Citat:
Ursprungligen postat av
Thoring89
Hej!
Har via jobbet nu blivit befordrad och kommer under hösten att börja jobba i Varberg. Därför behöver vi nu flytta och då mina kunskaper om Varberg är ytterst bristfällig förutom några besök hos Bockstensmannen under uppväxten vänder jag mig nu till Flashback.
Vi är ett par i sena 20-års åldern, inga barn men lär väl komma inom snar framtid samt hund. Jag uppvuxen i storstad medan sambon kommer från landet. Vi letar efter villa/radhus i och kring Varberg. Budget ligger kring 6-7 miljoner.
Viktigt är att det finns närhet till bra skolor, inte för långt från själva stadskärnan, gärna nära havet etc. Ett trevligt och bra område helt enkelt.
Bomba på med förslag och kom gärna med lite mer information om Varberg samt vad det finns för kul att pyssla med i närheten.
Rekommenderar södra Näs och Breared om det är lite lugnare som önskas.
Träslövs Läge är fint och ligger ytterligare lite längre ut.
De finaste centrala området hittar du havsnära mellan ankaret och fästningen.
Påskberget och Träslöv är också centralt.
Kort sagt, hela Varberg är fint och är en bra och lugn småstad. Tänk på att det är en sommarstad med ganska mycket liv och en del stök under säsongen.
Det finns inte alltför mycket att göra i Varberg. Göteborg är dock nära nog.
Men Varberg har biograf, bowling, fisketurer, krogar, cykellopp och ett helt smörgåsbord av naturupplevelser och kultur.
Definitivt en bra stad för barn och ungdomar.
Gott om jobb finns där också, speciellt inom tjänstesektorn mot teknikbranschen.
Varbergare är ett hurtigt folk som är enkla att tas med men som helt saknar förmågan att gå på ett tåg, cykla utan dödslängtan samt hantera tempus av diverse svenska verb.