Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 22:12
  #1
Medlem
MissAnnorlundas avatar
Någon som vet vad paret bakom AG Performance försörjer sig på? De är just nu i service/beg.bilbranschen men tidigare haft bolag inom byggsektorn. Senaste tiden har de varit i rejält blåsväder med flertalet hot, trakasserier och skulder men trots detta och trots tidigare liknande aktiviteter lyckas de undgå skatteverk och myndigheter.

Någon som vet om det stämmer att mannen suttit inne?

Vad tror vi att de hittar på härnäst?

http://www.arbetarbladet.se/gavlebor...nte-tjafsa-mer

http://www.arbetarbladet.se/naringsl...ppte-upp-laset

http://www.arbetarbladet.se/naringsl...-i-tingsratten
Citera
2018-02-21, 17:28
  #2
Medlem
Brotrollets avatar
Dåså vi får väl se om ni tror på det här då.
Mikael Gunnarsson är den skarpa hjärnan bakom AG Performance i gävle Sandviken AB.
Det är registrerat i han flickväns namn pga MG vid starten av bolaget låg under näringsförbud.
Namnet AG Performance kommer ifrån en enskild firma som var registrerad på Lars Anetorn som MG har ruinerat totalt och sedan tagit över namnet ifrån honom.
Lars Anetorns enskilda firma är i konkurs med skulder på ca 2,5 miljoner kr + att all utrustning för verkstad är borta dvs Inga utmätbara tillgångar finns kvar.
Han har ensam kört Stehn Anetorn Bil AB i konkurs med planen att ta över verksamhet och lokaler.
I den konkursen saknas det ca 9 miljoner kr och har inte fått godkänd konkursförvaltar berättelse så det kommer att leda till rättsliga åtgärder.
27 fordon försvann vid konkursen men av en händelse så registrerades det 27 fordon på AG Performance i samma veva 🙄.
AG är baserat på mannen Anetorn/Gunnarsson.
AG Performance har en gedigen kundkrets just nu med missnöjda kunder här följer några exempel.
1.Kund lämnar in bil för byte av kamrem som monteras fel och därav trasig topp/ventiler.
Förklaringen ifrån AG Performance är följande kamremen gick av när vi körde in bilen👍😁.
2. Laga bil med defekt egrventil och partickelfilter som slutar i en fullständig motorrennovering och när dem är klar monteras den nyrennoverade motorn i en annan kunds bil och en begagnad motor monteras i den första som skär efter ca 550 km 👍😁👌.
AG har skatteskulder på ca 500 000 kr minst.
AG har många leverantörs skulder men en som sticker ut är orio ca 400 000 kr som MG har påstått att en släkting är ansvarig för dvs den personen ska ha beställt varor och sålt dom för egen räkning vilket är fullständigt absurt.
Obetalda löner ca 200 000 kr är en summa jag tar med en nypa salt då jag tror den är minst dubbelt så hög i verkligheten.
MG har duperat skatteverket att tro att dom endast har haft ett fåtal anställda då dom i verkligheten har haft ca 5 gånger fler.
Lösningen på alla skulder vad gäller leverantörer,anställda och missnöjda kunder är att hota folk och förfölja dom det finns hundratals sms och Facebook inlägg som visar på en fulländad teknik på att framföra hot och att sprida lögner för att slippa betala eller att i övrigt stå för sina gärningar.
Sedan maj förra året har det blivit ca 40 st anmälningar om hot emot först å främst Mikael Gunnarsson men även företaget och den hyper intelligenta firmatecknaren.
Jag tror att alla anmälningar är avskrivna i dag och varför är endast en resurs fråga i från polis och åklagare enligt dom själva.

MG har en gedigen karriär som bedragare han har lyckats skuldsätta 100% av sina släktingar i myndig ålder.
Sin mamma 1,8 miljoner kr är den som är värst enligt mig man måste vara ett mega as för att göra något dylikt emot sin mamma.
Sina barn har han skuldsatt med olika lösningar på bilar,boende,och andra projekt för att han inte kan hyra/köpa saker eller bo i sitt eget namn.
Jag känner till ca 40 st till som blivit lurade i samband med olika båtaffärer och reparationer av båtar alla dom pendlar emellan summor på 30 000 kr upp till 140 000 kr.

MG har misshandlat samtliga av sina gamla flickvänner.
Värst är att barnen har fått samma behandling som sina mammor under sin uppväxt.
Han är dömd för 2 fall av kvinnomisshandel men det borde vara fler domar.
Citera
2018-02-22, 07:36
  #3
Medlem
Brotrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brotrollet
Dåså vi får väl se om ni tror på det här då.
Mikael Gunnarsson är den skarpa hjärnan bakom AG Performance i gävle Sandviken AB.
Det är registrerat i han flickväns namn pga MG vid starten av bolaget låg under näringsförbud.
Namnet AG Performance kommer ifrån en enskild firma som var registrerad på Lars Anetorn som MG har ruinerat totalt och sedan tagit över namnet ifrån honom.
Lars Anetorns enskilda firma är i konkurs med skulder på ca 2,5 miljoner kr + att all utrustning för verkstad är borta dvs Inga utmätbara tillgångar finns kvar.
Han har ensam kört Stehn Anetorn Bil AB i konkurs med planen att ta över verksamhet och lokaler.
I den konkursen saknas det ca 9 miljoner kr och har inte fått godkänd konkursförvaltar berättelse så det kommer att leda till rättsliga åtgärder.
27 fordon försvann vid konkursen men av en händelse så registrerades det 27 fordon på AG Performance i samma veva 🙄.
AG är baserat på mannen Anetorn/Gunnarsson.
AG Performance har en gedigen kundkrets just nu med missnöjda kunder här följer några exempel.
1.Kund lämnar in bil för byte av kamrem som monteras fel och därav trasig topp/ventiler.
Förklaringen ifrån AG Performance är följande kamremen gick av när vi körde in bilen👍😁.
2. Laga bil med defekt egrventil och partickelfilter som slutar i en fullständig motorrennovering och när dem är klar monteras den nyrennoverade motorn i en annan kunds bil och en begagnad motor monteras i den första som skär efter ca 550 km 👍😁👌.
AG har skatteskulder på ca 500 000 kr minst.
AG har många leverantörs skulder men en som sticker ut är orio ca 400 000 kr som MG har påstått att en släkting är ansvarig för dvs den personen ska ha beställt varor och sålt dom för egen räkning vilket är fullständigt absurt.
Obetalda löner ca 200 000 kr är en summa jag tar med en nypa salt då jag tror den är minst dubbelt så hög i verkligheten.
MG har duperat skatteverket att tro att dom endast har haft ett fåtal anställda då dom i verkligheten har haft ca 5 gånger fler.
Lösningen på alla skulder vad gäller leverantörer,anställda och missnöjda kunder är att hota folk och förfölja dom det finns hundratals sms och Facebook inlägg som visar på en fulländad teknik på att framföra hot och att sprida lögner för att slippa betala eller att i övrigt stå för sina gärningar.
Sedan maj förra året har det blivit ca 40 st anmälningar om hot emot först å främst Mikael Gunnarsson men även företaget och den hyper intelligenta firmatecknaren.
Jag tror att alla anmälningar är avskrivna i dag och varför är endast en resurs fråga i från polis och åklagare enligt dom själva.

MG har en gedigen karriär som bedragare han har lyckats skuldsätta 100% av sina släktingar i myndig ålder.
Sin mamma 1,8 miljoner kr är den som är värst enligt mig man måste vara ett mega as för att göra något dylikt emot sin mamma.
Sina barn har han skuldsatt med olika lösningar på bilar,boende,och andra projekt för att han inte kan hyra/köpa saker eller bo i sitt eget namn.
Jag känner till ca 40 st till som blivit lurade i samband med olika båtaffärer och reparationer av båtar alla dom pendlar emellan summor på 30 000 kr upp till 140 000 kr.

MG har misshandlat samtliga av sina gamla flickvänner.
Värst är att barnen har fått samma behandling som sina mammor under sin uppväxt.
Han är dömd för 2 fall av kvinnomisshandel men det borde vara fler domar.
Uppgifterna kommer ifrån polis/åklagare.
Även föredetta vänner som tröttnat.
Medlemmar i båtföreningen flisskär.
Deltagare poker run.
I dag kom det mer i tidningen.

http://www.arbetarbladet.se/gavlebor...yttar-harifran
Citera
2018-02-22, 12:07
  #4
Medlem
MissAnnorlundas avatar
Jag tror dig och har hört och sett samma mönster.

Facebookinlägg
Citat:
Det är så tråkigt😢Mikael har verkligen försökt och slitit hårt för det här. Men det har inte varit lätt. Jobba i motvind tär. Men nu får syskonen Lars och Kristina fortsätta med sitt o vi tackar för oss. Tack alla fina kunder❤️som trott på oss. Mvh Marie o Mikael

Svar 1 av Mik.
Citat:
Efter en lång samtal med Lars Anet**n och Marie A i dag har vi fattat följande beslut. Vi kommer att överklaga detta beslut i rätten och vi har rätt att göra det med inom 3 veckor. Vi kommer att betala 40.000 kr som överenskommelsen var i tingsrätten. Besluten är fattat vi kommer aldrig att gr oss. Sti** Anet*** Fic*** ljuger igen i tidningen att vi inte betalat hyra och det är helt fel. An**orn fastigheter har inga pengar därför har vi varit tvungen att betala gamla skulder och drift av fastigheten som fastighetsägaren i egentligen ska stå för. Vi har betalat totalt för An**orn fastigheter 556.000 kr och det finns det kvitton för för den som vill se!För sanningen ska fram. Vi är trött på hon ständigt ljuger lurat skiten ur sin bror och lurat oss med för den delen.
Vi kommer aldrig att flytta ur den lokalen! Hyreskontraktet som Lars skrivit på gäller till 2023 och han har rätt att skriva på ett hyresavtal. Men Sti** och Mikael Fich** hennes man har lurat Lars An**orn och plockat honom ur styrelsen Utan hans vetskap. Hon har lurat skiten ur sin bror.
Tro inte allt tidningarna skriver. Detta är en lögn skapad av en lögnerska.

Mvh Mik**l Gun*arsson

Svar 2
Citat:
Bra skrivet Micke. Tids nog kommer sanningen fram.Näe den som ljuger vinner inte på det i längden. Micke o jag ger inte upp så lätt💪💪💪vi kör på🙌


Ja han lär ju aldrig ge sig den människan. Helt otroligt faktiskt. Bara att skriva på sin Facebook att man är ledsna men att de ger upp för att någon timme senare kommentera sitt eget inlägg med att han minsann skulle överklaga är ju insane.

Riktigt Illa om det är misshandel han suttit inne för. Finns det källa på det? Jag trodde det var ekonomisk brottslighet, men inte helt säker på det.

Då han inte är rädd för att visa sitt temperament och gå från tanke till handling kommer väl snart hela fastigheten att brinna eller att någon får ordentligt med stryk. En sån som han bör ej vara ute bland vanligt folk. Att han klarat förhandlingarna utan våld måste anses som framsteg?
__________________
Senast redigerad av MissAnnorlunda 2018-02-22 kl. 12:17.
Citera
2018-02-23, 17:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brotrollet
Här hört om det där å han ljuger om det med som vanligt.
Förra året så han till en del att han fått cancer i lungorna på tisdagen och på fredagen testickel cancer så ljuga kan han.
Han hann även med en byepas operation under det året.
Jag har personligen aldrig haft något med honom att göra men "mordförsöket" orsakade iaf ett stort polispådrag och mycket rubriker, kulhål i hallgolvet fanns också, även en trovärdig anledning även om få verkade tro på den.
Citera
2018-02-23, 18:19
  #6
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen112
Micke är är tydligen medlem i Hells Angels


Oj lite farligt att ljuga om det
Citera
2018-02-25, 21:32
  #7
Medlem
Brotrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAnnorlunda
Jag tror dig och har hört och sett samma mönster.

Facebookinlägg


Svar 1 av Mik.


Svar 2
Hej alla kunder.

Vi har haft mycket problem med personal som inte uppfyllt kraven för att vara mekaniker på våran verkstad. Det har resulterat i en hel del med backjobb som följd som jag fått åtgärdat båda kväller dagar nätter. Därför har jag nu valt att jobba själv med Lars Anetorn som kundmottagare vi har insett att enda chansen att kunna göra våra kunder nöjd är att hålla hög kvalitet på våra arbeten dels prismässigt med.
Hos oss har ni 2 garanti på reservdelar 1 år på arbete. Vi följer konsumentverket regler och kommer så att göra.
Jag Mikael Gunnarsson har jobbat med mest Saab i alla år men även jobbat mycket med Nissan och Opel och med många andra bilmärken med.
Vi har specialverktyg för dom flesta bilmärken då det gäller kamremsbyte eller kedjebyten på eran bensin eller. Vi kan göra felsökningar på alla bilmodeller via vårat Borsch system. Vi har sandviken den modernaste 4 hjulsmätare för inställning av fram och bakvagn. Vi kontrollerar även eran AC.
Boka gärna på vårat nya nr då vårat gamla nr utgått.

076.......... Mikael Gunnarsson


Ja han lär ju aldrig ge sig den människan. Helt otroligt faktiskt. Bara att skriva på sin Facebook att man är ledsna men att de ger upp för att någon timme senare kommentera sitt eget inlägg med att han minsann skulle överklaga är ju insane.

Riktigt Illa om det är misshandel han suttit inne för. Finns det källa på det? Jag trodde det var ekonomisk brottslighet, men inte helt säker på det.

Då han inte är rädd för att visa sitt temperament och gå från tanke till handling kommer väl snart hela fastigheten att brinna eller att någon får ordentligt med stryk. En sån som han bör ej vara ute bland vanligt folk. Att han klarat förhandlingarna utan våld måste anses som framsteg?
Hej alla kunder.

Vi har haft mycket problem med personal som inte uppfyllt kraven för att vara mekaniker på våran verkstad. Det har resulterat i en hel del med backjobb som följd som jag fått åtgärdat båda kväller dagar nätter. Därför har jag nu valt att jobba själv med Lars Anetorn som kundmottagare vi har insett att enda chansen att kunna göra våra kunder nöjd är att hålla hög kvalitet på våra arbeten dels prismässigt med.
Hos oss har ni 2 garanti på reservdelar 1 år på arbete. Vi följer konsumentverket regler och kommer så att göra.
Jag Mikael Gunnarsson har jobbat med mest Saab i alla år men även jobbat mycket med Nissan och Opel och med många andra bilmärken med.
Vi har specialverktyg för dom flesta bilmärken då det gäller kamremsbyte eller kedjebyten på eran bensin eller. Vi kan göra felsökningar på alla bilmodeller via vårat Borsch system. Vi har sandviken den modernaste 4 hjulsmätare för inställning av fram och bakvagn. Vi kontrollerar även eran AC.
Boka gärna på vårat nya nr då vårat gamla nr utgått.

0766-339378 Mikael Gunnarsson
Citera
2018-02-26, 09:57
  #8
Medlem
Som närstående till en av sönerna till den omtalade mannen M***el G*****sson , så kan jag intyga att det som brotrollet har berättat i denna tråd nästan stämmer till punkt och pricka. Det enda som inte riktigt stämmer är att han ska ha blivit dömd för kvinnomisshandel. Han har varit misstänkt för kvinnomisshandel flertalet gånger, senast för två år sedan var han uppe i tingsrätten för just kvinnomisshandel. Den kvinnan som anmälde honom är hans förra sambo, Eli**b*th Mic**lsson, kvinnan drog dock tillbaka sin anmälan i sista sekund och mannen, myten, legenden får fortsätta med sina helt absurda handlingar.

M***el G*****sson Har sedan dess precis som brotrollet förklarade gått vidare till en ny kvinna. Där fortsätter han med exakt samma teknik som med dom andra kvinnorna. Han säljer in sig själv som superentreprenör och får dom att öppna upp företag åt honom som han sedan kör i botten inom 1-3 år. Det är enkelt att gå och slå på M***el G*****sson så får ni se vad jag pratar om, han har ett gediget CV när det gäller konkurser samt att utnyttja och förstöra andra människors liv, framförallt ekonomiskt men han har även tagit fram en härskarteknik där han trycker ner personerna i hans närhet. Detta kan jag intyga då jag har stått personen i fråga väldigt nära under många, många år.

M***el G*****sson är den lägsta personen av rang. Han är den typen som ger sig på dom som är svaga och inte kan försvara sig, titta t.ex. på L*ar* An*e*orn som han sedan 2010 har arbetat frenetiskt på. Jag personligen var med när han berättade för en klunga människor att han planerar att köra L*ar* An*e*orn & Sten Anetorn Bil AB i konkurs för att sedan ta över lokalerna och verksamheten. Och titta nu, 8 år senare står han med en fot inne i lokalerna och vägrar att flytta på sig.

M***el G*****sson har också som vana att sätta sina barn i skiten. Jag kan med säker källa fastställa att han har satt alla sina barn på kronofogden minst en gång, jag tror att han har 4 stycken barn. En dotter och 3 söner. Båda sönerna har idag bytt efternamn, dottern och den minsta sonen delar fortfarande samma namn som M***el G*****sson. Och detta vet jag då jag står den ena sonen väldigt nära. Vi har varit vänner större delen av livet. Sönerna valde att byta namn då den äldre sonen idag 25 år driver eget företag sedan ett par år tillbaka. Och eftersom att vi bor på liten ort så tror jag inte att han vill riskera att synas i samband med honom då han till skillnad från fadern försöker skapa sig något hållbart.

Jag har fått berättat för mig att M***el G*****sson också har misshandlat sina sönder under deras uppväxt. Jag tror faktiskt att han dömd i ett fall för detta, går att kolla upp för den som är intresserad!

Vad jag har förstått så är det ganska grova påhopp, det pratades om en misshandel så grov att den ena sonen både pissade och sket ner sig....

JAG HAR BARA ETT ORD FÖR DENNA MAN, PSYKOPAT! HAN BORDE EJ FÅ DRIVA VERKSAMHET ELLER ENS FINANS BLAND OSS HEDERLIGA MEDBORGARE. VAD GÖR KOMMUNER OCH MYNDIGHETER ÅT DETTA, INGENTING? VARFÖR FÅR SÅNA HÄR PERSONER HÄRJA RUNT I VÅRA SAMHÄLLEN, LÅS IN DOM PÅ LIVSTID ELLER VAD SOM HELT.

MED VÄNLIG HÄLSNING, TRÖTT SANDVIKENBO.
Citera
2018-02-26, 21:40
  #9
Medlem
MissAnnorlundas avatar
Du som verkar ha bra insyn, stämmer det att de ska sälja hästgården i Hofors?

Och är det alltså ”hennes pengar” han lever upp tills de är slut för att då byta kvinna?
Eller är det droger/smuggelsprit/stölder han lever på? För några kunder har de ju sällan...
Citera
2018-02-27, 10:46
  #10
Medlem
Jag har hört att dom har lagt ut gården för försäljning. Sen har jag tyvärr inte fått någon mer info efter det! Troligtvis så ser dom inget annat alternativ än att flytta då stora delar av Hofors inte alls gillar dom, vilket absolut inte kommer som en chock. Dom har ju blåst alla hovslagare här runtomkring, det finns ju inte så många av dom så orden sprids ju snabbt bland dom professionella!

Har hört rykten om att dom har behandlat hästfolket som hyrde stall av dom under en tid väldigt dåligt också. Inte hållit vad dom lovat helt enkelt som vanligt! Så jag tror att den enda utvägen för dom är att flytta, och det hade gjort mig väldigt glad.

Jag tror inte att det är droger inblandat faktiskt. Men man kan inte utesluta det då M*k*el har ett förflutet med droger.
Citera
2018-02-27, 10:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAnnorlunda
Du som verkar ha bra insyn, stämmer det att de ska sälja hästgården i Hofors?

Och är det alltså ”hennes pengar” han lever upp tills de är slut för att då byta kvinna?
Eller är det droger/smuggelsprit/stölder han lever på? För några kunder har de ju sällan...
Kollar man merinfo så äger ingen av dom någon fastighet, bulvanägt? Fastigheten har dessutom ett enormt värde av 463000:-.
Citera
2018-02-27, 11:57
  #12
Medlem
Brotrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Kollar man merinfo så äger ingen av dom någon fastighet, bulvanägt? Fastigheten har dessutom ett enormt värde av 463000:-.
Fastigheten ägs av en enskild firma registrerad på MGs pök.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback