2006-12-21, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wishi
Antar att du menar Temple of Art/Jocke... Jo jag har sett lite av hans verk. Men tnkte om det fanns fler som var vrda att underskas.

True heart i ludvika, Micke r duktig :-)
2006-12-22, 08:48
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewSchool
True heart i ludvika, Micke r duktig :-)

Men nu var det Falun/borlnge som var frgan.

Dessutom r inte realistic Mickes specialitet. Han r dock sjukt duktig p Old school. (www.trueheart-tattoo.se)

Ska du nu ha en vl utfrd tatuering s frsk att ta dig till huvudstaden istllet. Hr uppe s finns det inga tatuerare med realistic som specialitet.

Jag hade gtt till Micke eller Tumppi p HOP Sthlm frutsatt att du kan/vill ka en bit fr din tatuering.
2006-12-22, 09:02
Bannlyst
Jo visst men Ludvika r inte allt fr lngt frn borlnge. Och efter som dalarna r ganska utdtt p tatuerare s. Tror nog inte Wishi tar illa upp! Eller?
2006-12-22, 18:03
Medlem
Citat:
Jo visst men Ludvika r inte allt fr lngt frn borlnge. Och efter som dalarna r ganska utdtt p tatuerare s. Tror nog inte Wishi tar illa upp! Eller?

Nejd jag skrev Falun/Borlnge fr jag hade hoppats att det skulle finnas nn duktig hr. Tack fr frslaget i alla fall. Men jag vill ha nn som verkligen r grym p realistic.

MisterGG: Jag kan lugnt tnka mig att ta mig till huvudstaden fr att gra denna tatuering fr den ska bli sjukt bra... Vill g till nn som verkligen vet vad den gr och r bra p realistic.
r den du nmnde den du varmast rekommenderar eller?

Har lst att mnga rekommenderar east street, r nn dr att rekommendera nr det kommer till realistic ocks?
2006-12-22, 18:38
Bannlyst
Wishi. Du kan ju kolla på www.east-street.com så kan du kika i gallerierna där. MEn alla på eaststreet är duktiga. Vad är det exakt du skall göra för något? Porträtt eller? Isak gör ju mycket sånt..
2006-12-22, 18:49
Medlem
Citat:
Wishi. Du kan ju kolla p www.east-street.com s kan du kika i gallerierna dr. MEn alla p eaststreet r duktiga. Vad r det exakt du skall gra fr ngot? Portrtt eller? Isak gr ju mycket snt..

Nej det r en naturbild med ganska mycket detaljrikedom och vissa vxter som jag vill ska se ja, vldigt naturtrogna ut helt enkelt
Ska spana in hans galleri.
2006-12-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Studios jag rekommenderar r

Art by fafnir- Sthlm
HOP stockholm och Norrkping
Heidi Hay - Gteborg
Bluebird tattoo- Vsters (relativt nya)

HOP i hkis kan man juh tycka vad man vill om iaf.Vissa ckligt bra men resten enformiga dligt gjorda
2006-12-22, 19:52
Medlem
LostSouls avatar
Citat:
Vilka studios/tatuerare kan ni rekommendera i Falun/Borlnge omrdet?
Vill ha en realistic black and grey tatuering... S ngon som r bra p den stilen.

Ludvika, Micke r bra. Men se fr fan till att ta rtt stlle i Ludvika. Han i Falun hade stngt sist jag hade vgarna frbi dr, s se till att kolla innan s han behagar ha ppet om du ska resa lngt. Borlnge har ett antal tatuerare vet ej vilken klass de hller. Charlie r det enda namn jag knner till, men vet som sagt inte om han r bra eller inte. Det jag sett frn Tumppi r MYCKET bra.
2006-12-27, 15:10
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Nejd jag skrev Falun/Borlnge fr jag hade hoppats att det skulle finnas nn duktig hr. Tack fr frslaget i alla fall. Men jag vill ha nn som verkligen r grym p realistic.

MisterGG: Jag kan lugnt tnka mig att ta mig till huvudstaden fr att gra denna tatuering fr den ska bli sjukt bra... Vill g till nn som verkligen vet vad den gr och r bra p realistic.
r den du nmnde den du varmast rekommenderar eller?

Har lst att mnga rekommenderar east street, r nn dr att rekommendera nr det kommer till realistic ocks?

Sorry missade att du hade skrivit i denna trden.

Bde p HOP sthlm r vansinnigt duktiga p realistic. Isak r som Newschool sger vldigt duktig han med.

Men jag har sjlv personlig erfarenhet av Micke p HOP s det valet faller sig naturligt
2006-12-28, 17:38
Medlem
Portrait tattuerare?

Finns det ngon riktigt duktig portrait tattuerare i Sverige?
Vill nmligen gadda in ett portrait av min pappa p armen som dog i en olycka fr 5 r sedan.
2006-12-28, 22:46
Medlem
MisterGrns avatar
Studio i Skne?

Ska pierca mig nsta mnad och undrar om ngon vet en bra studio i skne. Ska skaffa en "Hafada" s minskar ner urvalet lite..
2006-12-29, 19:21
Medlem
spwnzns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rourke
Finns det någon riktigt duktig portrait tattuerare i Sverige?
Vill nämligen gadda in ett portrait av min pappa på armen som dog i en olycka för 5 år sedan.

I Västerås hade dom en gästtatuerare från England ett tag, han skulle återkomma (antagligen efter nyår) och göra lite mer.. Han brukade vara här i ungefär 1-2 veckor berättade min vän som är "stammis" på studion i fråga..
Kom på att du kan ju maila dom och fråga istället.. http://www.bluebird-tattoo.com/

Lycka till!

Edit, han heter Alex och han skulle vara tjockt bra på att göra porträtt osv..
Fråga dom om dom kanske har ngn address där man kan skåda hans verk :]

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in