2018-02-15, 23:39
Medlem
Hej,

skulle jag starta bilen efter jobbet vrider om nyckeln och bilen börjar hosta lite får upp motorprestanda nedsatt i displayen.

Låter den sedan stå i läget med all elektronik osv på medans jag ringer Bärgarn plötsligt försvinner felmeddelandet i displayen och försiktigt rullar jag iväg och kan inte märka något annorlunda med bilen.

Vi snackar typ 1min mellan felmeddelande och dess försvinnande... Någon här som vet vad som kan vart lurt? Hade det varit nåt verkligt fel tänker jag som lekman att felmeddelandet hade kvarstått eller något mer hänt efter att jag kört iväg.

Tacksam för seriösa svar!
Citera
2018-02-15, 23:45
Medlem
Börja med att kolla felkoder.. finns hundratal saker det kan vara.
Citera
2018-02-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvadraten
Börja med att kolla felkoder.. finns hundratal saker det kan vara.

Gör man det på vilken verkstad som helst?

Jag tänker mer är den säker att köra efter vad jag beskrivit?
Citera
2018-02-16, 00:06
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurtfarfar
Gör man det på vilken verkstad som helst?

Jag tänker mer är den säker att köra efter vad jag beskrivit?

Om inte någon larmlampa eller text finns så är det ok. Kolla manualen och se vad som står i den.
Larmet kan bero på massor av saker så bäst är att ta den till verkstad och kontrollera felkoden, de flesta har instrument men säkrast på Volvo.
Citera
2018-02-16, 23:21
Medlem
utan.att.stannas avatar
Det är väl gasspjället om det inte är bytt... Märkt nåt vid tomgång?

Egr ventil kan vara värt att kolla upp annars.
Senast redigerad av utan.att.stanna 2018-02-16 kl. 23:27.
Citera
2018-02-17, 07:54
Medlem
Fuzzs avatar
Vilken seriös verkstad som helst kan läsa felkoder. Till och med jag har utrustning i mitt hobby garage för att kunna läsa felkoder så som motor, airbag, abs mm på nästan alla bilar.
Citera
2018-02-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurtfarfar
Hej,

skulle jag starta bilen efter jobbet vrider om nyckeln och bilen börjar hosta lite får upp motorprestanda nedsatt i displayen.

Låter den sedan stå i läget med all elektronik osv på medans jag ringer Bärgarn plötsligt försvinner felmeddelandet i displayen och försiktigt rullar jag iväg och kan inte märka något annorlunda med bilen.

Vi snackar typ 1min mellan felmeddelande och dess försvinnande... Någon här som vet vad som kan vart lurt? Hade det varit nåt verkligt fel tänker jag som lekman att felmeddelandet hade kvarstått eller något mer hänt efter att jag kört iväg.

Tacksam för seriösa svar!

Har en V70 2.4t som fick samma felkod dock har jag bytt luftfilter och luftmassemätaren och de blev en märkbar skillnad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in