2018-02-16, 08:27
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Jag vill bara först och främst understryka att jag inte tror att det var en FF as of yet. Men jag tycker att teorier kring false flags är ganska intressanta och inbjuder till bra diskussioner kring olika teorier - för det mesta - inte alltid.

Så vad vet vi:
Citat:
Mannen är identifierad som Nikolas Cruz.

Tidigare elev på skolan men blev relegerad.

Var adopterad.

Hans adoptivmamma avled nyligen.

Hade stort intresse för vapen och våld.

Lång historia av psykisk ohälsa.

Påstås ha dödat 17 människor vid dådet.

I vanlig ordning så dyker olika teorier upp, och jag hittade en där en tjej som utger sig för att vara elev på skolan ska ha stött på den misstänkte Nikolas under tiden som den påstådda skolskjutningen ska ha ägt rum. Jag tycker att hela den här intervjun är jävligt fishy. Ingenting bevisar egentligen att tjejen är student på skolan och att hon någonsin överhuvudtaget har stött på den misstänkte Nikolas.

Vad finns det för fler teorier?

Länk till klippet.
Citera
2018-02-16, 12:21
Medlem
schoolgirlreports avatar
Det är fejk. Bullsh*t. Ungen är under mind control.
Citera
2018-02-16, 16:48
Medlem
Skolskjutningen sker på samma datum (14 feb 2018) som anfallet mot NSA:s högkvarter.

Skjutning utanför nsa-högkvarteret: (FB) Skjutning utanför NSA-högkvarteret - En person till sjukhus(2018-02-14)

Det är nog ingen slump det. Kan vara nåt stort i görningen här alltså - storskalig organiserrad brottslighet eller i värsta fall ett invasionsförsök eller annan militär operation. Amerikanska myndigheter mörklägger nu intensivt alla eventuella samband mellan ovan nämnda dåd.
Citera
2018-02-16, 16:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Jag vill bara först och främst understryka att jag inte tror att det var en FF as of yet. Men jag tycker att teorier kring false flags är ganska intressanta och inbjuder till bra diskussioner kring olika teorier - för det mesta - inte alltid.

Så vad vet vi:

I vanlig ordning så dyker olika teorier upp, och jag hittade en där en tjej som utger sig för att vara elev på skolan ska ha stött på den misstänkte Nikolas under tiden som den påstådda skolskjutningen ska ha ägt rum. Jag tycker att hela den här intervjun är jävligt fishy. Ingenting bevisar egentligen att tjejen är student på skolan och att hon någonsin överhuvudtaget har stött på den misstänkte Nikolas.

Vad finns det för fler teorier?

Länk till klippet.

Teorierna är väl att det är intressant att studera som exempel på psykiska fenomen. Det att man inte tror att vad något verkar vara faktiskt är så.

Vad man kan notera är att de flesta nöjer sig med att leta efter det annorlunda i sådant som de inte har någon egen vetskap om.

Som exempel verkar det inte finnas någon tråd om att kylskåp är farligt och att kyld öl förgiftar folk till att konsumera och bli lydiga.

Förmodligen är det så att konspirationsteoretiker inte har förmåga att analysera det de ser, och inte vet något om allmänna fakta, och att de väljer en väldigt osannolik förklaring, för att de av någon anledning vill sticka ut.

Om de själva fallen är det dock inte intressant. Det här var bara ytterligare en ung idiot med för mycket vapen. Jag såg förresten en advokat sitta och klappa om honom, som vore han ett offer. Men vi har alla ansvar för våra handlingar, även om vi har problem.
Citera
2018-02-16, 17:40
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Teorierna är väl att det är intressant att studera som exempel på psykiska fenomen. Det att man inte tror att vad något verkar vara faktiskt är så.

Vad man kan notera är att de flesta nöjer sig med att leta efter det annorlunda i sådant som de inte har någon egen vetskap om.

Som exempel verkar det inte finnas någon tråd om att kylskåp är farligt och att kyld öl förgiftar folk till att konsumera och bli lydiga.

Förmodligen är det så att konspirationsteoretiker inte har förmåga att analysera det de ser, och inte vet något om allmänna fakta, och att de väljer en väldigt osannolik förklaring, för att de av någon anledning vill sticka ut.

Om de själva fallen är det dock inte intressant. Det här var bara ytterligare en ung idiot med för mycket vapen. Jag såg förresten en advokat sitta och klappa om honom, som vore han ett offer. Men vi har alla ansvar för våra handlingar, även om vi har problem.

Det är alltid lika gulligt att se förstå-sig-på-are försöka analysera ”konspirationsteoretiker” med det de matats med av cnn och aftonbladet.

Jag säger varken bu eller bä om just den här händelsen, men med sandy hook i hyfsat färskt minne så bör man med all rätt var på alerten.

Har du ens bemödat dig att lyssna på vad tjejen har att säga?
Har du någon EGEN åsikt i fallet, eller är du bara ännu en i raden av rapande idioter?
Citera
2018-02-16, 17:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det är alltid lika gulligt att se förstå-sig-på-are försöka analysera ”konspirationsteoretiker” med det de matats med av cnn och aftonbladet.

Jag säger varken bu eller bä om just den här händelsen, men med sandy hook i hyfsat färskt minne så bör man med all rätt var på alerten.

Har du ens bemödat dig att lyssna på vad tjejen har att säga?
Har du någon EGEN åsikt i fallet, eller är du bara ännu en i raden av rapande idioter?

Ja, det har jag.

Det finns inga bevis för dessa falseflags och de som sysslar med det är kompletta idioter.

Att ens titta på den video som länkades är att visa hjärndödhet.

Det är väl gulligt att du är ett får som konsumerar sådant här som vore det porr.

Har du någon egen åsikt om det du just frågade om, i så fall framgick det inte av vad du skrev, och jag kan tala om varför. Du har aldrig någon egen åsikt. Allt är sådant du har snappat upp av någon annan.

Vill du tala med mig får du stryka ord som, det är väl gulligt, för då får du veta att det finns smartare saker i botten på dammar, eller att du hör hemma på ett zoo.
Citera
2018-02-16, 18:08
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ja, det har jag.

Det finns inga bevis för dessa falseflags och de som sysslar med det är kompletta idioter.

Att ens titta på den video som länkades är att visa hjärndödhet.

Det är väl gulligt att du är ett får som konsumerar sådant här som vore det porr.

Har du någon egen åsikt om det du just frågade om, i så fall framgick det inte av vad du skrev, och jag kan tala om varför. Du har aldrig någon egen åsikt. Allt är sådant du har snappat upp av någon annan.

Vill du tala med mig får du stryka ord som, det är väl gulligt, för då får du veta att det finns smartare saker i botten på dammar, eller att du hör hemma på ett zoo.

Vad menar du?
Är det hjärndödhet att se en riktig intervju med en elev från skolan som dessutom gick tillsammans med GM ut från skolan?
Det är mindre hjärndött att titta på en ”sammanfattning” i aftonblaskan menar du?

Här har du ännu en RIKTIG intervju med en elev från skolan som VAR MED när det hände,

https://youtu.be/g67mCOP75sk
(Spola till 1:37 för att slippa hallåan)

Samma som vanligt vid dessa händelser, flera skyttar. Övningar i anslutning osv osv..

Nej, jag har ingen egen åsikt.
Jag har inte ens bildat mig en uppfattning om denna aktuella skjutning.
Och nej, jag har ingen teori om varför de gör detta om och om och om igen över världen.

Jag vet bara att det inte stämmer, och vittnesmålen talar till min fördel.

Irriterade mig bara på din arroganta attityd gentemot ”konspirationsteoretiker”, som jag till en stor skopa kan hålla med om snurrar iväg det för långt ibland.

Men alternativet, de som tuggar gräs och muuuar ikapp med lets dance är faan tusen resor värre, där finns ju inte ens tillstymmelse till hjärnverksamhet.
Och då pratar vi om majoriteten av befolkningen.

Titta du på INTERVJUERNA med eleverna, och ta dig en funderare innan du uttalar dig i ämnet igen.

Annars är du välkommen att starta en tråd om hur förrvirrade alla ”konspirationsteoretiker” är...eller det finns nog redan en sån.
Senast redigerad av fluffypuffy 2018-02-16 kl. 18:29.
Citera
2018-02-16, 18:31
Medlem
Det här inlägget från tråden Skolskjutning i USA, Florida, minst 17 döda (2018-02-14) pekar mot att det hela är en false flag. Lägger länken till den konstiga identifieringen av gärningsmannen även här utanför citatet:

1:45:50 in i videon ---> https://youtu.be/qlFherM-Tug?t=6350

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
I en video så intervjuas en elev som var inne i skolan när skjutningen pågick. Han berättar att de skickade bilder på Cruz till polisen via sina telefoner så att de skulle kunna gripa honom. När reportern frågar hur de visste att det var Cruz som var gärningsmannen så berättar eleven att de fick den informationen från polisen och att de sedan letade upp honom i skolkatalogen och skickade bilden till polisen. Hela upplägget låter lite bakvänt; att polisen informerar vittnen om GM:s identitet varpå vittnena letar upp en bild på GM i skolkatalogen och skickar till polisen.
Eleven: - We got a picture of him and we where actually sending it around to the different officers and whatever contact info that we had for them to try to get the photo out to them so they could get him apprehended fairly quick.
Journalisten: - You actually have a picture of him with the gun in his hand?
Eleven: - We don’t have a picture of him with the gun in his hand, we have a picture of him at a composite photo from a previous year that he was in.
Journalisten: - And how do you know it's that person?
Eleven: - One of the kids in the class spoke on the phone with some police officers and they gave us information that his name...ehh, of his name and we looked for his name and we found a very similar one and found a picture of him in a school composite photo and send it out to the officers.

1:45:50 in i videon ---> https://youtu.be/qlFherM-Tug?t=6350
Citera
2018-02-16, 18:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Vad menar du?
Är det hjärndödhet att se en riktig intervju med en elev från skolan som dessutom gick tillsammans med GM ut från skolan?
Det är mindre hjärndött att titta på en ”sammanfattning” i aftonblaskan menar du?

Här har du ännu en RIKTIG intervju med en elev från skolan som VAR MED när det hände,
https://youtu.be/g67mCOP75sk

Samma som vanligt vid dessa händelser, flera skyttar. Övningar i anslutning osv osv..

Nej, jag har ingen egen åsikt.
Jag har inte ens bildat mig en uppfattning om denna aktuella skjutning.
Och nej, jag har ingen teori om varför de gör detta om och om och om igen över världen.

Jag vet bara att det inte stämmer, och vittnesmålen talar till min fördel.

Irriterade mig bara på din arroganta attityd gentemot ”konspirationsteoretiker”, som jag till en stor skopa kan hålla med om snurrar iväg det för långt ibland.

Men alternativet, de som tuggar gräs och muuuar ikapp med lets dance är faan tusen resor värre, där finns ju inte ens tillstymmelse till hjärnverksamhet.
Och då pratar vi om majoriteten av befolkningen.

Titta du på INTERVJUERNA med eleverna, och ta dig en funderare innan du uttalar dig i ämnet igen.

Annars är du välkommen att starta en tråd om hur förrvirrade alla ”konspirationsteoretiker” är...eller det finns nog redan en sån.

Så vi sammanfattar ditt inlägg med att du har ingen egen uppfattning - varför då ens posta? Det är så här i så många trådar i det här delforumet. Folk utan den minsta förmåga till att själva upptäcka saker skriver vad deras gurus tycker.

Jag tänker inte titta på skit som ofta kan vara timmeslång.

Finns det ett konkret argument till en sak, så är det ok.

Här är en fråga till dig.

Ifall Youtube är så kontrollerat som ofta sägs, varför finns det utrymme för stollevideosar? Hade jag varit Stalin hade jag nackat alla som skrev något som gick emot min uppfattning. Och i den mån fåren, alltså du, hade fått se en video, hade det inte handlat om vad du tror.

Vad du snackar om är förvirrade vittnesuppgifter, och dåliga upptagningar eller bilder som kan tolkas.

Och du måste förstå att människor gör sådant här.

Här är berättelsen om Kleomedes som vann OS, men som inte fick vinna. Han blev vansinnig, och på sin hemort raserade han en skola.

https://pantheon.org/articles/c/cleomedes.html

Bara för att visa att du är en komplett idiot utan fantasi, som de flesta konspirationsteoretiker här, säger jag nu att Kleomedes dåd var falseflag skapad av modern amerikansk administration.

Har du någon egen uppfattning om det här, eller vill du kanske länka något från youtube om det?
Citera
2018-02-16, 19:02
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Så vi sammanfattar ditt inlägg med att du har ingen egen uppfattning - varför då ens posta? Det är så här i så många trådar i det här delforumet. Folk utan den minsta förmåga till att själva upptäcka saker skriver vad deras gurus tycker.

Jag tänker inte titta på skit som ofta kan vara timmeslång.

Finns det ett konkret argument till en sak, så är det ok.

Här är en fråga till dig.

Ifall Youtube är så kontrollerat som ofta sägs, varför finns det utrymme för stollevideosar? Hade jag varit Stalin hade jag nackat alla som skrev något som gick emot min uppfattning. Och i den mån fåren, alltså du, hade fått se en video, hade det inte handlat om vad du tror.

Vad du snackar om är förvirrade vittnesuppgifter, och dåliga upptagningar eller bilder som kan tolkas.

Och du måste förstå att människor gör sådant här.

Här är berättelsen om Kleomedes som vann OS, men som inte fick vinna. Han blev vansinnig, och på sin hemort raserade han en skola.

https://pantheon.org/articles/c/cleomedes.html

Bara för att visa att du är en komplett idiot utan fantasi, som de flesta konspirationsteoretiker här, säger jag nu att Kleomedes dåd var falseflag skapad av modern amerikansk administration.

Har du någon egen uppfattning om det här, eller vill du kanske länka något från youtube om det?

Du är verkligen helt ute och cyklar min vän.
Vi pratar här om korta intervjuer med elever från skolan som tar dig ett par minuter av din tid.
Jag ber dig inte lyssna på någon folihatts sammanfattning i en timma.
Hallåan i videon jag länkade till kan du snabbt spola förbi, 1:37 in i klippet startar intervjuerna.

Och vad gäller något som skedde i antikens grekland så förstår jag verkligen inte vilken koppling du vill göra med det. Vi pratar om det som sker här och nu.

Men jag tror det räcker så oss emellan, du verkar inte vara speciellt öppen för analys, diskussion eller tillräckligt begåvad för att kunna se klart.

Men om du har 3 minuter till övers någon gång rekommenderar jag dig att lyssna på tjejernas berättelser från skolan. Det kanske kanske väcker en hjärncell eller två.
Citera
2018-02-16, 19:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Du är verkligen helt ute och cyklar min vän.
Vi pratar här om korta intervjuer med elever från skolan som tar dig ett par minuter av din tid.
Jag ber dig inte lyssna på någon folihatts sammanfattning i en timma.
Hallåan i videon jag länkade till kan du snabbt spola förbi, 1:37 in i klippet startar intervjuerna.

Och vad gäller något som skedde i antikens grekland så förstår jag verkligen inte vilken koppling du vill göra med det. Vi pratar om det som sker här och nu.

Men jag tror det räcker så oss emellan, du verkar inte vara speciellt öppen för analys, diskussion eller tillräckligt begåvad för att kunna se klart.

Men om du har 3 minuter till övers någon gång rekommenderar jag dig att lyssna på tjejernas berättelser från skolan. Det kanske kanske väcker en hjärncell eller två.

Ja, du menar den mängd hjärnceller du har

Jag kommer inte att titta på ett klipp om förvirrade vittnen nu. Jag klev opp 2:30 i morse och min dag närmar sig sitt slut.

Det du inte förstår är bristen på din fantasi. Som visar sig i att du inte kunde ta till dig tankarna om att USA skapat dessa minnen. Eller för att vara mer seriös, att vansinnesdåd har existerat sedan länge. Hade du använt en hjärncell.. nej förlåt, du har ju inga, hade du insett att det var ett exempel på att unga människor och oftast män kan bete sig som idioter.

Vad som sker här och nu, är att förvirrade individer med tillgång till olika vapen tycker sig ha rätt att ha ihjäl andra.

I Sverige kan det manifestera sig annorlunda. I Göteborg hade vi en som var i konflikt med hyresbolaget, en man i 50-åren. Han kände sig... KRÄNKT... och beslutade sig för att försöka med lite mordbrand gentemot de som hade hand om ärendet.

Men, som sagt, du förstår inte, för du förstår ingenting, men det är så folk är.

Här är en fråga - hur tror du brott uppstår? Och har du läst om vansinnigheter i äldre skrifter? Jag tror inte det. Jag tror att jag kommer få en rekommendation till, till en annan helt meningslös video.

Här är en. Det är du som är O'reilly.

https://www.youtube.com/watch?v=aaDjSiuKO-o
Citera
2018-02-16, 19:31
Medlem
Melange5738s avatar
Fattar inte hur ni orkar starta såna här trådar innan ni ens gått igenom alla fakta. De tog ju snubben levande för fan, vad är det att diskutera?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in