• 1
  • 2
2018-02-13, 10:58
Medlem
cognacs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...cerades-i-sack

Citat:
Kvinnan stämde träff med en person i centrala Stockholm – efter att ha gjort upp en affär på en köp och sälj-sajt.
Då ska hon ha kidnappats, placerats i en säck, körts i väg och dumpats i skogen norr om Stockholm.

Nog för att man läser om otäcka/märkliga brott nu för tiden, men det här är på en nivå som känns extremt. Detta får mig att undra över sanningshalten i det hela.Har något liknande hänt förut?
Citera
2018-02-13, 11:30
Medlem
Uncorruptables avatar
Det var väl en kvinna, lite efterbliven, som trodde på det här med alla är lika mycket värda.

Så ringde dessa upp och hon ställde upp på lite cosplay.
Citera
2018-02-13, 11:33
Medlem
Overklighetss avatar
Hon gick inte med på prutningen.
Citera
2018-02-25, 20:23
Medlem
Haddos avatar
Förövarna är gripna. Något som iaf jag tycker är bra. Ibland gör faktiskt polisen bra saker.
Citera
2018-05-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cognac
Nog för att man läser om otäcka/märkliga brott nu för tiden, men det här är på en nivå som känns extremt. Detta får mig att undra över sanningshalten i det hela.Har något liknande hänt förut?

Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Förövarna är gripna. Något som iaf jag tycker är bra. Ibland gör faktiskt polisen bra saker.

Åtal väckt:

Kvinna ville sälja soffa – kidnappades i säck och dumpades i skogen

Citat:
Kvinnan, som är i 60-årsåldern, lade ut en annons på nätet för att sälja sin soffa men hamnade i en mardröm då ett par kontaktade henne.

Kvinnan blev hotad med ett pistolliknande föremål, fick händer och fötter bundna med buntband och lindades in i silvertejp. Hon fick även bomullstussar instoppade i näsan och paret försökte även att få henne att svälja narkotika, enligt åtalet.

– De stjäl grejer från henne, pressar henne på bankkort och uppgifter, och packar ner henne i en så kallad big bag-säck. De bär ner henne till en bil där de håller henne frihetsberövad, och pressar henne på fler kortuppgifter, säger Lucas Eriksson.

...i kvinnans bostad i Stockholmstrakten en sen eftermiddag i början av februari. Kvinnan ska ha hållits i bilen under flera timmar innan hon tidigt följande morgon dumpades i skogen i Norrtälje kommun.

...dumpades på en enslig skogsväg och blev liggande i big bag-säcken utan ytterkläder,...

...runt åtta minusgrader ute...fick förfrysningsskador på fötterna och svåra smärtor

Paret – där både mannen och kvinnan är i 20-årsåldern – greps några dagar efter överfallet. De har nu åtalats för människorov, mordförsök och rån
Citera
2018-05-05, 19:17
Medlem
Att det här vidriga mordförsöket inte får större uppmärksammat säger mer om läget i landet än 100 BRÅ-rapporter.
Senast redigerad av Gus Caesar 2018-05-05 kl. 19:28.
Citera
2018-05-05, 20:02
Medlem
Mooons avatar
Ett så vidrigt brott. Så extremt hänsynslöst. Varför uppmärksammas det inte mer? Vilka var de sjuka människorna som gjorde detta?
Citera
2018-05-05, 20:26
Medlem
När media nöjer sig med notiser bör Flashback kliva fram. Namn på gärningsmännen?
Citera
2018-05-05, 20:55
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Pundare eller zigenare som GM låter det som, förhoppningsvis var kvinnan ändå försiktig att hon inte planerade affär med ziganister. Så svenska WT-pundare tror jag på, när väcks åtal?
Citera
2018-05-05, 21:06
Medlem
Enligt polisen var det en Neger och en Arabhona...
Citera
2018-05-05, 23:36
Medlem
yessyys avatar
Ut med namnen! Vilka jävla as. Inte speciellt smarta heller.
Citera
2018-05-07, 07:31
Medlem
Ytterst hänsynslöst att dumpa henne mitt i vintern utan kläder och skor, hade kunnat sluta riktigt illa. Hoppas de får riktigt kännbara straff. Vill som många andra veta vilka dessa svin är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in