Citat:
Ursprungligen postat av
vassochsmart
Jag har rätt upp och ner bevis som jag tänker dela med mig av, men först vill jag att du svarar på en fråga: har du gått och kollat upp varenda tjänst för att kunna konstatera att det inte stämmer? Jag tycker att resonerar väldigt konstigt. "du förstår ju själv" förstår du väl själv är riktigt korkat sagt då reglerna inte beror på vad jag tycker om regler som jag inte själv satt upp. Det är klart att säpo eller fm kan neka tjänst för vad fan dem vill, det är ingen rättighet att få jobba där.
Nå, har du kollat upp varenda tjänst och kommit fram till att "det inte stämmer" baserat på det, eller baserade du det på ditt eget "sunda förnuft"? Du förstår väl själv att din intuition inte är värt något i jämförelse med dem som satt upp dessa regler? Eller tror du att du är någon slags begåvad superhjälte?
oj, öm tå eller har du alltid taggarna utåt? herregud tagga ner, hur mår du egentligen? Finns väl ingen anledning att vara otrevlig mot de som du anser har fel?! Jättekonstigt beteende.
Jag kan inte tala för säpo, men FM jobbar mycket med värdegrund, disktriminering etc. Att ej få en tjänst pga att man ej skaffat barn ännu, eller att man inte gift sig med sin partner ännu, faller direkt in i den kategorin. Men om du har annan erfarenhet av FM låter det märkligt och något du borde ta upp med närmsta chef.
Och kanske dra in taggarna också, att förklara varför man resonerar som man gör behöver inte innebära otrevlig ton.