2018-02-14, 20:57
Medlem
Thoring89s avatar
Hej!

Har via jobbet nu blivit befordrad och kommer under hösten att börja jobba i Varberg. Därför behöver vi nu flytta och då mina kunskaper om Varberg är ytterst bristfällig förutom några besök hos Bockstensmannen under uppväxten vänder jag mig nu till Flashback.

Vi är ett par i sena 20-års åldern, inga barn men lär väl komma inom snar framtid samt hund. Jag uppvuxen i storstad medan sambon kommer från landet. Vi letar efter villa/radhus i och kring Varberg. Budget ligger kring 6-7 miljoner.

Viktigt är att det finns närhet till bra skolor, inte för långt från själva stadskärnan, gärna nära havet etc. Ett trevligt och bra område helt enkelt.

Bomba på med förslag och kom gärna med lite mer information om Varberg samt vad det finns för kul att pyssla med i närheten.
Citera
2018-02-14, 21:09
Medlem
Varberg säger du, tror de har något utebad. Annars tar det liksom ena stopp här. Hehe
Citera
2018-02-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thoring89
Hej!

Har via jobbet nu blivit befordrad och kommer under hösten att börja jobba i Varberg. Därför behöver vi nu flytta och då mina kunskaper om Varberg är ytterst bristfällig förutom några besök hos Bockstensmannen under uppväxten vänder jag mig nu till Flashback.

Vi är ett par i sena 20-års åldern, inga barn men lär väl komma inom snar framtid samt hund. Jag uppvuxen i storstad medan sambon kommer från landet. Vi letar efter villa/radhus i och kring Varberg. Budget ligger kring 6-7 miljoner.

Viktigt är att det finns närhet till bra skolor, inte för långt från själva stadskärnan, gärna nära havet etc. Ett trevligt och bra område helt enkelt.

Bomba på med förslag och kom gärna med lite mer information om Varberg samt vad det finns för kul att pyssla med i närheten.

Rekommenderar södra Näs och Breared om det är lite lugnare som önskas.
Träslövs Läge är fint och ligger ytterligare lite längre ut.
De finaste centrala området hittar du havsnära mellan ankaret och fästningen.
Påskberget och Träslöv är också centralt.

Kort sagt, hela Varberg är fint och är en bra och lugn småstad. Tänk på att det är en sommarstad med ganska mycket liv och en del stök under säsongen.

Det finns inte alltför mycket att göra i Varberg. Göteborg är dock nära nog.
Men Varberg har biograf, bowling, fisketurer, krogar, cykellopp och ett helt smörgåsbord av naturupplevelser och kultur.
Definitivt en bra stad för barn och ungdomar.

Gott om jobb finns där också, speciellt inom tjänstesektorn mot teknikbranschen.

Varbergare är ett hurtigt folk som är enkla att tas med men som helt saknar förmågan att gå på ett tåg, cykla utan dödslängtan samt hantera tempus av diverse svenska verb.
Citera
2018-02-14, 22:36
Medlem
Att befordras och tvingas flytta till Varberg låter ju som en motsägelse. Verkar vara ett straff istället. Men Varberg vet jag ytterst lite om, har passerat där men det lämnade inte mycket intryck. Extremt dött där, som en mental öken unifär...
Citera
2018-02-14, 22:42
Medlem
scips avatar
Har du 6-7 miljoner så köp dig en villa runt Onsala Kungsbacka ute vid kusten och pendla till jobbet.
Varberg börjar väl bli rätt berikat nu för tiden om du har barn att tänka på.
Citera
2018-02-16, 00:17
Medlem
Thoring89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Har du 6-7 miljoner så köp dig en villa runt Onsala Kungsbacka ute vid kusten och pendla till jobbet.

Vi har varit inne på detta med.
Citera
2018-02-16, 00:18
Medlem
Thoring89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold4king
Att befordras och tvingas flytta till Varberg låter ju som en motsägelse. Verkar vara ett straff istället. Men Varberg vet jag ytterst lite om, har passerat där men det lämnade inte mycket intryck. Extremt dött där, som en mental öken unifär...

Haha, blir väl vad man gör det till antar jag. Göteborg är ju nära så inte så farligt, men sambon vill inte alls bo i en sådan stor stad som Göteborg.
Citera
2018-02-16, 00:20
Medlem
Thoring89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Rekommenderar södra Näs och Breared om det är lite lugnare som önskas.
Träslövs Läge är fint och ligger ytterligare lite längre ut.
De finaste centrala området hittar du havsnära mellan ankaret och fästningen.
Påskberget och Träslöv är också centralt.

Kort sagt, hela Varberg är fint och är en bra och lugn småstad. Tänk på att det är en sommarstad med ganska mycket liv och en del stök under säsongen.

Det finns inte alltför mycket att göra i Varberg. Göteborg är dock nära nog.
Men Varberg har biograf, bowling, fisketurer, krogar, cykellopp och ett helt smörgåsbord av naturupplevelser och kultur.
Definitivt en bra stad för barn och ungdomar.

Gott om jobb finns där också, speciellt inom tjänstesektorn mot teknikbranschen.

Varbergare är ett hurtigt folk som är enkla att tas med men som helt saknar förmågan att gå på ett tåg, cykla utan dödslängtan samt hantera tempus av diverse svenska verb.

Träslöv ser lovande ut! Vi ska ta oss en tur till Varberg nu nästa vecka och kolla runt lite. Tack för tipsen!
Citera
2018-02-18, 22:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Fan! Har även Varberg blivit babianmanifesterat nu för tiden? Åker rätt ofta dit och tycker det är förvånansvärt vitt. Är det något speciellt område i Varberg som babianinvaderat?
Citera
2019-01-27, 18:00
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Fan! Har även Varberg blivit babianmanifesterat nu för tiden? Åker rätt ofta dit och tycker det är förvånansvärt vitt. Är det något speciellt område i Varberg som babianinvaderat?

Intressant! Följer!
Citera
2019-02-05, 20:27
Medlem
Babianinvaderat? Suck.

Det är inte så mycket av individer med utländsk härkomst i Varberg. Är dem utländska, uppfattas dem som väldigt trevliga många gånger oavsett.

Undvik Håsten, är mitt tips.
Ock för helvete - parkera inte din bil där över natten. Dem ”grillar” ofta på parkeringarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in