2018-02-14, 16:56
Medlem
Hur hälsar ni när ni träffar en arbetskollega av motsatt kön när ni är lediga? Jag pratar här alltså om en person ni gillar, men inte har något sexuellt intresse av. Ger ni personen en kram? Det känns märkligt att inte göra det, men samtidigt känns det lite märkligt att krama en person man aldrig brukar krama när man ser den på jobbet.
Citera
2018-02-14, 17:02
Medlem
Aldrig en kram. Men då jobbar jag på ganska seriösa arbetsplatser där det skulle anses vara för närgånget.

Mot en kvinnlig kollega sker inte ens en handskakning från männen när man är på AW eller liknande.

Däremot en ex-kollega man kom bra överens om som man senare springer på kan det bli en kram märkligt nog. Men lite mer "vad kul att se dig igen" kram än något annat
Citera
2018-02-14, 17:07
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80

Däremot en ex-kollega man kom bra överens om som man senare springer på kan det bli en kram märkligt nog. Men lite mer "vad kul att se dig igen" kram än något annat

Det är väl inte märkligt alls, det hade däremot varit märkligt om ni även skakade hand utanför eran yrkesroll. Kvinnor ska man alltid krama utanför arbetsplatsen
Citera
2018-02-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Aldrig en kram. Men då jobbar jag på ganska seriösa arbetsplatser där det skulle anses vara för närgånget.

Mot en kvinnlig kollega sker inte ens en handskakning från männen när man är på AW eller liknande.

En AW tycker jag känns lite som arbete. Jag syftade mer på om man råkar träffas på en brygga i Lysekil eller en hotellfoaje i Sälen. Eller för all del på Vasa-museet i Stockholm, där jag senast råkade ut för en sådan här "situation"
Citera
2018-02-14, 17:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
3 minuters kyss
Citera
2018-02-14, 17:26
Medlem
Duger gott bra med bara ett " Hej !"
Varför komplicera saker ?
Citera
2018-02-14, 17:40
Medlem
Säger Hej

Att kramas är egentligen en aning för mycket även i dejt sammanhang. I andra länder utanför Skandinavien skakar man hand eller säger bara verbalt hej till kvinnor. Jag tror vår kram kultur kan delvis bero på att män i världen ser skandinaviskor som lite "lätta". Då det första en kvinna här gör är att flänger sina armar runt alla män (och kvinnor) hon känner.
Citera
2018-02-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Säger Hej

Att kramas är egentligen en aning för mycket även i dejt sammanhang.

menar du allvar?
Citera
2018-02-14, 18:16
Medlem
exoticspices avatar
Möter ofta kollegor av motsatt kön utanför jobbet och har aldrig kommit på tanken att hälsa med en kram. Varför krama en kollega (oavsett kön) överhuvudtaget?
Citera
2018-02-14, 19:20
Medlem
NovaOculuss avatar
Då jag är ett hen på heltid, kramar jag både män och kvinnor. Jag föredrar dock att skaka hand då jag också är asocial.
Citera
2018-02-14, 19:56
Medlem
Womenundermyheels avatar
Kramar ALDRIG någon som inte är familj eller flickvän. Familj för att det förväntas av mig och flickvän för att jag måste.
Citera
2018-02-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
menar du allvar?

Ja? Att kramas ger av lite fel signaler. Det är nog bättre ifall vi blir lite mer kontinentala, därmed lite mer konservativare. Verbala hälsningar, skaka hand eller ge sidopussar på kinden.

Kramar, det är lite för sexuellt och intimt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in