2018-02-17, 07:06
Medlem
Citat:
– Det förekommer skador på entrédörr och porttelefon, säger Johan Josarp. vakthavande befäl hos polisen i region Väst.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...ered-1.5192175

Är det någon som sitter inne på mer uppgifter?
Citera
2018-02-17, 08:20
Medlem
Kan detta hänga ihop med explosionen mot ett gatukök för ett tag sen i Frölunda, det andra för övrigt.
Hämdaktion tro?.
Citera
2018-02-17, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle_gbg
Kan detta hänga ihop med explosionen mot ett gatukök för ett tag sen i Frölunda, det andra för övrigt.
Hämdaktion tro?.

Tveksamt då VDn för Kalles Gatukök i Surte AB (https://www.allabolag.se/5569191728/...kok-i-surte-ab) som vad jag förstår också äger Kalles Gatukök i Frölunda - bor i Angered.
Citera
2018-02-17, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Tveksamt då VDn för Kalles Gatukök i Surte AB (https://www.allabolag.se/5569191728/...kok-i-surte-ab) som vad jag förstår också äger Kalles Gatukök i Frölunda - bor i Angered.

Heter numera Ninva Garis Gatukök inte Kalles gatukök, rätta mig om jag har fel!
Citera
2018-02-17, 09:39
Medlem
Enligt polisens rapport är det på Briljantgatan det smällt. Nu är den gatan lite konstig, det finns ett bostadsområde nere längs spårvägen (i anslutning till Smaragdgatan) och 400 m upp för en backe ligger resten.
Det är dock i det nedre området det har varit skjutningar och det var där två bröder blev mördade utanför entrén för 1,5 år sedan.
Senast redigerad av paliswe 2018-02-17 kl. 09:44.
Citera
2018-02-17, 11:44
Medlem
byegones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paliswe
Enligt polisens rapport är det på Briljantgatan det smällt. Nu är den gatan lite konstig, det finns ett bostadsområde nere längs spårvägen (i anslutning till Smaragdgatan) och 400 m upp för en backe ligger resten.
Det är dock i det nedre området det har varit skjutningar och det var där två bröder blev mördade utanför entrén för 1,5 år sedan.
Man delar upp det i Vita Briljant (nedre) och Röda Briljant (övre som ligger ihop med övre Topasgatan) beroende på vit betong eller liknande på nedra Briljantgatan och rött tegel på övre Briljantgatan
Det röda teglet skvallrar om att bombningen således bör ha skett på röda briljant
Citera
2018-02-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byegone
Man delar upp det i Vita Briljant (nedre) och Röda Briljant (övre som ligger ihop med övre Topasgatan) beroende på vit betong eller liknande på nedra Briljantgatan och rött tegel på övre Briljantgatan
Det röda teglet skvallrar om att bombningen således bör ha skett på röda briljant

Ja, precis. För att förtydliga så har alltså GP uppdaterat sin artikel med en bild på skadegörelsen som inte fanns från början.
Citera
2018-02-17, 20:33
Medlem
Är det någon tänkbar måltavla på adressen eller är det ett skott i blindo?
Citera
2018-02-18, 00:55
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AABBCC112233
Är det någon tänkbar måltavla på adressen eller är det ett skott i blindo?
Det verkar inte ha blivit några större skador, så mitt tips är "pojkstreck" alt. testsprängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in