Jag har börjat nysta i det här med att skaffa barn själv, men det är en djungel och jag vill gärna få råd och tips från er som redan gjort det.
Jag är snart 38 år och har en fin liten pojke med en man som jag lämnade under graviditeten av diverse anledningar, så nu är jag inne på att skaffa ett syskon till sonen på egen hand.
Eftersom jag redan har ett barn kan jag inte få det via landstinget. Och eftersom jag födde barn för ett år sedan vet jag att jag fungerar, om man säger så. Jag har massor av ägg kvar och regelbunden mens.
Min fråga är lite vart jag vänder mig för bästa, enklaste och mest ekonomiska hjälp, och vilken typ av behandling ska jag välja?
Det jag kikar på är om man ska göra det i Danmark eller Sverige, om jag ens får göra det i Sverige som ensamstående och ett barn redan?
Vilken klinik rekommenderas?
Vilken behandling - inseminering/IVF? Detta kanske läkarna hjälper till och kommer med rekommendation utefter de provsvar man skickar in?
Ska man hormonbehandlas?
Vad kostar kalaset inklusive alla delar osv?
Hur går man tillväga?
Vad är det för kötider?
Har även läst om heminseminering då man kan beställa hem spermier ifrån DK vilket verkar väldigt bekvämt... om det vill ta sig..
Hur har ni gjort? Ge mig alla era bästa tips och berätta om era erfarenheter!