Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-15, 18:44
  #13
Medlem
Mr.Sifons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartenQQQ
Du är ju själv en TIMMTJUV så du borde hålla käft,att du ens skrev här,sur för att du inte kan smita hem som det var LÅT DET SOM ....

Är ju svårt att veta hur saker är innan man börjat, jag kan se mellan fingrarna för en del. Finns en hel del saker gällande olika beslut inom vården som man kan ifrågasätta. T.ex. plocka ner något om jag behöver stå på en pall i hemtjänsten. Klart som fan jag skulle göra det...

Men nånstans får man ju dra sin gräns, nu är min gräns nådd. Jag frågar därav om hjälp vad jag ska göra. Vad är problemet?
Citera
2018-02-15, 18:44
  #14
Medlem
Mr.Sifons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Låter mer som du ska hämnas på rund av att du är missnöjd med ditt arbete. Det kan finnas en problematik som du inte har koll på.

Möjligt, bäst jag inget gör.
Citera
2018-02-15, 19:31
  #15
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sifon
Jag ska sluta.

Risken är att du även sätter framtida jobb på spel.
Citera
2018-02-15, 20:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sifon
Hej.

Om det är fel delforum flytta gärna.

Jobbar som personlig assistans och av olika anledningar tycker jag att brukaren jag hjälper är väldigt orättvis och är nu rätt förbannad på personen. Till en början tyckte jag att det var en del fördelar då jag ofta får gå hem tidigt, men får betalt för full tid och att brukaren var trevlig/schysst. Men han under tiden jag jobbat blivit mer och mer dryg, otrevlig & orättvis. Behöver inte gå in på detaljer.

Det har redan från start varit så att det påpekats att det görs en del saker som vore "tveksamt" att man har rätt till ersättning för. Samt att mycket av det vi gör känns väldigt onödigt. Personen klarar sig i min mening bra själv men har assistans nästan dygnet runt. Personen klarar t.ex. att gå upp själv, ta sig ut själv, duscha själv, toa själv + att personen har en sambo(gift) som ska göra hälften av sysslorna(utan ersättning)? Känns som att istället för att jobba som assistent är jag hans betjänt eller upp-passare. Lyx vård helt enkelt. Det vore en sak om det betalades från egen ficka men då det är staten som betalar assistansersättning undrar jag om detta inte går att anmäla till någon instans? Dem har själv uppgivit att det aldrig någonsin ens har varit någon kontroll av vad som görs, utan att allt grundar sig på vad dom uppgivit. Dom nyttjar dessutom en advokat att driva deras ärenden.

Det börjar kännas ganska "fel" och jag undrar vart jag vänder mig?

/Sifon


Om du hade varit kompetent nog att bedöma brukarens funktionsförmåga hade du nog inte arbetat som personlig assistent. Följ din arbetsuppgift och gör den!
Citera
2018-02-15, 22:14
  #17
Medlem
Mr.Sifons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Om du hade varit kompetent nog att bedöma brukarens funktionsförmåga hade du nog inte arbetat som personlig assistent. Följ din arbetsuppgift och gör den!

Tack för ditt bidrag
Citera
2018-02-15, 22:15
  #18
Medlem
Mr.Sifons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Risken är att du även sätter framtida jobb på spel.

Bäst jag slickar lite mer arlse, kryper till korset. Snällt säger upp mig och låter fusket fortgå. Lika bra de, helt rätt!
Citera
2019-01-15, 17:53
  #19
Medlem
Pippi-gul-22s avatar
Tro fan att du ska anmäla! Sök upp försäkringskassan och berätta var du sett. Det är de som beslutar om hur mycket och vilken hjälp brukaren ska ha hjälp med. Om du inte anmäler försvinner pengarna/hjälpen till fel personer, istället för att göra nytta hos någon som verkligen behöver det.
Citera
2019-01-15, 18:01
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sifon
Bäst jag slickar lite mer arlse, kryper till korset. Snällt säger upp mig och låter fusket fortgå. Lika bra de, helt rätt!

Hmm... let me guess... Sker detta i storstaden? Vet ett ärende om en kille som gärna nyttjar assistans (och behandlar sin personal som skit) trots att han klarar sig själv hyfsat bra.. Blivit anmäld x antal ggr...
Citera
2019-01-15, 18:03
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sifon
Bäst jag slickar lite mer arlse, kryper till korset. Snällt säger upp mig och låter fusket fortgå. Lika bra de, helt rätt!

Du kan anmäla anonymt.
Citera
2019-01-15, 18:09
  #22
Medlem
Pippi-gul-22s avatar
Jag vet att denna tråd nästan är ett år gammal. Fast om TS läser detta, anmäla kan du fortfarande göra. Dina chanser på arbetsmarknaden påverkas inte av att du pratar med försäkringskassan. Brukaren har säkert inte ändrat sitt lönsamma beteende. Kommer försäkringskassan sedan fram till att allt är i sin ordning, har du bara gjort din plikt.
Citera
2019-01-16, 01:25
  #23
Medlem
Gällande fel arbetsuppgifter så är först steget att prata med brukaren, om det ej hjälper tala med din arbetsgivare.

Gällande om han verkligen behöver hjälp i den utsträckning han har, tal med arbetsgivaren.

Om det är rent fusk för pengar så tala både med arbetsgivaren o FK, dock så sötter du din egen framtid inom vård på spel men även en referens för framtiden.

Um du bara är sur/less o vill hämnas, ge fan i det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback