Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 21:12
  #1
Medlem
Hellu.

Hade fått ordning på min ASUS FX553VE-DM1 för att den ska fungera optimalt för CsGo efter en hel del pillande, och den har fungerat helt okej tills nu då jag kört en ominstallation så får jag inte ordning på det.

Ominstallerade för att program slutade fungera, tex Razer Synapse slutade starta ihop med datorn och gjorde att micken inte fungerade i spelet då och då, sen skulle det programmet uppdateras konstant helt plötsligt, samt lite annat som gjorde att datorn stängde ner sig och behövde samla in information och starta om etc, den fick problem helt enkelt. Slumpmässigt. Jag vet inte. Förstår mig inte på bärbara datorer.

Hade inga problem att välja inställningar tidigare, men nu är det tydligen något problem med att välja Nvidia-GPU för CsGo i Nvidias kontrollpanel, en inställning som jag enkelt klickade i förra gången. Även inställningen över där man kan justera bildinställningar med högsta prestanda går inte heller att ändra.

Att välja att optimera för högsta prestanda går, men inställningen sparas inte. Att välja att CsGo ska använda Nvidia-GPU'n går inte ens att välja, jag får upp "Åtkomst nekad" då.

Vad har jag missat? Se bild https://imgur.com/a/ENfaw

GeForce Experience har senaste drivisarna, Windows likaså, hela rubbet bör vara uppdaterat. Förstår inte varför jag inte kan göra dessa inställningar.
Tror jag klickat i allt annat som kan tänkas optimera prestandan, nu bör det bara vara det här kvar.

Någon som har något förslag på vad som gör att jag inte kan ändra det här?

Om ni svarar, tipsa gärna om fler inställningar ni vet om att man bör göra i W10 och CsGO för att se om jag har missat något annat som kan vara bra. Men först och främst måste jag lösa det här löjliga problemet, körde offline med botar och hade som lägst 17 FPS, så detta måste åtgärdas snarast då jag tänkt gibba lite i helgen och framöver givetvis.

Så ni som är skickliga på sånt här, vad har ni att säga om att problemet kan vara?

Tacksam för hjälp.
Citera
2018-02-17, 17:43
  #2
Medlem
Ominstallerade Windows 10 och gjorde om allting. Tror problemet handlade om att jag helt enkelt valt fel programvara för grafikkortet, hade nog inte valt för laptop, utan för desktop. Så nu fungerar skiten. Moderator kan radera tråden, problemet är löst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback