• 1
  • 2
2018-02-16, 09:44
Medlem
Har 500kr kvar på kontot och behöver mer för att klara mig fram till löning. Så frågan är, hur kan jag få dessa hundralappar att kanske bli en tusing eller mer?
Vill ej låna.
Citera
2018-02-16, 09:49
Medlem
leasa ut bävern
samla burkar
köpa bitcoins

pratar vi fisk mata med fluglarver
Citera
2018-02-16, 09:50
Medlem
Varför behöver du mer än 500kr fram tills löning?
Citera
2018-02-16, 09:52
Medlem
Köp en 10a cannabis och sälj för 1200kr
Citera
2018-02-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janekanstanj
leasa ut bävern
samla burkar
köpa bitcoins

pratar vi fisk mata med fluglarver
Har funderat på Bircoins men är ej så insatt på hur det fungerar
Citera
2018-02-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landqvist00
Varför behöver du mer än 500kr fram tills löning?
För att kunna klara mig. 500kr kanske inte låter lite men har man barn att försörja så är det tyvärr det. Fick dålig lön denna månad pga sjukdom.
Citera
2018-02-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameMadame
Har 500kr kvar på kontot och behöver mer för att klara mig fram till löning. Så frågan är, hur kan jag få dessa hundralappar att kanske bli en tusing eller mer?
Vill ej låna.

Snåla in lite extra på maten, det kan göra att pengarna räcker bra längre. Nudlar är ju det klassiska, men om man gör det rätt så blir det även en bra måltid, ta vanliga nudlar, lite sallad och kryddor, knäck i ett ägg eller två strax innan det är klart.

Om det ändå bara är fram tills nästa lön så är det inte så långt kvar, tråkigare om det vart så varje månad. Hör med någon närstående, familj eller kompis, om att få låna 500, på detta sättet har du dubblat din penning tills nästa löning. Det kanske känns lite pinsamt för vissa att låna, men vi är alla i behov av det ibland.
Citera
2018-02-16, 11:07
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
För att kunna klara mig. 500kr kanske inte låter lite men har man barn att försörja så är det tyvärr det. Fick dålig lön denna månad pga sjukdom.
Ta ut lite från de tre månadslönerna du ska ha i buffert?
Citera
2018-02-16, 11:31
Medlem
Citat:
Vill ej låna.
Är tyvärr omöjligt om man inte tar enorma risker.
I 99,9 % av fallen är man så desperat så att man ”spelar” upp kapitalet istället.
Bara att bita i det sura äpplet och konstatera faktum.
Citera
2018-02-16, 11:42
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Är tyvärr omöjligt om man inte tar enorma risker.
I 99,9 % av fallen är man så desperat så att man ”spelar” upp kapitalet istället.
Bara att bita i det sura äpplet och konstatera faktum.

Men lite så folk verkar tro att det finns nå magiskt sätt att få "gratispengar" på.
Citera
2018-02-16, 12:22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Du behöver väl bara klara dig över helgen eftersom barnbidrag kommer på tisdag för föräldrar?
Citera
2018-02-16, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Du behöver väl bara klara dig över helgen eftersom barnbidrag kommer på tisdag för föräldrar?

Huvudet pa spiken!!

Kommer det en ursakt varfor hon inte far barnbidrag nu tro?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in