Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-14, 03:40
Medlem
Det största terrordåd som har utförts på svensk mark är det som Rakhmat Akilov utförde på Drottninggatan i Stockholm i april i fjol. När nu rättegången inleds mot honom, så svarar Aftonbladet med att skriva sensationella nyheter om Peter Mangs:

Citat:
EXTRA
Mangs isoleras - efter att han planerat attack

Och vad gick då den planerade attacken ut på? Jo, Mangs hade planerat att kasta bajs på medfångar och vakter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka6lGA/peter-mangs-planerade-kasta-bajs--isoleras

Visst är det mycket mer intressant att Peter Mangs tänkte kasta bajs på medfångar och vakter än att Rakhmat Akilov just har ställts inför rätta, åtalad för att ha genomfört det största terrordådet någonsin i Sverige?

Aftonbladet tycker i alla fall så. När jag läser detta är flashen om Peter Mangs den tredje nyheten uppifrån på Aftonbladets hemsida. Den första texten om Rakhmat Akilov är 43:e nyhet uppifrån!!!
Citera
2018-02-14, 05:11
Medlem
Sooks avatar
Nu är det väl iofs du som uppmärksammar detta och för det vidare. Det är ju som så att Aftonbladet skriver om det som folk vill läsa om. Kanske är folk mer intresserade att läsa om Mangs (jag fick googla för att kolla vem det var) än att läsa om Akilov. Själv är jag helt ointresserade av bägge.

Det är som när folk klagar på att Aftonbladet skriver om Zlatan ”vem bryr sig om zlatans nya strumpor” men glömmer bort att de alldeles uppenbart bryr sig eftersom de blir upprörda. Att bry sig är inte att vara intresserad, det är att läsa. Kan Aftonbladet slänga ihop en artikel om bajs så kommer folk läsa. Folk blir nyfikna.
Citera
2018-02-14, 06:54
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Nu vet vi inte hur högt terrorrättegångsnyheten låg några timmar eller en dag tidigare. Det kan ändras snabbt och har tidningarna inget helt nytt hamnar det längre ner.

Flashbackare känner i normalfallet naturligtvis till bägge och det gäller säkert även de av Aftonbladets läsare man vill nå. Är man intresserad av terrorrättegången har man redan läst om att den har påbörjats, övriga bryr sig inte.
Citera
2018-02-14, 13:45
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Aftonbladet har det mesta gemensamt med terroristen som styrde lastbilen på Drottninggatan. De har även haft snyftreportage om "svenskar" som åkt till IS i syrien.
Citera
2018-02-14, 14:43
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det största terrordåd som har utförts på svensk mark är det som Rakhmat Akilov utförde på Drottninggatan i Stockholm i april i fjol. När nu rättegången inleds mot honom, så svarar Aftonbladet med att skriva sensationella nyheter om Peter Mangs:

Och vad gick då den planerade attacken ut på? Jo, Mangs hade planerat att kasta bajs på medfångar och vakter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka6lGA/peter-mangs-planerade-kasta-bajs--isoleras

Visst är det mycket mer intressant att Peter Mangs tänkte kasta bajs på medfångar och vakter än att Rakhmat Akilov just har ställts inför rätta, åtalad för att ha genomfört det största terrordådet någonsin i Sverige?

Aftonbladet tycker i alla fall så. När jag läser detta är flashen om Peter Mangs den tredje nyheten uppifrån på Aftonbladets hemsida. Den första texten om Rakhmat Akilov är 43:e nyhet uppifrån!!!

..Och i skrivande stund läser endast 41 personer i den Flashbacktråden. How come?

Sen skrev du detta vid 3-4 tiden i natt. Ligger längst uppe på Aftonbladet just nu iallafall med direktrapportering, så försök inte få detta till att man tystar ner det hela.
Citera
2018-02-14, 16:17
Medlem
Apropå Aftonbladets nyhetsvärdering. Ni minns upploppen i Husby 2013? Så här skriver Wikipedia:

Citat:
Ungdomsorganisationen Megafonen skickade den 20 maj ut ett pressmeddelande där man menade att upploppen i Husby var kopplade till dödsskjutningen av en knivbeväpnad 69-årig man i Husby i samband med ett polisingripande en vecka tidigare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Upploppen_i_Stockholm_2013#Bakgrund

Nåja. Den där mannen som sköts ihjäl av polisen blev skjuten sent på kvällen, vad jag minns. Jag var uppe extremt tidigt den påföljande morgonen (eller natten) och läste Aftonbladet på nätet.

Aftonbladets toppnyhet den natten: SD-politiker i Borås (Borlänge?) drog i kvinnas hijab i den lokala ICA-butiken.

Aftonbladets andra- eller tredjenyhet den natten: Polis sköt ihjäl man i Husby.

Vilken är den viktigaste nyheten, att en polis skjuter ihjäl en man i Husby eller att en lokal SD-politiker drar i en kvinnas slöja på ICA?

Fråga Aftonbladet. De vet.
Citera
2018-02-14, 17:03
Medlem
Södermalmarna får väl ordna en ny kärleksmanifestation för Mangs.
Citera
2018-02-14, 17:16
Medlem
Gabriel2017s avatar
Aftonbladet säljer bajsnyheter, de är vana att brunmåla.
Man jagar klick...
Citera
2018-03-20, 22:05
Medlem
Aftonhoran är sammansatt av ett gäng pajaser som sympatiserar med AFA ..
Våldsbrott mot kvinnor är inte heller ovanligt..
Att det fortfrande finns begåvade personer som läser blaskan är för MEJ oförståeligt..
Mangs hängde man ut med bild, trots att han ännu inte var dömd...hur många invandrare har man gjort likadant med? Jag tar inte ställning för det Mangs gjorde, utan vill bara bekräfta att vi är olika inför Aftonhorans syn på människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in