2018-02-16, 17:00
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Jag har bra kontakt med en finsk hemlös i Kungsbacka. Finnen tar inga droger, inte ens alkohol. Han är skötsam. Sitter mest på biblioteket Fyren och läser. Tidigare arbetade han som svetsare i Göteborg på ett båtvarv.

I veckan åkte han på stryk i omklädningsrummet i simhallen. Jag frågade varför? Gärningsmannen sade "du ska inte vara här" sedan fick finnen en höger i ansiktet. Han for i backen. Ambulans kom. Polisen kom. Anmälan är gjord.

Händelsen utspelade sig runt 09.00 en vardag, vecka 7. Någon som vet mer?
Citera
2018-02-16, 17:21
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2018-02-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Jag har bra kontakt med en finsk hemlös i Kungsbacka. Finnen tar inga droger, inte ens alkohol. Han är skötsam. Sitter mest på biblioteket Fyren och läser. Tidigare arbetade han som svetsare i Göteborg på ett båtvarv.

I veckan åkte han på stryk i omklädningsrummet i simhallen. Jag frågade varför? Gärningsmannen sade "du ska inte vara här" sedan fick finnen en höger i ansiktet. Han for i backen. Ambulans kom. Polisen kom. Anmälan är gjord.

Händelsen utspelade sig runt 09.00 en vardag, vecka 7. Någon som vet mer?

Trist. Vad har han själv berättat om personen som misshandlade honom?
Citera
2018-02-16, 18:52
Medlem
CommonSenses avatar
Du frågar flashback om nån vet mer men du säger att du känner han? hur svårt ska det vara och fråga han? eller hoppas du att han sitter här och ska ge dig ett svar
Citera
2018-02-16, 20:23
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Du frågar flashback om nån vet mer men du säger att du känner han? hur svårt ska det vara och fråga han? eller hoppas du att han sitter här och ska ge dig ett svar

Jag tror han menar på om någon kanske vet någonting om gärningsmannen.
Citera
2018-02-16, 21:21
Medlem
sojapojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Jag tror han menar på om någon kanske vet någonting om gärningsmannen.

Jo, för det är ju stora odds att någon här känner någon som gillar att prata om hur han misshandlar hemlösa finnar i omklädningsrum på simhallar.

Om någon såg något så borde väl den personen ha ingripit på något sätt eller gjort en polisanmälan. Eller tror du att någon såg en hemlös person bli misshandlad, sen lämnat utan att interagerat med den misshandlade, för att sedan skriva om det till någon på flashback?
Citera
2018-02-17, 23:20
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sojapojke
Jo, för det är ju stora odds att någon här känner någon som gillar att prata om hur han misshandlar hemlösa finnar i omklädningsrum på simhallar.

Om någon såg något så borde väl den personen ha ingripit på något sätt eller gjort en polisanmälan. Eller tror du att någon såg en hemlös person bli misshandlad, sen lämnat utan att interagerat med den misshandlade, för att sedan skriva om det till någon på flashback?

Men herregud, ja jag tror precis allting du skrev. Eller så svarade jag kanske bara på vad TS förmodligen menade, eftersom om han hade syftat på den hemlöse personen så skulle han ju själv ha kunnat fråga honom eftersom han pratar med den hemlöse personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in