märklig. Jag hoppade ur bilen direkt i rädsla att han skulle styra in oss mot typ en mörk gränd eller något, och fick sen trippa hem sista biten i mörkret.

Ja men jag har fortfarande svårt att tro att det är taxichauffören. Mest för att de var flera i taxin och att hon inte gick ur själv. Det känns konstigt att han då skulle våldta/döda henne antingen utanför eller i bilen och sen åka in i ett villaområde för att dumpa kroppen. Då hade jag hellre trott att han dumpat henne direkt där och då och inte försökt gömma kroppen
Citera
2018-02-19, 12:48
Medlem
SmygarBerits avatar
Lägger min röst på att det är ngn närstående
Citera
2018-02-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxen88
Stämmer. Sluta spekulera i den teorin

Det är rätt uppfriskande med olika teorier och spekulationer. Man kan ha ett öppet sinne och samtidigt ha sin egen åsikt.

Jag själv har spekulationer i alla möjliga färger och böjningar, då vi vet alldeles för lite för att vara 100%.
Citera
2018-02-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om du vet något om GM så föreslår att du tipsar polisen. Vi andra, som inte sitter på samma information som du, är öppna för flera olika alternativ – inklusive olika alternativ vad gäller GM:s ursprung.

Polisen vet mycket väl om vad som har hänt och vem den misstänkta kan vara, polisen vet mer än vad ni tror, Gm är nära till henne och inte någon jävla taxi chaffis, eller någon som råkat vara där eller nått liknande!
Citera
2018-02-19, 12:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersfigur
Skulle kunna sätta min högra pungkula på att det är nån i hennes närhet. Finns absolut ingenting att göra i den delen av stan den tiden på dygnet.

Och i området hon hittades på bor det inga "värstingar" utan mest barn familjer och 70 plussare.

Luktar svartsjuka eller väckskalle lång väg. Enligt statistik och GW så släpar man sällan en kropp mer är 15-20 meter från brottsplatsen. Om man inte kör iväg liket i bilen eller dumpar den i sjön.

Nån skrev ju att polisen inte kunde fastställa dödsorsak men det verkar långsökt att hon frusit ihjäl 10-15 meter från en villa om hon inte trillat eller något. Så jag tror som dig att det är en expojkvän eller någon annan i hennes närhet.
Citera
2018-02-19, 12:50
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Hon har anmält en kille för våldtäkt. Även om han sitter inne så känns det inte långsökt om det på något sätt är kopplat till det. Det säger också en del om vilka kretsar hon rörde sig i.

Att söka i de närmsta kretsar först känns som något GW hade rekommenderat.
Citera
2018-02-19, 12:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hon har anmält en kille för våldtäkt. Även om han sitter inne så känns det inte långsökt om det på något sätt är kopplat till det. Det säger också en del om vilka kretsar hon rörde sig i.

Att söka i de närmsta kretsar först känns som något GW hade rekommenderat.

Men nu sitter han väl inne och jag tror inte hans polare står utanför hennes port varje kväll och väntar och det hände väl för flera år sen så varför nu?

Det här är något med svartsjuka, antingen en gammal dejt eller en ny
Citera
2018-02-19, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Det är rätt uppfriskande med olika teorier och spekulationer. Man kan ha ett öppet sinne och samtidigt ha sin egen åsikt.

Jag själv har spekulationer i alla möjliga färger och böjningar, då vi vet alldeles för lite för att vara 100%.
Håller med dig! Till 100%. Men just i detta fall är det inte längre relevant därav min kommentar.
Citera
2018-02-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jo men om man kollar på översiktsbild på google maps eller eniro så ser ju den där husvagnen ut att vara ca 10-15 meter från ett hus. Måste vara rätt kall om man parkerar bilen bredvid husvagnen och släpar ut offret när du har en villa 10-15 meter bort och den andra kanske 20-25.

Jo, dumpningsteorin håller inte riktigt. Platsen är helt enkelt för dålig även om det av någon underlig anledning tog 4 dagar att hitta kroppen. Dessutom lär man ju ha hela bilen full med DNA och förstå att det lär bli svårt att komma undan.
Senast redigerad av BallaRune 2018-02-19 kl. 13:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in