2018-02-13, 10:27
Medlem
Jag använder kalkulatorn på datorn väldigt mycket och jag brukar bara fort kunna skriva in "K" efter att trycka på start knappen nere till vänster för att få upp den. Nu kommer den inte upp längre dock och jag vet itne om jag kan hitta den någon annan stans? Jag tror detta hände efter jag gjorde en windows uppdatering, men är inte säker. Har andra som gjort den senaste windows uppdateringen fortfarande kalkylatorn och hur kan jag få tillbaka den?

Har försökt hitta något alternativ men de online kalkulatorer jag provat kan inte klistra in nummer från ctrl + c av någon anledning.
Citera
2018-02-13, 10:46
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Pröva att skriva "c" eller "calc.." i sökrutan.

Pröva att skriva "C:\Windows\System32\calc.exe"
Citera
2018-02-13, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Pröva att skriva "c" eller "calc.." i sökrutan.

Pröva att skriva "C:\Windows\System32\calc.exe"

Jag kunde faktiskt hitta calc.exe i "C:\Windows.old\WINDOWS\SoftwareDistribution"

Windows.old? Gammal version av windows?
Citera
2018-02-13, 11:35
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elokat
Jag kunde faktiskt hitta calc.exe i "C:\Windows.old\WINDOWS\SoftwareDistribution"

Vid en reinstallation av windows utan att man väljer alternativet formatera lägger installern den gamla installationen i mappen windows.old om man skulle komma på att man har inställningar etc man behöver fiska fram däri.
Citera
2018-02-13, 11:37
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elokat

Huvudsaken är väl att du hittat exe-filen. Bara att skapa genväg, fästa på startmenyn eller vad du nu vill göra.
Citera
2018-02-13, 11:42
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem